6 důvodů, proč je blogování důležité pro úspěch vašeho podnikání

David Groh
Publikoval: David Groh
14 minut čtení
proč je blogování stále důležité
DIGIZÍN - Digitální magazín a služby

Proč jsou online blogy a pravidelné blogování stále důležité i v dnešní době? Pohodlně se usaďte a přečtěte si řádky našeho příspěvku, které vám zodpoví tuto otázku. Ukážeme vám postupy, které odborníci používají k vytváření efektivních blogů, které poté zaujmou a rozšíří cílové publikum, na dlouhou dobu.

Je blogování stále aktuální? Čísla to jasně naznačují. Každý měsíc se objeví miliony nových příspěvků a cca 40 % celosvětového webového obsahu je postaveno na systému WordPress, který je ideální systém pro tvorbu blogů. Výsledkem je, že blogování je stále významnou součástí online marketingové strategie, ať už jste soukromá osoba nebo malý podnikatel nebo dokonce velká nadnárodní společnost.

V průzkumech, které jsme dohledali na internetu, se uvádí, že ze všech dostupných způsobů obsahového marketingu, jako jsou videa, podcasty, infografiky, e-knihy, online školení a podobně, 90 % firem využívá blogy, aby si jimi vypomohli propagovat produkty a služby nebo svoji značku.

Ale jak dosáhnout úspěchu pomocí blogu na obsahem přetíženém internetu? Je toho možné dosáhnout správnou strategií a tím, že se zaměříte na priority související s blogováním, jako je například optimalizace pro vyhledávače – SEO a další, které si zmíníme níže.

Také si musíte najít dostatek času na pochopení vašich zákazníků, o čemž se zmíníme také později v příspěvku. Možná si říkáte, zda to celé stojí za ty peníze a za ten čas, který musíte vynaložit? I když se sociální sítě a různé komunikační nástroje stala nezbytnou součástí obsahové strategie, neznamená to, že blogy již nemají své opodstatnění. A pokud právě čtete tento příspěvek, je to důkaz, že tomu tak je.

Blogování přináší větší návštěvnost a může pomoci vybudovat povědomí o značce a také o vás, jako o autoritě v daném oboru. A návštěvníci (budoucí zákazníci) se promění v zákazníky a pomohou vytvořit další publikum.

Tak proč je blogování stále relevantní i v dnešních dnech? Podívejme se na 6 zmíněných důvodů, proč je blogování pro obchodní společnosti i jedince zásadní a jaké strategie můžete využít, abyste zajistili, že vaše blogy budou mít ten srpávný dopad v neustále se vyvíjejícím online marketingu.

1. Blogování buduje loajalitu a důvěru

Chcete si vytvořit vlastní podcast?
Digizín – Digitální magazín a služby

Tak to prostě je, pomocí blogování můžete budovat loajalitu čtenářů na dlouhou dobu. Ale jak? Poskytování rad a spolehlivých informací, které mohou spotřebitelé použít, z vás vytváří autoritu v tématech, o kterých pravidelně informujete a diskutujete.

Blogy jsou skvělým způsobem, jak pomalu vychovávat publikum a prokázat svou odbornost, pokud jde o vaše odvětví, služby a produktové řady. Nezbytnou součástí zlepšování obsahu je tzv. koncept E-A-T, který znamená v překladu Odbornost, Autoritativnost a Důvěryhodnost (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness).

I když to není vyloženě hodnotící faktor, Google informoval, že E-A-T je zásadní pro jeho algoritmus a způsob, jakým analyzuje a rozpoznává váš obsah. To znamená, že váš obsah potřebuje přesné, informativní a užitečné informace v celém rozsahu webu.

2. Blogování výrazně zvyšuje viditelnost a dohledatelnost vašeho webu.

Co je to SEO? Je to optimalizace webových stránek pro vyhledávače.
Digizín – Digitální magazín a služby

Další aktivitou u budování skvělého obsahu je optimalizace samotného obsahu pro vyhledávače Google, Seznam, Bing. Blogy, které odpovídají na otázky, na které se lidé hledající odpovědi a informace ve vašem oboru ptají, jsou pro SEO velmi zásadní.

Začlenění správných klíčových slov do podmanivých a jedinečných nadpisů a podnadpisů, stejně jako do vašeho dobře prozkoumaného jedinečného obsahu, je jistý způsob, jak pomoci efektivně zvýšit viditelnost a dohledatelnost.

