Každý váš rok od zahájení podnikání je velmi důležitý. Proto slavte všechny své úspěchy i neúspěchy, a to v rámci výročí vašeho podnikání. Je to skvělá příležitost připomenout si to důležité. A když to uděláte správně, může také zvýšit zapojení lidí, poděkovat stávajícím zákazníkům a získat úplně nové zákazníky.
Kdokoliv z vás, kdo zakládá podnikání, projekt, nějakou provozovnu nebo prodejnu, nějakou výrobu, prostě jakékoliv podnikání, má před sebou tolik výzev a obtížných úkolů. A je nutné říct hned na začátek, že mnoho podnikatelských pokusů může ztroskotat nebo jen tak přežívat.
Začnete podnikat a tvrdě makat na svém podnikatelském úspěchu a díváte se do budoucnosti. A čas běží a v průběhu možná začnete zapomínat, jak daleko jste už došli.
Pravdou je, že oslava výročí může být důležitým obchodním a marketingovým příspěvkem do vašeho podnikání. Může se jednat o jedinečnou marketingovou příležitost, která vám pomůže udržet si stávající klienty, zlepšit morálku spolupracovníků, rozšířit vaši komunitu a co je nejdůležitější, zlepší i vaše prodeje.
Navíc, každoroční výročí může pomoci dostat váš projekt do povědomí lidí, zvýšit vaši reputaci a vy můžete ukázat vaši odbornost v oboru. To je jen několik výhod, ve skutečnosti jich existuje více. Dnes vám přináším další tipy, zkuste o nich popřemýšlet!
Naplánujte si oslavu výročí podnikání a vymáčkněte z toho maximum!
![DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby](https://digizin.cz/wp-content/uploads/2023/11/Online-kurzy-DIGIZIN-4-1024x682.webp)
Pokud chcete, aby se vaše výročí stalo událostí, kterou si budete vy i ostatní pamatovat, musíte mít zpracovaný jednoznačný plán propagace a komunikace celé akce. Koneckonců, kdybyste neměli připravenou komunikaci a propagaci, jak byste přiměli vaše stávající i potenciální zákazníky mluvit o vašem výročí?
Pokud hledáte inspiraci, jak na to, můžete najít spoustu marketingových postupů a šablon na internetu. Při plánování je začněte přemýšlet o tom, jaké metody propagace a komunikace využijete, aby to celé nebyl vyhozený čas a ztracené peníze. Nabízí se vám sociální sítě, tištěná reklama (pokud fungujete lokálně), e-mailing, SMS propagace, vaše webové stránky a některé další způsoby komunikace.
Pojďme si ukázat některé nástroje a způsoby, jak o vašem výročí podnikání dát vědět tou správnou cestou a vyždímat z celé akce maximum pro další růst.
Začnete s propagací na vašich webových stránkách
![Online marketing – vysvětlení pojmu, postupů a přínosu pro vaše podnikání.](https://digizin.cz/wp-content/uploads/2023/04/Online-marketing-1024x682.webp)
Aktualizujete si pravidelně vaše webové stránky? Nemyslím pouze vlastní soubory, pluginy a další komponenty. Myslím tím hlavně obsah! Pro mnoho lidí (vašich zákazníků) je kvalitní firemní web známkou důvěryhodnosti a autority. Lidé navštěvují webové stránky, aby si ověřili informace, které o vás našli v příspěvcích na sociálních sítích a na dalších místech v online i v off-line.
Pokud ke svému výročí plánujete velkou událost, využijte váš web. Když už k vám lidé chodí, tak by byl hřích toho nevyužít (a to zcela zdarma). Vytvořte si samostatnou podstránku pro vaši událost. Já doporučuju udělat obsah o vašem výročí na speciální podstránce, která bude součástí vašeho webu nebo alespoň bude součástí vaší domény. V mém případě by to mohlo být něco jako www.digizin.cz/vyroci-projektu.
Vybudovat speciální podstránku pro vaše výročí je naprosto nezbytné. Taková stránka může být primární místo, které mohou vaši klienti, zákazníci a lidé z vaší cílové skupiny navštívit, aby získali veškeré informace. Lidé tam mohou například udělat registraci k události, na kterou mohou přijít a oslavovat s vámi. Dále tam mohou budou veškeré podrobnosti o vaší události, informace o tom, co jim vaše oslava přinese, a podobně.
Tento článek je o tom, že byste měli získat z vaší oslavy výročí podnikání maximum a obchodně a marketingově celou akci využít.
Proto na takové podstránce, přistávací stránce, kam budou lidé přistávat na váš web, aby se o oslavě výročí dozvěděli maximum, tak na takové podstránce budete muset uvést dostatečně přesvědčivé informace, aby lidé chtěli udělat nějakou akci, například se zaregistrovat na vašem webu. Snažte se shromáždit a zefektivnit informace od všech účastníků, které potom můžete využít v následujících měsících k dalším marketingovým aktivitám.
