SEO konzultant, SEO specialista, SEO optimalizátor, SEO agentura – kdo je kdo?

Hledáte někoho, kdo vám pomůže s marketingem ve vyhledávačích (SEM)? Hledáte někoho, kdo vám pomůže s optimalizací pro vyhledávače (SEO)? Ale koho si vybrat pro spolupráci?

David Groh
Publikoval: David Groh
4 minut čtení
Zajímavé statistiky ze světa obsahového marketingu.
DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby

Najít někoho pro online marketing na interní spolupráci (zaměstnanec) nebo pro externí spolupráci (SEO konzultant, SEO specialista, SEO optimalizátor, SEO agentura) není zcela jednoduchá věc. Možná to může vypadat jako lehký úkol, ale praxe často vypadá jinak. A mnoho zadavatelů se v průběhu let přesvědčilo o tom, že tomu je stejně, jako v jakémkoliv jiném oboru a řemeslu.

Jsou zde v nabídce profesionálové, ale i ti, kdo si na profesionály pouze hrají. Jsou zde dokonce i tací, kteří naslibují hory – doly a potom nepřinesou žádné konkrétní výsledky ani žádnou užitnou hodnotu. A ještě si k tomu účtují nemalé peníze.

Pokud hledáte odborníky pro spolupráci v oblasti marketingu ve vyhledávačích, můžete narazit na drobný problém. Jak takového odborníka najít? Jedna z cest je, že si sednete k počítači nebo telefonu a začnete do Googlu cvakat váš dotaz. Třeba: hledám SEO specialistu

Google publikuje dokument o aktuálně používaných systémech pro hodnocení obsahu.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Pokud hledáte někoho, kdo vám profesionálně provede optimalizaci internetových stránek, zkuste ve vyhledávači použít tyto dotazy: SEO konzultant, SEO specialista, SEO agentura.

Optimalizaci pro vyhledávače často dělají i velké marketingové a reklamní agentury. Těmto velkým firmám, které dělají vše a mají až moc velký záběr, často chybí hluboká specializace na problematiku vyhledávačů.

Proto je lepší hledat i menší firmy nebo OSVČ freelancery, kteří se úzce specializují na problematiku vyhledávačů. Tedy nejen na samotné SEO (Optimalizaci pro vyhledávače), ale i PPC reklamu ve vyhledávačích a obsahový marketing (tvorba kvalitního obsahu), který s vyhledávači úzce souvisí. Tomu se říká marketing ve vyhledávačích (z anglického Search Engine Marketing – SEM).

Jaký je rozdíl mezi SEO specialistou, SEO konzultantem a SEO optimalizátorem? Neměl by být žádný rozdíl. Všechna označení by měla znamenat, že se jedná o 1 člověka – odborníka v oblasti optimalizace internetových stránek pro vyhledávače.

A co pro nás znamená pojem SEO agentura?

Krok 1 – Úvodní konzultace – detailní poznání se vzájemně pro dlouhodobou a úspěšnou spolupráci.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Jedna se o tým lidí, kde ne všichni jsou odborníci na SEO. V týmu najdeme majitele firmy, asistentky, sekretářky, uklízečky, obchodníky, key account manažery a další… Je to malá firma, která přináší také služby optimalizace pro vyhledávače.

A co by měli pro vás zmínění udělat v oblasti optimalizace pro vyhledávače? Jsou to tyto činnosti jejich každodenní práce:

  • Analýza klíčových slov a dotazů ve vyhledávačích
  • Analýza konkurence ve vyhledávačích
  • Analýza obsahu stránek
  • Připomínky a návrhy z oblasti UX
  • Návrh obsahové strategie
  • Analýza zdrojů návštěvnosti
  • Technická SEO analýza stránek
  • Návrh dlouhodobé SEO strategie pro lepší viditelnost ve vyhledávačích
  • Dohled nad prováděním jednotlivých úkolů do praxe
  • Pravidelná vyhodnocení provedených aktivit – SEO reporting a KPI vyhodnocení
  • Spolupráce s ostatními členy týmu, např. PPC specialistou a copywritery (tvůrci obsahu)
  • Hledání optimalizačních příležitostí

Pojďme si to shrnout.

Pravidelné čtení má pozitivní vliv na vaše zdraví.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

SEO konzultant, SEO specialista, SEO optimalizátor, SEO agentura – všichni zmínění by vám měli přinést stejnou kvalitu služeb. Jedná se v podstatě o synonyma pro provedení komplexní služby optimalizace pro vyhledávače, skládající se z aktivit vypsaných v odstavci výše.

Pro úplnost uvedu ještě odkazy na 3 doplňující informace

David Groh - DIGIZÍN
Publikoval: David Groh Provozovatel DIGIZÍN
Jsem na sítích
Publikuju online kurzy, články, podcasty, videa a rozhovory - o podnikání, online marketingu, komunikaci a prodeji. Přináším lidem své znalosti, zkušenosti, ověřené a praktické informace! Takové informace, které jdou do detailu a skutečně pomáhají! Protože online nástroje, online marketing a digitální aplikace přináší nečekané příležitosti!