Instagram Stories nebo Google Web Stories? Které z nich využívat pro váš projekt?

Chcete zaujmout lidi moderním způsobem? A chcete lépe komunikovat, budovat komunitu lidí a zvýšit zapojení sledujících? Zkuste krátké příběhy (Stories), které aktuálně letí…

David Groh
Publikoval: David Groh
7 minut čtení
Instagram Stories nebo Google Web Stories? Které použít pro marketing a komunikaci?
DIGIZÍN - digitální magazín a vzdělávání

V digitálním věku, kdy pozornost lidí na internetu často trvá jen několik sekund, se stává velkým uměním zachytit jejich zájem a touhu a zapojit je tak do vašeho příběhu. Dva populární nástroje, Google Web Stories a Instagram Stories, přicházejí na scénu jako 2 pomocníci.

I když oba nástroje mají společný cíl – oslovit publikum krátkými a poutavými příběhy – liší se svými formáty a strategiemi využití.

Když totiž mluvíme o využívání digitálního obsahu pomocí příběhů (stories), lidé si mohou plést oba zmíněné nástroje – Google webové příběhy s příběhy na Instagramu. I když jsou tyto dva nástroje na první pohled velmi podobné, nejsou rozhodně stejné. Každý nástroj má své výhody, nevýhody a používá se s různými cíli a různými způsoby.

Nelze je používat úplně zaměnitelně, protože existují určité rozdíly. A pokud plánujete používat obsah příběhu pro svůj marketing, musíte vědět, kdy použít příběhy na Instagramu a kdy webové příběhy od Google.

Pojďme se krátce podívat na příběhy na Instagramu a webové příběhy od Google – na jejich zamýšlené využití.

Google Web Stories: Vyhledávání se stává vizuální…

Instagram Stories nebo Google Web Stories? Které použít pro marketing a komunikaci?
DIGIZÍN – digitální magazín a vzdělávání

Google Web Stories jsou vizuální příběhy vytvořené pro webový prohlížeč. Zatímco tradiční obsah webových stránek často spočíval ve slovech a obrázcích, Web Stories nabízejí nový rozměr interaktivity.

Tyto příběhy mohou obsahovat krátká videa, fotografie a texty, které se rychle načítají a mohou být prezentovány v rámci výsledků vyhledávání (SERP) nebo přímo na vašich webových stránkách.

Výhoda Google Web Stories spočívá ve vysoké viditelnosti, kterou získávají právě ve vyhledávání. To poskytuje majitelům webových stránek a tvůrcům obsahu možnost oslovit zcela novou cílovou skupinu lidí, kteří hledají specifické informace.

Google Web Stories jsou inovativním formátem příběhů, který spojuje mobilní responzivitu s rychlým načítáním pro webový prohlížeč. Tyto příběhy, sestávající z krátkých videí, obrázků a textu, mají vysokou viditelnost díky tomu, že se mohou zobrazovat přímo ve výsledcích vyhledávání Google, v sekci Google Discover a přímo na (vašich i cizích) webových stránkách, které je umí implementovat (například to umí stránky postavené na WordPress). Díky takové implementaci můžete příběhy dělat i přímo v administraci vašeho webu a mohou být na vašem i cizím webu, což výrazně zvyšuje viditelnost příběhu (příběhy nejsou umístěny pouze v Google nástrojích).

SEO a SERP – To je pravděpodobně hlavní bod, na který je třeba pamatovat, pokud jde o marketing. Vaše příběhy na Instagramu totiž neovlivňují vaše výsledky SEO. Nemohou se objevit ani ve vašem SERP. Pokud chcete řešit SEO, bude lepší využít právě webové příběhy Google, které můžete skvěle předvést v SERP.

A jaké jsou nevýhody Google Web Stories? Google Web Stories mají i svá omezení. Interakční prvky jsou omezenější ve srovnání s konkurenčními nástroji a jejich dosah mimo prostředí vyhledávání může být omezený. Přesto se jedná o perspektivní formát, který otevírá nové možnosti pro vás, jako tvůrce obsahu a marketéry.