Pokud napíšete nějaké příspěvky, podívejte se také na délku textů, které jsou srovnatelné s tématem, o kterém diskutujete. Je dobré se ujistit, že dané téma plně pokryjete a dodržíte délku, která vám pomůže umístit se na stránkách s výsledky vyhledávačů (SERP).

Obrázky jsou dalším skvělým způsobem, jak zlepšit obsah a viditelnost, o čemž si povíme důkladně zase někdy příště. Nyní se posuneme dále, k povědomí o značce.

3. Blogování vytváří povědomí o značce (nebo o vás jako personě).

Jak lépe prodávat na Instagramu?
Digizín – Digitální magazín a služby

Nový a originální obsah může učinit vaši značku (nebo přímo vás) prominentnější mezi ostatními konkurenty. Když lidé hledají odpovědi na své otázky nebo se chtějí dozvědět něco víc, vaše značka je na vrcholu výsledků vyhledávání (SERP) a poskytuje jim tak informace, které potřebují.

Čím více investujete do strategie a tvorby blogů, tím větší potenciál máte k růstu povědomí o značce nejen pro zmíněný SERP, ale také prostřednictvím následného sdílení na sociálních sítích (pokud je váš obsah skutečně hodnotný a přinášející užitnou hodnotu lidem).

4. Blogování generuje nové potenciální zákazníky

Provozujete obsahové webové stránky?
Digizín – Digitální magazín a služby

Pokud se spotřebitelům váš obsah líbí, pravděpodobně budou chtít více. Je to skvělý způsob, jak získat nové potenciální zákazníky například tím, že se přihlásí k pravidelnému odběru vašich e-mailových novinek a informací.

V pravidelných příspěvcích je skvělé mít výzvu, aby se čtenáři (diváci) zaregistrovali do e-mailové rozesílky relevantních a příbuzných informací. Je to rozhodně lepší způsob, než takovou výzvu udělat pomocí reklamy nebo jako odměnu za (často bezcenné) e-booky, se kterými se roztrhnul pytel na internetu. Proč bych měl dávat někomu své jméno, příjmení, email a telefonní číslo za to, že si stáhnu něco, co mi ve valné většině případů nic hodnotného nedá od někoho, koho vůbec neznám a vidím jej poprvé v životě.

Nejde to všechno dělat prvoplánově. Vše chce svůj čas a kvalitní práci. Blogy pomáhají budovat spojení mezi vámi a lidmi. Před tím, než je požádáte o jejich informace.

Pokud se lidé rozhodnou číst váš obsah na vašem webu, už se jim váš obsah zřejmě líbí a chtějí se dozvědět více. Díky jedinečnému a užitečnému obsahu existuje větší vztah s vaší značkou a osobou.

Můžete třeba ke konci příspěvku začlenit do textu místo pro přihlášení k odběru newsletteru, aby si čtenáři mohli rychle zadat své informace a pokračovat dál ve čtení.

5. Blogování podporuje zapojení a aktivitu návštěvníků.

Provozujete obsahové webové stránky?
Digizín – Digitální magazín a služby

Jedním z cílů většiny tvůrců obsahu je pokračovat v budování vztahů s novými i stávajícími zákazníky. Blogy poskytují více sdíleného obsahu, který mohou spotřebitelé sdílet s ostatními na sociálních sítích, než poskytují vaše podstránky s informacemi o produktech nebo službách.

Blog je skvělý způsob, jak vzdělávat zákazníky, poskytovat tipy nebo návody a vytvářet více spojení s vaší značkou. Postupem času může pozvolné připomínání vaší značky prostřednictvím vašeho obsahu pomoci přeměnit čtenáře na dlouhodobé zákazníky.

Kromě toho mohou blogy přinést lidem zajímavé záchytné body na cestě zákazníka a nabídnout různé příležitosti ke sdílení vašeho obsahu. Nakonec to celé zapojuje spotřebitele do témat, o která se zajímají nebo se o nich chtějí dozvědět, a to vytváří větší zápal pro celkové zapojení se.

6. Blogování vám umožňuje porozumět potřebám zákazníka

Digizín - Digitální lifestyle magazín a služby
Digizín – Digitální magazín a služby

Toto je velmi důležitý bod a aspekt blogování. Obecně platí, že spotřebitelé nemají dostatek času na čtení blogů, takže je důležité najít to, co s nimi bude rezonovat, abyste je na svých stránkách udrželi.

