Oslavte výročí vašeho projektu a podnikání zajímavým způsobem.

Každý rok od zahájení projektu je důležitý. Proto oslavte všechny své úspěchy a pády v rámci výročí. Nejen, že je to příležitost užít si to, ale může také zvýšit zapojení lidí a generovat potenciální zákazníky.

David Groh
Oslavte výročí vašeho projektu a podnikání
DIGIZÍN - Digitální magazín a služby

Proč slavit výročí podnikatelského projektu? Pokud jste podnikatel, možná si tuto otázku právě pokládáte po přečtení prvních slov dnešního příspěvku.

Kdokoliv zakládá provozovnu, projekt, prodejnu, centrum, butikové studio, prostě jakékoliv podnikání, často má před sebou tolik výzev, že mnoho z takových pokusů může ztroskotat nebo bídně přežívat. Tvrdě makáte na svém podnikatelském úspěchu a díváte se do budoucnosti. A v průběhu času možná zapomínáte, jak daleko jste už došli.

Pravdou je, že oslava výročí může být důležitým příspěvkem do vašeho podnikání. Může se jednat o jedinečnou marketingovou příležitost, která vám pomůže udržet si stávající klienty, zlepšit morálku týmu spolupracovníků, rozšířit vaši komunitu a co je nejdůležitější, zlepší i vaše prodeje.

Navíc každoroční výročí může pomoci dostat váš projekt do povědomí lidí, zvýšit vaši reputaci a vypadat jako lídr v oboru v dané lokalitě. To je jen několik výhod, ve skutečnosti jich existuje více.

Co je třeba zvážit před pořádáním výročí?

Oslavte výročí vašeho projektu a podnikání
Digizín – Digitální lifestyle magazín a služby

Než se vrhnete na pořádání výročí vašeho podniku, musíte se zamyslet nad několika věcmi. Aby měla vaše akce úspěch, budete muset zohlednit řadu otázek. Proto se pojďme na základní úkoly a aktivity podívat podrobně.

Plán propagace výročí.

Pokud opravdu chcete, aby se vaše výročí stalo událostí, kterou si budete pamatovat, musíte mít zpracovaný plán propagace. Může však být obtížné začít. Ale jakmile začnete s plánováním celé akce, měli byste začít pracovat i na marketingové propagaci. Koneckonců, kdybyste neměli propagační strategii, jak byste přiměli lidi mluvit o vašem výročí?

Pokud hledáte nápady, můžete najít spoustu marketingových postupů a šablon na internetu. Při plánování je také dobré začít přemýšlet o tom, jaké metody propagace využijete. Nabízí se sociální sítě, tištěná reklama, emailing, SMS propagace akce, vaše vlastní webové stránky a další.

Propagace výročí pomocí webové stránky.

Digizín - Digitální lifestyle magazín a služby
Digizín – Digitální lifestyle magazín a služby

Aktualizujete pravidelně své webové stránky? Pro mnoho lidí je firemní web známkou důvěryhodnosti a autority na internetu. Lidé navštěvují webové stránky, aby si ověřili informace, které o vás našli v příspěvcích na sociálních sítích a na dalších místech.

Pokud ke svému výročí plánujete velkou událost, můžete využít samostatnou stránku pro tuto událost nebo využijete váš hlavní web. My doporučujeme udělat obsah o vašem výročí na speciální podstránce, která bude součástí vašeho webu nebo alespoň bude součástí vaší domény. V našem případě by to bylo např. www.digizin.cz/vyroci-projektu

(asi taková stránka jednou skutečně vznikne – poznámka redakce)

Vybudovat speciální stránku pro vaše výročí je nezbytné, protože tato stránka může být primární místo, které mohou vaši klienti nebo vaše cílová skupina navštívit, aby získali informace, jako je registrace a podrobnosti o události.

Budete muset uvést dostatečně přesvědčivé informace, aby se lidé chtěli zaregistrovat na vašem webu. Možná budete chtít jít ještě o krok dále a najmout si odborníky, kteří vám pomohou shromáždit a zefektivnit informace od všech účastníků.

E-mailový a SMS marketing vaší události.

Jedním z nejlepších způsobů marketingové akce je komunikovat s lidmi, kteří jsou již ve vaší komunitě. Pokud už máte ve svém projektu a podnikání komunitu lidí, která souhlasila s komunikací e-mailem nebo přes SMS, možná budete chtít svou událost propagovat právě pomocí zpráv.

Pokud to uděláte dobře, můžete je zaujmout, promluvit si o vaší události a dokonce i nechat lidi provést registrace na akci. Pamatujte však, že nechcete své členy spamovat zprávami, mohli by se odhlásit z vašich odběrů. Tím byste zabránili jejich přístupu k důležitým informacím z vašeho podnikání.

Propagace výročí projektu na sociálních sítích.

Patreon připravuje chatovací místnosti, podobné jaké jsou na Discordu.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Pokud jste přítomni na sociálních sítích Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter (a dalších), měli byste propagovat své události na každé platformě na které jste. Jedná se o levnější formu marketingu než je například tištěná reklama.

Navíc můžete získat větší dosah a zájem o vaši akci. Na sociálních sítích dokážete výsledky změřit a vyhodnotit, zda je vaše akce úspěch nebo fiasko.

Zkuste si najít sponzory akce.