Instagram Stories: Sdílení okamžiku v komunitním duchu…

Instagram Stories nebo Google Web Stories? Které použít pro marketing a komunikaci?
DIGIZÍN – digitální magazín a vzdělávání

Instagram Stories, na druhé straně, jsou pevnou součástí sociální platformy Instagram. Tato funkce umožňuje uživatelům sdílet krátké vizuální příběhy ve formě fotografií, videí a textu. Jsou však omezené pouze na dobu 24 hodin.

Instagram Stories jsou ale mnohem víc než jen základním zobrazením obsahu. Mohou obsahovat různé interaktivní prvky, jako jsou otázky, hlasování a odkazy, které umožňují tvůrcům obsahu zapojit svou komunitu a získávat od lidí důležitou zpětnou vazbu.

Instagram Stories jsou ideálním nástrojem pro komunikaci s existujícími sledujícími a jsou tak skvělým nástrojem k budování komunity. Díky různým funkcím můžete získat okamžitou odezvu na otázky, představit nové produkty a zasvětit sledující do pozadí vzniku vašeho projektu nebo vašeho obsahu.

Největší výhodou je silná interakce s mladší generací, která má tendenci preferovat vizuální obsah a rychle vstřebatelné informace.

S více než 1,3 miliardami uživatelů je spravedlivé říci, že Instagram je dost populární. Z těchto uživatelů je kolem 200 milionů právě firemních účtů. Pokud tedy chcete mít slušnou online přítomnost, měli byste zvážit vytvoření účtu na Instagramu.

Instagramové příběhy mohou sloužit jako skvělý způsob, jak získat nové publikum. Jedním z mnoha důvodů, proč je obsah příběhu tak účinný, je to, že je snadno srozumitelný a orientovaný na zábavu. Pokud tedy dokážete propagovat svou značku prostřednictvím krátkých zábavných příběhů, Instagram je platforma, kterou můžete použít.

Instagram vám umožňuje vkládat odkazy do vašich příběhů, což znamená, že je můžete snadno použít ke zvýšení návštěvnosti vašeho webu. Kromě toho, protože příběhy na Instagramu lze poměrně snadno vytvářet, nebudete muset investovat mnoho zdrojů do jejich navrhování.

A jaké jsou nevýhody Instagram příběhů? Instagram Stories jsou omezeny pouze na uživatele Instagramu, což může omezit dosah mimo tuto platformu.

Pojďme si to shrnout…

Jak správně navrhnout firemní logo, aby budovalo vaši firemní identitu?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Dobrý marketingový manažer a online podnikatel využívá všechny nástroje, které má k dispozici. Od relativně jednoduchých příspěvků na sociálních sítích až po robustní taktiky, včetně budování ziskových webových stránek a s nimi spojené správy SEO.

Pokud plánujete rozvinout marketingovou strategii pro vaše podnikání, musíte mít na paměti všechny dostupné nástroje. Při porovnávání příběhů Instagramu a webových příběhů Google se snažte zaměřit na to, co vaše společnost nejvíce potřebuje. Tímto způsobem můžete využít své zdroje na životně důležité aspekty a zajistit, aby vaše marketingové úsilí bylo efektivní.

Google Web Stories jsou vhodné pro uživatele, kteří hledají konkrétní informace a mají široký dosah díky zobrazení ve vyhledávání Google. Na druhou stranu, Instagram Stories jsou ideální pro komunikaci s existující komunitou na platformě Instagram a umožňují větší interakci a zapojení.

David Groh - DIGIZÍN
Publikoval: David Groh Provozovatel DIGIZÍN
Jsem na sítích
Publikuju online kurzy, články, podcasty, videa a rozhovory - o podnikání, online marketingu, komunikaci a prodeji. Přináším lidem své znalosti, zkušenosti, ověřené a praktické informace! Takové informace, které jdou do detailu a skutečně pomáhají! Protože online nástroje, online marketing a digitální aplikace přináší nečekané příležitosti!