Důvody, proč váš obsah potřebuje úžasné obrázky, videa, zvuk a vizuální prvky

Proč byste měli používat úžasné obrázky, videa a vizuální prvky, které vám pomohou komunikovat vaše nápady, sdělení lidem a pomohou tak zaujmout vaše publikum? Na to vám opět rád odpovím.

David Groh
Publikoval: David Groh
13 minut čtení
Jak začlenit videa do marketingové strategie a komunikačního mixu.
DIGIZÍN - Digitální magazín a služby

Lidé jsou vizuálně orientované bytosti. Denně používáme našich 5 základních smyslů, abychom řešili problémy a prošli každodenním životem, z nichž každý z těchto smyslů významně pomáhá lidem.

Zrak je u zdravého člověka odpovědný za zhruba 80 % všeho, co se naučí a podobná čísla jsou pravděpodobně u většiny zvířat s vyvinutým mozkem. To je důvod, proč vizuálně bohatá média – fotografie, obrázky, videa – mají obrovský vliv na úspěch online obsahu a zastřešují strategie obsahového marketingu.

A je jedno, zda tvoříte poutavý blog nebo máte firemní stránky jako vaši vizitku nebo prodáváte své služby a produkty na konverzních stránkách, určených výhradně ke konverzi.

Vizuály sdělují naše nápady rychleji a snadněji! Uchvacují nás poutavé vizuální prvky, a tak toho využíváme k lepšímu předání poselství, které vizuál sděluje. Také lépe s vizuály lépe předáme informaci, kdo za konkrétním obsahem stojí.

To je důvod, proč je vizuál v brandingu a marketingu tak důležitý. Lidé si stále vysoce váží právě těch věcí, které jsou v životě nejatraktivnější, ať už lidí, míst, služeb a produktů. Takové jsou vyhledávané s velkým odhodláním. Takové věci jsou oblíbené a žádané. A jsou vizuálně přitažlivé.

Proto i vy vytvářejte váš obsah stejným způsobem. Začněte správným plánováním obsahu s ohledem na jeho sdělení, publikum a cíle. Nikdy neignorujte potřebu přesvědčivého vizuálního obsahu. Od začátku byste měli zvážit, jaké druhy obrázků, infografik, videí, animací a jakýchkoli dalších bohatých médií lze přidat k vašemu obsahu, abyste s vašimi uživateli rezonovali.

Říct to publiku je jedna věc, ukazovat to se správnými vizuály při tom dělá váš svět rozdílným. Existuje mnoho typů vizuálně bohatých médií, které exponenciálně vylepší váš obsah. A čísla to podporují.

  • Webový obsah obsahující vizuální prvky, jako jsou obrázky nebo videa, funguje lépe – v průměru získává až o 94 % více zhlédnutí.
  • Konverzní stránky s videi mají výrazně vyšší míru prokliku než ty bez video sdělení.
  • Infografika může zvýšit návštěvnost webu o 10-20 %.
  • Na Facebooku je denně zhlédnuto více než 100 milionů hodin videa…

A tak bychom mohli pokračovat. Pouhé čtení slov vašeho textu nestačí. Vizuály jsou (dle informací, které jsme dohledali) zpracovávány 60000 krát rychleji než text, takže jejich zahrnutím do vašeho textového obsahu můžete rychle upoutat pozornost vašeho publika.

Odhlédneme-li od všeobecných statistik, tak vám teď vysvětlím 7 důvodů pro používání vizuálů.

#1 Lidé dávají přednost kvalitním vizuálům!

DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Lidé jsou od přírody vizuální tvorové. Není to jen kvůli naší moderní době, kdy máme tendenci upřednostňovat videa, animace a obrázky před samotným textem (kvůli tomu, jak rychle a snadno je můžeme konzumovat).

Je to také proto, že vizuální informace můžeme konzumovat a uchovávat rychleji, lépe a déle. Vizuály jsou snáze stravitelné a také lépe zapamatovatelné. A jsou nyní dostupnější než kdykoli předtím.

S rostoucím využíváním více zařízení lidmi na celé planetě není žádným překvapením, že se vizuální obsah stal životně důležitým pro úspěch veškerého marketingu, komunikaci a propagaci a to nejen v online světě, na který se obvykle v našem magazínu zaměřujeme.