Jak dát také vědět o vaší oslavě výročí? Zkuste e-maily a SMS o vaší události
![Kdo jsou lidé z Generace Z? A jak tito mladí lidé používají online, sociální sítě a digitální média?](https://digizin.cz/wp-content/uploads/2023/06/Generace-Z5-1024x684.webp)
Jakmile máte vyrobenou podstránku s vaší událostí, je čas na ni přivést ty správné lidi. Jedním z nejlepších způsobů je komunikovat s lidmi, kteří jsou již ve vaší komunitě. Pokud už máte ve svém projektu a podnikání komunitu lidí, která souhlasila s komunikací e-mailem nebo přes SMS, využijte toho a propagujte se právě pomocí takových zpráv.
Pokud to uděláte dobře, můžete své potenciální i stávající zákazníky zaujmout, promluvit si o vaší události a dokonce získat zpětnou vazbu a informace. Nezapomeňte ale, že nechcete lidi z vaší databáze kontaktů spamovat zprávami, mohli by se odhlásit z vašich odběrů. Tím byste zabránili jejich přístupu k důležitým informacím z vašeho podnikání. Takže na rozesílku hezky promyšleně a korektně!
Propagujte výročí podnikání (projektu) i na sociálních sítích
![Co nejdůležitějšího vám nabízí Instagram?](https://digizin.cz/wp-content/uploads/2023/06/IG-1024x682.webp)
Sdílejte příběh o tom, jak vaše podnikání začalo, co vás inspirovalo a jaká byla vaše cesta. Použijte příběh k vytvoření emocionálního spojení lidí s vámi a vašimi službami. Vytvořte proto třeba i unikátní grafiku nebo využijte různé fotografie, které o vás mnohé napoví. Sdílejte fotografie nebo videa ze zákulisí vašeho podnikání. Lidé milují náhledy do toho, jak vypadá každodenní běh podniku. Vytvořte krátké video shrnující váš podnikatelský příběh, milníky a poděkování zákazníkům. Video je silným nástrojem pro předávání emocí.
Ukažte lidem, jak jste vašim klientům a zákazníkům za dobu vašeho podnikání pomohli. Nechlubte se sebou, ale ukažte konkrétní výsledek vaší pomoci lidem – tj. vaše služby nebo produkty v praxi a jejich užitnou hodnotu pro lidi.
A co k takové komunikaci výročí podnikání ještě šikovně přidat?
![Novinka na Instagramu - nový vysílací kanál pro tvůrce obsahu přichází i do Čech.](https://digizin.cz/wp-content/uploads/2023/06/DIGIZIN-IG-broadcats1-1024x682.webp)
Uskutečněte soutěž spojenou s výročím. To může být například soutěž o produkt nebo službu zdarma pro jednoho šťastného vítěze.
Oslovte potenciální zákazníky – vyzvěte své klienty a zákazníky, aby sdíleli své příběhy nebo zážitky s vaším produktem nebo službou. Takové věc poskytne autentičnost a zároveň získáte angažovanou komunitu. Můžete nabídnout speciální výroční slevy nebo nabídky pro své zákazníky. To může být skvělý způsob, jak poděkovat za jejich podporu.
No a pokud máte dostatek sledujících, vytvořte speciální hashtag spojený s výročím a povzbuzujte lidi, aby ho používali při sdílení svých příspěvků nebo příběhů.
A nezapomeňte využít živé vysílání z vaší oslavy výročí. Uskutečněte živý přenos na sociálních sítích, kde můžete odpovídat na otázky, komunikovat s fanoušky a sdílet vzpomínky na cestu podnikání. Můžete také sdílet recenze a svědectví od spokojených zákazníků. To posiluje důvěryhodnost vaší značky.
Pamatujte, že klíčové je zůstat autentický a osobní. Zákazníci ocení upřímnost a zapojení do komunikace na sociálních sítích.
Zkuste si najít sponzory akce a spojte své zdroje a nástroje
![Jak se připravit na trapasy u pracovního pohovoru?](https://digizin.cz/wp-content/uploads/2023/03/pohovor-2-1024x682.webp)
V závislosti na typu akce, kterou plánujete uspořádat k výročí vašeho podnikání, možná bude dobré najít si sponzory. Sponzoři jsou užiteční, protože vám pomáhají získat zájem o vaši akci a její příprava je o něco levnější. Pokud však plánujete přilákat sponzory, budete potřebovat marketingový plán, který jim pomůže prezentovat se společně s vámi.
Když přemýšlíte o sponzorech akce, možná budete chtít myslet na místní podniky, které s vámi tematicky souvisejí. Nemusíte své potenciální sponzory přemlouvat k financování vaší akce, mohou přispět například svým sortimentem nebo svými službami, které poslouží jako zajímavé ceny pro návštěvníky akce.
Tolik dnešní tipy, triky, inspirace…
Snad vás některý z mých dnešních námětů zaujal. Nejsou to všechny věci, které můžete při oslavě výročí podnikání udělat. Jsou to některé, které se mi osvědčili ve vlastním podnikání a v mém vlastním marketingu. Další inspiraci postupně přidávám!
Co ale chci, abyste si zapamatovali? Každý rok od zahájení podnikání je důležitý. Proto oslavte všechny své úspěchy a pády v rámci výročí. Nejen, že je to příležitost užít si to, ale může také zvýšit zapojení lidí a generovat potenciální zákazníky. Proto byste měli pamatovat na to, abyste si akci dobře naplánovali a propagovali.