V závislosti na typu akce, kterou plánujete uspořádat k výročí vašeho podnikání, budete možná chtít získat sponzory. Sponzoři jsou užiteční, protože pomáhají získat zájem o vaši akci a její příprava je o něco levnější. Pokud však plánujete přilákat sponzory, budete také potřebovat marketingový plán, který jim pomůže prezentovat se společně s vámi.

Když přemýšlíte o sponzorech akce, možná budete chtít myslet na místní podniky, které s vámi tematicky souvisejí, jako jsou třeba sportovní oblečení nebo sportovní vybavení a výživa (věnujeme se lifestyle na Digizínu). Nemusíte své potenciální sponzory přemlouvat k financování vaší akce, mohou přispět například svým sortimentem nebo svými službami, které poslouží jako zajímavé ceny pro návštěvníky akce.

Nezapomeňte si řádně spočítat celý rozpočet akce. Při pořádání výročí projektu byste měli vždy zvážit svůj rozpočet na celou akci. Nezapomeňte zohlednit věci, jako jsou přímé náklady, jako jsou náklady na místo, jídlo a pití, zábavu, pronájem, propagaci a další.

Přidáme ještě nápady k pořádání výročí fitness projektu.

Jak vyjednávat o pronájmu vaší budoucí provozovny?
Digizín – Digitální lifestyle magazín a služby

Jelikož zde v Digizín milujeme fitness a zdravý životní styl, přidáme několik nápadů pro oslavu výročí fitness / wellness projektů.

Celodenní sportovní akce – Jeden zábavný nápad, jak přimět lidi, aby oslavili vaše výročí, je pořádání komunitní akce. Můžete společně udělat výzvu v podobě společně uběhnutých kilometrů. Nebo můžete pozvat nějakou super trenérku Zumby a udělat Zumba den. Meze fantazii se nekladou. Vaši členové se mohou aktivně zapojit a přivést pozornost lidí ze svého okolí k vašemu projektu. Můžete dokonce jít ještě o krok dále a spojit výroční akci s charitativní organizací.

Slevy na členství v tělocvičně – Výročí lze oslavit nabídkou konkrétní slevy na členství stávajícím i novým klientům. Můžete například nabídnout bezplatné kurzy nebo osobní školení pro nové i stávající členy. Členské slevy mohou být v tomto období dobrým způsobem, jak zvýšit prodej služeb. Chcete-li to však provést dobře, musíte zkontrolovat své členství a cenové plány a vytvořit jedinečnou nabídku, která může lidi přilákat k využívání vašich služeb.

Interní semináře nebo workshopy – Nechte své klienty růst na vašich znalostech tím, že jim nabídnete teoretické nebo technické workshopy, které rozšíří jejich dovednosti. Workshopy jim většinou poskytnou praktické znalosti, zatímco semináře jsou více založené na teorii. Můžete jít ještě o krok dále a získat pro pořádání těchto akcí profesionální sportovce nebo řečníky z našeho krásného oboru – sport, fitness, zdravý životní styl, volnočasová móda a podobně.

Vyhrazený speciální akční hashtag – Speciální hashtag na sociálních sítích může být skvělou technikou, která vám pomůže propagovat vaši událost před, během a po ní. Vyzkoušejte a vymyslete snadno použitelný, ale zapamatovatelný hashtag, který mohou vaši členové používat na svých kanálech sociálních sítí. V závislosti na typu události vyzvěte členy, aby v průběhu celé akce přispívali a generovaly tak organický obsah, který bude skvěle propagovat vaši tělocvičnu / posilovnu / váš fitness projekt.

Uspořádejte klasickou oslavu a párty – Jednou ze snadných možností, jak oslavit vaše výročí fitness projektu a podnikání, je udělat to tradičním způsobem, uspořádáním party. Díky tomu můžete pozvat lidi všech věkových kategorií. Taková oslava může být vhodná pro členy, kteří mají již rodinu, protože na akci mohou vzít své děti. Pokud pořádáte párty, naplánujte spoustu her a aktivit pro každého, aby se lidem u vás líbilo.

Rozdávejte dárky šikovným způsobem.

Dalším účinným způsobem, jak oslavit výročí fitness tělocvičny, je rozdávání fitness dárků. Ale trik je v tom, že nechcete nic prozrazovat předem. Měli byste se pokusit rozdat předměty, které dobře prodají vaši značku a vaše služby. Některé nápady na dárky jsou například značková opakovaně použitelná láhev na vodu, ručník, tričko, podložka na jógu a další – ideálně s vaším logem. Pokud tak učiníte, lidé se budou cítit oceňováni a vy si pomůžete efektivně budovat povědomí o vaší značce.

Co si říci na závěr?

Každý rok od zahájení (fitness) podnikání je důležitý. Proto oslavte všechny své úspěchy a pády v rámci výročí. Nejen, že je to příležitost užít si to, ale může také zvýšit zapojení lidí a generovat potenciální zákazníky. Proto byste měli pamatovat na to, abyste si akci dobře naplánovali a propagovali.

David Groh - jednatel DIGIZÍN
Autor příspěvku: David Groh
Sledujte mě
Tvořím pro vás články, podcasty, videa, návody, tutoriály a online kurzy. Vzdělávám tak jednotlivce i společnosti. Odbourávám strach z moderních technologií, rozvíjím digitální návyky a online dovednosti, šetřím lidem čas, peníze a nervy. Protože webové stránky, online obsah, sociální sítě, umělá inteligence a online aplikace přináší příležitosti i pro vás! Jen to musíte začít správně využívat.