To je pravděpodobně také důvod, proč v roce 2022 tvořil internetový provoz z videí cca 80 % veškerého celosvětového webového provozu. V dnešním digitálním klimatu je pravděpodobnější, že nás rychle uchvátí obrázek nebo video než slova a texty na stránce. Takovými lidmi jsme pravděpodobně vždy byli, přinejmenším od chvíle, kdy jsme objevili film a video.

#2 Vizuály lépe vytvářejí spojení mezi lidmi.

DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Správné vizuální prvky mohou vytvořit silná spojení. S rychlým životem, který žije mnoho z nás, je nyní těžší, než kdy jindy, udržet si pozornost. Vizuály nám pomáhají udržet pozornost a vytvářet tak spojení. Tato spojení – postavená na emocích a zprávách – se posílí díky kreativním, stimulujícím vizuálům, které jsou páteří marketingového úspěchu.

Protože člověk je nejen tvor vizuální, ale hlavně tvor emoční. A kdo zvládne předávat emoce, ten má v digitálním online prostředí vyhráno. Vizuály nejenže umožňují lidem, firmám a různým projektům vylepšit a vyjasnit sdělení, ale také pomáhají upevnit vlastní identitu.

#3 Vizuály vytvářejí více organické viditelnosti.

Google publikuje dokument o aktuálně používaných systémech pro hodnocení obsahu.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Jak se vyvíjí vyhledávání v Google, Seznam a Bing, mění se i způsoby vyhledávání a interakce s vyhledávači. Nyní více, než kdy jindy, uživatelé využívají různé způsoby, jak vyhledávat ve svůj prospěch, v závislosti na předmětu, který hledají a na záměru samotného hledání.

Lidé s webovkami, blogy a eshopy by měli vzít v úvahu tyto faktory a nalézt nejlepší způsob, jak sdělení zobrazit. Když mají třeba úryvky ve vyhledávačích působivé vizuální prvky, fungují lépe. Proto je CTR (míra prokliku) vyšší u obsahu, který obsahuje obrázky.

Vzhledem k tomu, že se výsledky vyhledávání staly personalizovanějšími a dynamičtějšími, změnila se interakce uživatelů. Vizuály mají větší šanci být vidět, protože jejich plocha se také zvětšila ve více částech vyhledávání (SERP).

A zatímco mnoho osvědčených postupů pro zobrazování upoutávek o vás v Google kanálu Objevit je stále předmětem diskuse, používání vysoce kvalitních obrázků v obsahu je doporučení, na které Google při několika příležitostech poukázal.

Kromě nárůstu vyhledávání z mobilních zařízení neustále roste také hlasové vyhledávání.
Tento způsob vyhledávání představují další šance pro zobrazení vašich multimediálních prvků, zejména s ohledem na to, že výsledky vyhledávání se běžně liší podle použitého zařízení. Proto přidávejte kvalitní vizuály všude, kde je to jen možné, nikdy nevíte jaký externí nástroj (např. vyhledávač) je použije a tím vás lépe zviditelní.

#4 Vizuály pomáhají zachytit krátké rozpětí lidské pozornosti.

Jak správně pečovat o pleť a pokožku obličeje, abyste zářili při osobních i obchodních jednáních?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

I když je tento bod zcela zřejmý, je to pravděpodobně nejdůležitější na tomto seznamu. Bez ohledu na to, co vše jsem již vypsal v dnešním seznamu, lidé nechtějí vizuální prvky – lidé je doslova potřebují.

Průměrný člověk může během několika sekund rozptýlit vlastní pozornost a nebo se začít nudit. A to vám nedává mnoho času upoutat něčí pozornost.

Video, infografika a relevantní, vysoce kvalitní fotografie mohou pomoci překonat tento lidský neduh a oslovit ty, kteří mají krátkou dobu pozornosti. Proto si vždy ověřte, že když tvoříte jakýkoliv obsah, že rychle upoutáte pozornost vašeho publika. (Samozřejmě publikujte a sdílejte jen užitečný obsah pro vaše publikum, který je hodnotný a přínosný. Jinak o své lidičky přijdete.)

#5 Vizuály jsou mnohem lépe zapamatovatelné.

Co je to copywriting? Je to tvorba vysoce kvalitního a konvertujícího textového obsahu
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Vizuály nevynikají jen na první pohled, jsou ale také snadněji zapamatovatelné. Přidejte vizuály k vašemu užitečnému obsahu a tento obsah bude časem mnohem pravděpodobněji rezonovat, než obsah bez vizuálů.

