Pokud podnikáte, je pravděpodobné, že máte vlastní webové stránky. A ty vás jistě skvěle prezentují. Vaše internetové stránky však nemusí být omezeny pouze na několik podstránek, představujících služby nebo informace o vás. Váš web můžete, při troše snahy a při dlouhodobé aktivitě, využít i jako zdroj vedlejších příjmů. Někdy se dokonce podaří z webových stránek udělat tzv. obsahové stránky a ty pak bývají zdrojem vedlejších (pasivních) příjmů.
Pokud přemýšlíte v širších souvislostech, můžete potenciál pro získání příjmu vidět na různých místech. Pokud jste odborníky v nějakém oboru, nemusíte se na svém webu jen prezentovat. Můžete kolem sebe tvořit komunitu tvorbou hodnotného obsahu, který vám vydělá peníze.
Můžete si na webu vytvořit podstránky (sekci), kde budujete také info podnikání z vašeho oboru. Nebo můžete vytvořit samostatné webové stránky pouze s úmyslem vydělávání peněz. Vše, co potřebujete, je správná strategie a dlouhodobé odhodlání.
Budujte provoz té správné komunity lidí na vašem webu.

Tak jo, pokud jste přijali za svou myšlenku, že web nemusí být jen nudné místo, kde firmy a lidé prezentují nudným způsobem služby nebo výrobky, máte tak našlápnuto na to, vydělávat i na pomoci lidem formou info-podnikání.
Pokud vás CMS systém (systém, na kterém běží váš web) umnožuje také blogovat, vlogovat a podcastovat, tak máte vyhráno. Případně si vašeho dodavatele proklepněte, zda tuto funkcionalitu může na váš web přidat. S nudnou prezentací sama sebe a vašich služeb si dnes už velké jméno u nikoho neuděláte.
A teď už jdeme na tu tvorbu hodnotného obsahu a vydělávání peněz tvorbou obsahu – digitálního obsahu…
Za prvé, jakýkoliv web potřebuje návštěvníky! Ty správné návštěvníky, kteří se budou pravidelně vracet. To znamená, že musíte budovat opravdu kvalitní obsah s přidanou hodnotou. A za vaši práci a kvalitní obsah, který bude mít hodnotu pro návštěvníky, můžete chtít nějaký ten výdělek.
Návštěvníci jsou odrazovým můstkem, který vašemu webu pomůže do budoucna vydělat peníze. V dokonalém světě byste spustili svůj web a okamžitě vydělali peníze. Tak to ale v reálu nefunguje.
Nemůžete spustit nový web a začít zpeněžovat hned. Musíte vytvořit konzistentní provoz lidí na vašich webových stránkách. Pokud váš web nemá žádné návštěvníky, není šance, že za vaši snahu o kvalitní obsah někdo utratí peníze.
Musíte zajistit, aby vaše webové stránky poskytovaly vaší cílové skupině něco hodnotného. Pokud jste odborníkem v určité oblasti a chcete pomáhat lidem svým obsahem, je důležité zjistit, co lidé hledají a potřebují. A využít to k přilákání dlouhodobého publika.
Také musíte umět lidi přivést na web! Je super, že máte na webu kvalitní obsah, ale pokud nepřitáhnete lidi z vyhledávačů, ze sociálních sítí, z online reklamy nebo z emailové komunikace, pak žádné kačky stejně nevyděláte.
Poznámka: Pokud zápasíte s tím, jak k vám na web dostat dostatečné množství lidí, kontaktujte mě pro osobní konzultaci.
Poté, pokud máte dlouhodobou a pravidelnou návštěvnost správného publika, můžete nenásilnou formou začít zpeněžovat svoji (někdy úmornou) práci na tvorbě hodnotného obsahu. Pojďme se na nejvýnosnější formy výdělku.
Affiliate marketing s vašimi obchodními partnery

Affiliate marketing umožňuje vašemu webu generovat příjem marketingem (propagací) produktů jiné společnosti. Jako Affiliate partner obdržíte finanční odměnu za dosažení obchodních výsledků pro externího inzerenta / obchodního partnera / vašeho dodavatele.
V jednoduchosti, probíhá to obvykle tak, že máte na webu obsah informující o produktech vašeho Affiliate partnera a když takový obsah dostatečně zaujme čtenáře / diváka, tak se proklikne k partnerovi a tam si produkt nebo službu zakoupí. Vy poté obdržíte provizi z takového prodeje produktu / služby.
Budete si muset vybrat, které produkty a služby chcete propagovat prostřednictvím Affiliate marketingu. To by mělo být v souladu s vaší specializací a v souladu s vaším webem. Asi není dobré psát blog o zdravé výživě a poté dát odkazy na třeba fastfoodové restaurace.
Pokud nemáte ponětí, jak vybrat své Affiliate produkty, nejlepší věc, kterou můžete udělat, je připojit se k Affiliate síti. U nás v České republice můžete například využít Affiliate síť e-HUB.
Generování potenciálních zákazníků pro externí partnery.

