Využíváte marketingové nástroje ve svém podnikání a při prodeji?

Ať už chcete generovat více potenciálních zákazníků, vytvářet úžasnou grafiku na sociálních sítích nebo sledovat zapojení značky, existují marketingové nástroje, které mohou tyto náročné procesy usnadnit.

David Groh
Publikoval: David Groh
18 minut čtení
Využíváte marketingové nástroje ve svém podnikání?
DIGIZÍN - Digitální magazín a služby

Majitelé různých projektů musí zůstat konkurenceschopní, aby vynikli a budovali svoji značku a svůj projekt. Není žádným tajemstvím, že marketing je klíčovým prvkem úspěšného podnikání. Jako spousta věcí v našem životě, jde marketing a moderní technologie ruku v ruce. V dnešní době je tak veliké množství zdlouhavých marketingových aktivit automatizováno.

Existuje dlouhý seznam marketingových nástrojů, díky nimž je vaše úsilí mnohem plynulejší a rychlejší. Pokud umíte říkat lidem, kdo jste a proč by se měli o vás zajímat, jste na správné cestě. Marketingové nástroje vám mohou pomoci lépe se rozhodovat a optimalizovat vaši strategii.

I když možná nebudete chtít implementovat níže popsané marketingové nástroje všechny, můžete si vybrat pouze některé z nich, které pro vaši firmu budou fungovat. Maximalizujte tak své úsilí v oblasti digitálního marketingu a zefektivněte své podnikání.

V dnešním příspěvku krátce pohovoříme o tom, jak vám marketingové nástroje mohou pomoci.

Pro začátek, co je to ten digitální marketingový nástroj?

Využíváte marketingové nástroje ve svém podnikání?
Digizín – Digitální magazín a služby

Marketingové nástroje a techniky vám pomáhají propagovat vaše služby, optimalizovat vaši obsahovou strategii, generovat potenciální zákazníky, zvyšovat prodeje a zvyšovat povědomí o vaší značce. Marketingový nástroj je něco, co můžete použít k propagaci produktů nebo služeb. Většina podniků používá ke zvýšení prodeje právě různé marketingové nástroje a fígle.

K uvedení a propagování vaší firmy na trh můžete použít kombinaci nástrojů pro správu sociálních médií, správu elektronické pošty a reklamních nástrojů. Nástroje, které používáte, ovlivňují také často vaše obchodní cíle. Některé marketingové nástroje jsou například ideální pro růst tržeb, zatímco jiné lépe shromažďují informace o potenciálních zákaznících.

Aktuálně existují snad stovky různých marketingových nástrojů, pro snad stovky oblastí, kde a jak se můžete propagovat a můžete být viděni. Také u nás existují stovky, ne-li tisíce různých agentur a odborníků na marketing. Jak se tedy začít orientovat v té záplavě možností, kdy mnoho z nich mohou být cestou do pekla?

Nejlepším způsobem, jak najít ty správné nástroje a lidi, je rozdělit si všechny marketingové cíle.

Využíváte marketingové nástroje ve svém podnikání?
Digizín – Digitální magazín a služby

Uvědomte si a seřaďte si všechny cíle, které vlastně chcete dosáhnout. Hezky, postupně a přehledně, si je vypište, dle priorit. Jakmile porozumíte různým oblastem marketingových cílů, můžete začít zužovat to, co skutečně potřebujete. Tímto způsobem můžete následně najít ten správný nástroj, který podporuje váš konkrétní marketingový cíl a můžete tak zefektivnit vaše aktivity.

Proč jsou nástroje digitálního marketingu důležité?
Pokud stále přemýšlíte o tom, proč jsou kvalitní nástroje digitálního marketingu důležité ve vašem projektu, zde je několik marketingových statistik, které jsme dohledali:

  • Pouze cca 60% obchodníků skutečně věří, že mají efektivní marketingovou strategii!
  • Pouze cca 20% podniků je spokojeno se svými konverzními poměry (poměry splněných konkrétních cílů).
  • Cca 80% obchodníků se obává problémů s ochranou osobních údajů při používání dat třetích stran.
  • Navzdory obrovským marketingovým výdajům se mnoho podnikatelů stále snaží vytvořit účinný marketingový plán s dobrými konverzními poměry (poměry splněných cílů).

Důvodem, proč jsou správné nástroje digitálního marketingu důležité je to, že mohou usnadnit většinu úkolů. Používáním dat a přehledů můžete získat znalosti k vytvoření efektivnější marketingové strategie, která katapultuje váš projekt do výšin.