Sdělení, které je přítomno v jakémkoli obsahu – dokonce i v jeho nadpisu (nadpisech) – lze vylepšit relevantními a zapamatovatelnými doplňkovými bohatými médii a vizuály. Přidání vizuálů do jakékoliv vaší prezentace pomáhá lidem vybavit si ji také o několik dní později.

Pamatujete si například, když jste na základní škole používali kartičky a další vizuální prvky, které vám pomáhaly učit se nová témata? Já si to pamatuju. Je to proto, že jsme vizuálními lidmi, kteří mohou lépe, rychleji a snadněji porozumět a uchovat si informace pomocí vizuálních pomůcek. A tato vizuální spojení často zůstávají v našem mozku po dlouhou dobu – někdy i po celý život.

#6 Vizuály vám pomohou získat potenciální zákazníky.

SEO spolu s PPC? Doporučuji spojit obojí dohromady pro návratnost investic.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Vizuální obsah může vést ke zvýšenému zapojení lidí. A větší zapojení často znamená více potenciálních zákazníků. Spojte tento koncept s jasným a konzistentním tónem komunikace vašeho projektu a jedna z nejdůležitějších součástí vaší obsahové strategie bude splněna.

Používejte vizuály jako nástroj, kterým skutečně jsou a efektivně vysvětlujte běžné otázky nebo jedinečné nápady. Existuje důvod, proč vizuální aktiva v obsahovém marketingu každoročně rostou. Mnoho dat poukazuje na to, že lidé preferují sledování videa oproti čtení hromady textu, když se chtějí dozvědět o novém produktu nebo službě.

Relevantní multimédia, spojená se správným písemným obsahem, mohou mít neuvěřitelné výsledky. A to by mělo být vaším cílem. Většina lidí vidí obrázky a videa vaší stránky předtím, než rozpozná a přečte první slova. V závislosti na vizuálu prvního dojmu se lidé “zapnou nebo vypnou” a poté se rozhodnou zůstat, odejít, věnovat vám chvilku, koupit a podobně.

#7 Obsah lze měnit na různé typy multimediálních dat.

Jak vytvořit úspěšný podcast? Jak získat posluchače podcastu? Jaké vybavení budete potřebovat? A kam potom se samotnými nahrávkami?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Jednou z výzev, kterým čelí všichni marketéři je, jak udržet vlastní obsah aktuální, aniž by se neustále opakovaly úpravy, natáčení, korekce atd. Zde přichází na řadu přepracování obsahu.

Existují různé způsoby, jak znovu použít data, která jsou optimalizována pro zobrazování na konkrétních platformách/zařízeních a pro konkrétní publikum, včetně různých forem obsahu pro různé fáze záměru, které umožňují oslovit zákazníky ve všech fázích nákupní cesty.

Nebojte se vzít data z průzkumu, napsat o svých zjištěních příspěvek na blog, pak z nich udělat koláčový graf – pak infografiku, animované video. Získejte ze svého obsahu maximum tím, že jej přepracujete způsobem, který dává největší smysl jak pro váš obsah, tak pro vaše publikum.

Shrňme si to na závěr.

Zní to skoro až dramaticky, ale vizuální prvky mají obrovský dopad na hodnotu vašeho obsahu. A je jedno, zda vytváříte blog jako vaše hobby nebo za účelem výdělku, zda máte eshop nebo jen webovou firemní vizitku. Vizuální prvky ovlivňují, jak lidé tráví váš obsah a jak mu rozumějí, uchovávají ho a dokonce se s ním vůbec zabývají.

Vizuály ovlivňují to, jak se obsah objeví v organickém vyhledávání a jak na něj lidé reagují. Využijte tyto informace ve váš prospěch a pomozte lidem (a vyhledávačům) lépe porozumět vašemu obsahu rychleji a efektivněji pomocí obrázků a dalších vizuálních prvků. Využijte to ve váš prospěch, ušetřete peníze a zvyšte sledovanost vašeho projektu a značky.

David Groh - DIGIZÍN
Publikoval: David Groh Provozovatel DIGIZÍN
Jsem na sítích
Publikuju online kurzy, články, podcasty, videa a rozhovory - o podnikání, online marketingu, komunikaci a prodeji. Přináším lidem své znalosti, zkušenosti, ověřené a praktické informace! Takové informace, které jdou do detailu a skutečně pomáhají! Protože online nástroje, online marketing a digitální aplikace přináší nečekané příležitosti!