Snaha vžít se do situace zákazníků a odpovídat na jejich dotazy je to, k čemu jsou blogy vytvořeny a mohou být přínosem jak pro vás, tak pro čtenáře. Tímto způsobem si udělejte čas na průzkum a pochopení vašeho cílového publika a trhu. Lidé tak získají informace, které potřebují.

Blogy nabízejí prostor pro zanechání recenzí a zpětné vazby. Můžete najít skvělé oblasti pro zlepšení a nové nápady. K tomu skvěle poslouží komentáře k daným příspěvkům v dolní části. Například, někdo zanechá otázku a tato otázka vytvoří skvělé téma pro další blogový příspěvek. A to je vynikající pro budoucí inspiraci, spojení se zákazníky a pochopení jejich potřeb.

Jaká je budoucnost blogování v dalších letech?

proč je blogování stále důležité
Digizín – Digitální magazín a služby

Blogování prošlo v průběhu let transformací ve strategiích, optimalizaci a osvědčených postupech pro silnější zapojení čtenářů. Google Trends ukazuje, že obsahový marketing a blogování v určitém okamžiku splývají, i když se pozornost nyní přesouvá na obsah jako celek. Pouhé zadání klíčových slov a toho, co si myslíte, že chce Google slyšet, nestačí. Google algoritmy jsou nyní opravdu již na vysoké úrovni.

Veškerý obsah musí být odborně vytvořen a dobře promyšlený. Jak se můžete přizpůsobit měnící se době? Pokud jde o dnes zmíněné blogování a tvorbu obsahu, je třeba se zaměřit na kvalitu před kvantitou. Nevytvářejte blogy jen proto, abyste je produkovali, protože si myslíte, že by to mohlo pomoci zviditelnit vaši značku. Vyhledávače se vyvíjely velmi rychle společně s blogy a jsou lepší v hodnocení obsahu.

Lidé také nemají čas číst dlouhý a nebo zbytečný obsah, kde je obtížné najít klíčové body. Obsah potřebuje popisné a poutavé nadpisy a podnadpisy a také jasný, stručný obsah s účinnými klíčovými slovy.

Je skvělé plně diskutovat o tématu, aby mu někdo porozuměl. Ale je také nutné, aby se každý dostal k podstatě věci. Žádná zbytečná omáčka okolo…

Kromě toho je klíčové vytvořit dlouhodobou obsahovou strategii, abyste se ujistili, že neplníte pouze obecné obchodní cíle, ale skutečně oslovujete a rozumíte svému cílovému publiku.

Vícekanálové vyprávění příběhů je zajímavou cestou.

DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Obsah je stále králem a komunikační kanál je nyní královnou. Vícekanálové vyprávění příběhů je o tom, jak šíříte obsah na různé platformy. Existuje mnoho sociálních sítí nebo míst pro firemní zápisy, kde můžete sdílet svůj obsah.

Podívejte se proto, kde se vaši cíloví lidé angažují. Možná je to Facebook nebo Instagram (nebo jiné sítě). Můžete tam vytvořit krátký příspěvek, který propaguje váš blog a přivádí návštěvníky zpět na váš web.

Můžete se také podívat na firemní zápisy, kde můžete sdílet obsah, jako je třeba váš firemní profil na Google, kde můžete sdílet také různé příspěvky.

A nezapomeňte, vizuální obsah přitahuje více čtenářů – Kvalitní obrázky, infografika, krátká videa a další vizuální obsah vám pomůže rozdělit vaše témata. Může vám také pomoci lépe zvýraznit témata, popsat obtížné koncepty a udržet čtenářovu pozornost.

Je blogování v roce 2022 ještě stále přínosné a relevantní?

proč je blogování stále důležité
Digizín – Digitální magazín a služby

Ano, i přes všechny změny v online marketingových strategiích a technologiích, zůstávají blogy nosným pilířem. Blogy mohou nejen přinést potenciální zákazníky, ale také zvýšit povědomí o značce pro váš cílový trh. Pokud si uděláte čas na to, abyste pochopili jednoduché SEO taktiky a způsoby, jak oslovit vaše publikum, jistě budete mít prosperující základ blogových příspěvků na dlouhé roky.

David Groh - DIGIZÍN
Publikoval: David Groh Provozovatel DIGIZÍN
Jsem na sítích
Publikuju online kurzy, články, podcasty, videa a rozhovory - o podnikání, online marketingu, komunikaci a prodeji. Přináším lidem své znalosti, zkušenosti, ověřené a praktické informace! Takové informace, které jdou do detailu a skutečně pomáhají! Protože online nástroje, online marketing a digitální aplikace přináší nečekané příležitosti!