Podobné jako Affiliate… Jak vaše webové stránky získávají větší návštěvnost, můžete se spojit s několika značkami ve vašem oboru zájmu. Pokud je vaše webová stránka navštěvovanou webovou stránkou a patříte k určité autoritě, stanete se velmi atraktivní pro značky, které hledají místo pro propagaci svých produktů a služeb.
Potenciální zákazníci pomáhají firmám oslovit více zákazníků. Díky spolupráci s různými značkami bude váš web vydělávat peníze generováním potenciálních zákazníků. Je to podobné tomu, jak funguje affiliate marketing. Generování potenciálních zákazníků je však jiné, protože v tomto případě podniky nutně nehledají prodej – místo toho pomáháte podnikům rozšířit jejich dosah.
Populární dropshipping může být také volbou.

Můžete vytvořit web zaměřený na konkrétní produkt (nebo typ produktu) a prodávat je prostřednictvím dropshippingu. V tomto procesu nebudete držet žádné zásoby ani materiál – budete zboží posílat přímo od výrobce. Tomu se říká dropshipping.
Vaše webové stránky budou muset nejprve vybudovat návštěvnost a poté můžete otevřít dropshippingovou firmu a prodávat produkty (např. oblečení, make-up a kosmetické produkty). Když si někdo objedná produkt, bude fyzicky odeslán přímo od výrobce vašemu zákazníkovi.
Vaše webové stránky v podstatě fungují jako prostředník mezi zákazníkem a výrobcem. Naučit se proces dropshippingu není těžké a může to být skvělý způsob, jak si vydělat nějaké peníze navíc.
Zkuste prodávat digitální produkty, info produkty.

Prodej digitálních produktů na vašem webu je další způsob, jak vydělat peníze z vaší každodenní práce. Pokud jste odborníkem v určité oblasti, můžete tyto znalosti zabalit do několika e-knih, videokurzů, webinářů a užitečných nástrojů. Pokud nemáte dovednosti, abyste je vytvořili sami, můžete se spojit s různými dodavateli ve vašem oboru.
Příklad: Existují stovky lidí, kteří vydělávají peníze prodejem kurzů v online prostředí. Lidé, kteří se zabývají Affiliate marketingem, mohou například najít hodnotu ve videokurzu s názvem „Tajemství Affiliate marketingu“.
Může to znít jako jednoduchý přístup, ale vytvoření digitálního kurzu vyžaduje spoustu práce, výzkumu a plánování a musíte být skutečně odborníkem v daném oblasti!
Přidejte si na web sekci placeného poradenství.

Jako konzultant můžete nabídnout své odborné znalosti na individuální bázi. Návštěvníci mohou zaplatit předem hodinovou sazbu, aby se s vámi mohli zúčastnit online relací, přes Zoom, MS Teams, Skype, Google Meet a podobně.
Znalosti, které sdílíte na svých konzultačních sezeních, budou záviset na vaší specializaci. Pokud jste například odborníkem na digitální podnikání, můžete se poradit s podnikateli, kteří se v této oblasti snaží růst.
Předplatné a placený obsah, případně prostor pro inzerenty.

Webové stránky mohou generovat finanční příjem z předplatného prémiového digitálního obsahu nebo z měsíčních zásilek konkrétního produktu. Váš model předplatného by měl poskytovat informace, službu nebo výrobky, které vaši zákazníci pravidelně chtějí.
Pokud se chcete vydat digitální cestou, můžete nabízet prémiový obsah, ke kterému se vaši návštěvníci dostanou pouze prostřednictvím placených předplatných. Prostřednictvím efektivního marketingu může váš model předplatného vyvolat u vašich návštěvníků pocit, že jsou součástí exkluzivního VIP klubu.
Prodej reklamního prostoru jako zpeněžení obsahového webu. Inzerentům můžete umožnit zabírat místo v malých oblastech kolem vašeho webu, například na postranním panelu, ve spodní části webu nebo dokonce někde uprostřed obsahu.
Chcete-li dosáhnout úspěchu v prodeji reklamního prostoru, váš web potřebuje vysoký konverzní poměr a návštěvnost. Tato metoda vám pomůže vydělat peníze prostřednictvím modelu platby za proklik nebo platby za návštěvníka. Jinými slovy, budete placeni inzerenty podle počtu lidí, kteří kliknou na reklamu nebo navštíví jejich stránky.
Celé to ale stojí na dostatečné návštěvnosti!

Nyní, když víte, že monetizace (zpeněžení) vašeho webu je proveditelná cesta, můžete začít postupovat řízeně k vydělávání peněz. Pamatujte si ale, že výsledky neuvidíte hned! Bude to trvat třeba i měsíce usilovné práce. Nenechte se ale odradit – váš finanční obrat může být hned za rohem.
Chcete moji pomoc nebo konzultaci? Kontaktujte mě. Nezáleží na tom, jestli své online podnikání teprve plánujete nebo už ho máte. Jsem tady od toho, abych vám předal podporu a také ty nejlepší informace z oblasti online podnikání, online marketingu, komunikace, tvorby webu, tvorby digitálního obsahu, sociálních médií a digitálních gadgetů.