V dnešní době (a po Covidu obzvláště) mnoho projektů sází na technologie a nástroje digitálního marketingu, které jim pomáhají rozvíjet vlastní podnikání. Technologie vám totiž umožňuje soustředit čas na to, na čem záleží. Už nemusíte trávit hodiny zdlouhavými administrativními úkony.

Navíc, pokud nevyužíváte nástroje digitálního marketingu, můžete snadno zaostávat za konkurencí. Když váš konkurent plně využívá všechny dostupné nástroje k růstu svého podnikání, vynakládá správné množství energie a času na marketing, může vás zcela převálcovat. Kvalitní a efektivní marketingové nástroje vám pomohou s těžkými a zdlouhavými úkony, abyste se mohli soustředit na růst vašeho podnikání.

Seznam některých základních nástrojů, které můžete využít do začátku pro váš projekt.

Co je to SEO? Je to optimalizace webových stránek pro vyhledávače.
Digizín – Digitální magazín a služby

Ve světě marketingových nástrojů existuje řada oblastí, které vám pomohou dosáhnout určitých cílů. Zkoušení mnoha marketingových nástrojů k nalezení toho správného může být zdlouhavý proces. Proto začněte s těmito několika níže vybranými nástroji. Ty budou pro vás do začátku naprosto dostačující.

Žádný z vybraných nástrojů nebudeme dnes rozepisovat dopodrobna, protože každý z nich by sám vydal na několik článků. Chceme, abyste si dnes udělali představu, na kolika frontách musíte bojovat a vědět, že tyto oblasti a nástroje vůbec existují.

Marketing na sociálních sítích

DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Můžete si všimnout dále v našem článku, že se v dnešním seznamu několikrát objeví slovo sociální média. Je to proto, že je to docela velká oblast, pokud hovoříme o marketingových nástrojích. Rozdělíme to tedy na marketing a management na sociálních médiích. V této části se zaměříme na marketingové nástroje, které můžete použít k vytváření obsahu a růstu své značky na sociálních médiích. I když určitě existuje nějaký nástroj typu „Vše v jednom“, samostatný software / aplikace je ideální pro marketing sociálních médií.

Biteable – snadno použitelný nástroj k vytváření informativních a poutavých videí pro sociální média. Nástroj má šablony pro videa a hudbu. Toto je dobrý nástroj i pro fitness / lifestyle / wellness projekty (na které se s našimi digitálními službami zaměřujeme). Díky tomuto nástroji je možné vytvořit vysoce kvalitní videa, bez potřeby drahého video a zvukového vybavení. K dispozici je bezplatná i placená verze.

Missinglettr – pokud máte málo času na vytváření obsahu, pak vám tento nástroj může pomoci. Missinglettr převezme obsah vašeho blogu a promění ho v celoroční obsah na sociálních médiích, protože jej během roku postupně vkládá právě na vaše profily na sociálních sítí.

Optimalizace pro vyhledávače Google a Seznam (SEO).

Co je to SEO? Je to optimalizace webových stránek pro vyhledávače.
Digizín – Digitální magazín a služby

SEO znamená optimalizaci pro vyhledávače – Google a Seznam. Je to proces, který děláte, abyste zlepšili kvalitu svého obsahu, abyste se na stránkách s výsledky vyhledávání ve vyhledávačích organicky (přirozenou cestou) umístili vysoko, ideálně na první stránce. Jde tak hlavně o zvýšení kvality i kvantity provozu na vašich webových stránkách optimalizací vašeho obsahu, sociálních médií a vlastních webových stránek. Existuje několik nástrojů, které vám pomohou optimalizovat obsah, který můžete použít ke zlepšení výsledků vyhledávání.

Collabim – Jedná se o český nástroj, který je marketingovým nástrojem typu „Skoro vše v jednom“, který nabízí spoustu funkcí. Máte přístup k nástrojům a zprávám o SEO vašich webových stránek, o výzkumu klíčových slov, o výzkumu konkurence, o PPC reklamách, vše v přehledné formě. Doporučujeme tento nástroj, sami jej používáme.

Nástroje e-mailového marketingu.

Jaké pohybové aktivity a sporty vedou ke snížení stresu?
Digizín – Digitální magazín a služby

E-mailový marketing je cenný způsob, jak vychovávat a uchovávat potenciální zákazníky, komunikovat se svými stávajícími zákazníky a propagovat své podnikání. E-mailová marketingová strategie je nezbytná pro každé podnikání, včetně námi oblíbeného fitness lifestyle oboru. Ale není důvod, aby to celé zabralo spoustu času. Automatizační nástroje a software pro e-mailové kampaně přináší velkou úsporu času a peněz.

MailChimp – je jeden z nejlepších poskytovatelů e-mailového marketingu na světě. V rámci tohoto nástroje můžete vytvořit a navrhnout profesionální e-mail. Komplexní platforma e-mailového marketingu nabízí spoustu funkcí s bezplatnými i placenými funkcemi. Když chcete začít rozesílat e-mailové kampaně, je toto první volbou pro každého podnikatele.

ActiveCampaign – platforma CRM a e-mailového marketingu vám umožňuje posílat zpravodaje, e-maily, navrhovat kampaně a snadno komunikovat se zákazníky. Díky dobré uživatelské zkušenosti se snadno používá a začíná již od ceny 9 $/měsíc.

Tvorba kvalitního obsahu (text + zvuk + video).

Přehled několika “bezplatných” služeb pro hostování videa.
Digizín – Digitální magazín a služby

Obsah a vizuální prvky jsou v marketingu důležité. Naštěstí existuje spousta nástrojů, které vám pomohou vytvářet profesionální a vysoce kvalitní obsah. Od obrázků a videí, až po blogové příspěvky a podcasty. Existují nástroje, které pomáhají proces urychlit a získat tak větší dosah. V závislosti na vašich marketingových cílech, vám jeden nástroj může fungovat lépe, než jiný.

Canva – bezplatný nástroj pro grafický design, pro vytváření velmi pěkné grafiky na sociální média, vytváření bannerů, příběhů na Instagram, obrázků na LinkedIn a dalších. Velmi jednoduše a zdarma. Tento nástroj také velmi rádi využíváme při svých aktivitách.

Adobe Spark – sada nástrojů obsahuje tři mobilní nebo webové aplikace: Adobe Spark Post, Spark Video a Spark Image. Uživatelé mohou pomocí poskytnutých motivů vytvářet obrázky, grafiku, videa a webové stránky. Pravděpodobně budete překvapeni, jak skvěle může obsah vypadat, když poprvé začnete používat sadu Adobe Spark.

Animoto – bezplatný tvůrce videa vám umožňuje vytvářet vlastní videa s velkou knihovnou obrázků, videí a hudby. Videa ze sociálních médií můžete vytvářet jednoduchým přetažením.

Řízení vztahů se zákazníky (CRM).

Chcete vydělávat lepší peníze, ale bojíte se říct si o vyšší mzdu?
Digizín – Digitální magazín a služby

CRM je nástroj pro řízení vztahů se zákazníky. Může vám pomoci řídit interakce mezi vaší firmou a potenciálními zákazníky. Mnoho nástrojů CRM má vestavěné marketingové funkce, takže je vše hezky na jednom místě. Tento typ marketingového nástroje prospívá jak vašim prodejním, tak i marketingovým týmům a umožňuje bezproblémovou komunikaci a interakci mezi odděleními.

Hubspot – bezplatná platforma CRM vám umožňuje přístup k vašemu prodejnímu trychtýři v reálném čase, sleduje prodejní interakce a monitoruje vztahy. Poskytuje vám přehled o tom, jaké marketingové a prodejní aktivity fungují a co je třeba zlepšit.

RAYNET CRM – jedná se o český nástroj. Tento webový CRM systém vám umožňuje přístup k vašemu prodejnímu trychtýři v reálném čase, sleduje prodejní interakce a monitoruje vztahy..

SalesMate – cloudová platforma CRM je ideální pro malé a střední firmy. Obsahuje funkce, jako je správa kontaktů, správa prodeje a e-mailový marketing.

Správa sociálních médií.

Jaké pohybové aktivity a sporty vedou ke snížení stresu?
Digizín – Digitální magazín a služby

Nyní se vracíme k nástrojům sociálních médií. Vytváření skvělého obsahu na sociálních sítích, zapojení cílového publika a správa vašich profilů souvisí s mnoha aktivitami. Proto najdete spoustu různých nástrojů, které vám pomohou s marketingem a správou sociálních médií. Tyto marketingové nástroje se zaměřují na samotnou správu sociálních médií, jako je plánování, zveřejňování příspěvků a využívání analytiky ve váš prospěch.

Buffer – původně byl nástrojem pro plánování pro Twitter, nyní podporuje všechny hlavní platformy sociálních médií. Můžete spravovat své plánování, zveřejňovat příspěvky v rámci nástroje, sledovat výkon svého obsahu a automaticky zkracovat odkazy.

Hootsuite – další velký hráč ve světě správy sociálních médií. S Hootsuite můžete spravovat více účtů sociálních médií na jednom řídícím panelu. Je to také dobrý nástroj pro týmovou spolupráci a plánování kalendáře vašeho obsahu.

Crowdfire – podobně jako Hootsuite, je Crowdfire další platformou pro správu sociálních médií, která vám umožňuje naplánovat obsah a spravovat více účtů sociálních médií na jednom místě. Je to dobrá volba pro malé firmy.

Generování a řízení potenciálních zákazníků.

Eshopový systém WooCommerce nově spolupracuje s Pinterestem.
Digizín – Digitální magazín a služby

Nástroje pro generování potenciálních zákazníků mohou pomoci generovat více potenciálních zákazníků pro vaši firmu. Získání nových potenciálních zákazníků do vaší firmy je obtížné. Níže zmíněný nástroj vám může pomoci. Software je navržen tak, aby vám pomohl zachytit potenciální zákazníky a automatizuje následný proces. Tímto způsobem se můžete soustředit na vývoj marketingových kampaní, nikoli na ruční zadávání dat.

OptinMonster – software pro generování potenciálních zákazníků a nástroj pro optimalizaci konverzí, který vám umožňuje vytvářet a spouštět cílené kampaně ke generování potenciálních zákazníků. Pro automatizaci marketingu můžete spravovat skupiny podle různých kritérií zájmu.

Reportování a analytika.

Digizín - Digitální lifestyle magazín a služby
Digizín – Digitální magazín a služby

Další důležitou oblastí marketingu je sledování metrik. Monitorováním a analýzou vašeho marketingového úsilí můžete zjistit, co je třeba zlepšit. Marketingové nástroje, které nabízejí zprávy, přehledy a analýzy, jsou velmi cenné. Umožňují vám rozhodovat se na základě dat.

Google Analytics – služba webové analýzy vám poskytuje přehled o vašich webových stránkách a určuje úspěch nebo neúspěch vašich kampaní. Můžete sledovat spoustu datových bodů, jako je například počet návštěvníků webových stránek a zobrazení stránek.

Databox – tento nástroj načítá data z více zdrojů na jeden řídicí panel. Připojte svá data a snadno sledujte výkon, sdílejte zprávy a objevujte poznatky.

Týmová komunikace a projektový management

Chcete vydělávat lepší peníze, ale bojíte se říct si o vyšší mzdu?
Digizín – Digitální magazín a služby

Týmová komunikace a řízení projektů jsou klíčovými částmi efektivního marketingového oddělení. Když víte, kdo co dělá, můžete se ujistit, že se po cestě nic neztratí.

Slack – komunikujte se svým týmem rychleji. Slack funguje tak, že v aplikaci využívá vyhrazené kanály ke spojení správných lidí a informací na jednom místě.

Trello – nástroj pro správu projektů a úkolů organizuje vše snadno a použitelným způsobem. Používá karty a seznamy k organizaci práce pro snadnou srozumitelnost.

Ukládání a správa digitálních dat

Měli byste mít vlastní webové stránky?
Digizín – Digitální magazín a služby

V marketingu často vytváříte spoustu různých dat. Máte videa, obrázky, infografiky, podcasty a další. Některé marketingové nástroje mohou pomoci ukládat a spravovat vaše digitální aktiva, takže když je začnete používat, budete přesně vědět, kde se nacházejí.

MediaValet – pomáhá marketingovým a kreativním týmům spravovat, spolupracovat a sdílet digitální aktiva. Cloudový software zajišťuje a organizuje digitální obsah.

Filecamp – další cloudový software pro správu digitálních aktiv. Je zaměřen na marketingové profesionály, aby optimalizovali správu digitálních aktiv a organizovali tak obsah efektivním způsobem.

Co si z našeho článku dnes odnést?

Ať už chcete generovat více potenciálních zákazníků, vytvářet úžasnou grafiku na sociálních sítích nebo sledovat zapojení značky, existují marketingové nástroje, které mohou tyto náročné procesy usnadnit.

V závislosti na vašich cílech existují nástroje a software pro každý rozpočet a podnikání. Pomocí nástrojů, které zvyšují vaše marketingové úsilí a zefektivňují vaše operace, můžete věnovat více času aktivitám, které mají větší dopad na vaše vlastní podnikání.

Pokud chcete s vaším podnikáním pomoci, jsme tu pro vás, stačí nás kontaktovat. Na obor fitness, sport, zdraví, lifestyle, wellness se specializujeme. Pomáháme jak laické, tak i odborné veřejnosti.

David Groh - DIGIZÍN
Publikoval: David Groh Provozovatel DIGIZÍN
Jsem na sítích
Publikuju online kurzy, články, podcasty, videa a rozhovory - o podnikání, online marketingu, komunikaci a prodeji. Přináším lidem své znalosti, zkušenosti, ověřené a praktické informace! Takové informace, které jdou do detailu a skutečně pomáhají! Protože online nástroje, online marketing a digitální aplikace přináší nečekané příležitosti!