Odkazy na podstránky u výsledků vyhledávání. Co jsou zač a jak je získáte?

Pojďme se dnes podívat na to, co jsou odkazy na podstránky, abyste na webové publikum ve stránkách výsledků vyhledávání mohli zanechat pozitivnější dopad a zvýšili tak míru prokliku a návštěv vašeho webu.

David Groh
Publikoval: David Groh
8 minut čtení

Existuje mnoho a mnoho aspektů, které ovlivňují to, co se zobrazuje na stránkách s výsledky vyhledávačů (SERP – stránka s výsledky vyhledávání). Tyto výsledky jsou velmi dynamické a samotná stránka s výsledky vypadá pokaždé trochu jinak, je pokaždé trochu jinak poskládaná. A tím, že je Google vyhledávač dominantní, tak se dnes zaměřím právě na něj.

Důležitým a často přehlíženým aspektem SERP (stránky s výsledky vyhledávání) a vaší příležitostí zviditelnit se, jsou právě odkazy na podstránky.

Současným způsobem, jakým Google vytváří výsledky vyhledávání, mohou SERP zahrnovat textové výsledky, vizuální výsledky (videa, obrázky), úryvky a prvky, funkce průzkumu a mnohá další. Čím větší prostor a více různých druhů obsahu můžete v SERP mít, tím větší jsou vaše šance na získání kliknutí a vyšší návštěvnost vašich webových stránek, které chcete od své cílové skupiny.

Co jsou odkazy na podstránky u výsledku vyhledávání?

Co je to SERP – stránka s výsledky vyhledávače?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Odkazy na podstránky jsou další odkazy nebo navigační prvky pro konkrétní webovou stránku nebo doménu, které se objevují s textovým výsledkem nebo výsledkem reklamy v SERP.

(Co je to SERP – stránka s výsledky vyhledávání popisuju v tomto příspěvku)

Obecně řečeno, mají navigační povahu a umožňují hledajícím vidět více způsobů, jak mohou kliknout na váš web. V současné éře kontextově zaměřeného SEO a důrazu na zapojení a zkušenost uživatelů (které plně přijímám a souhlasím s tím) jsou odkazy na podstránky skvělým způsobem, jak získat důležitá kliknutí a přimět uživatele, aby zůstali, když přistanou na přistávací podstránce u vás.

V organickém vyhledávání zobrazuje algoritmus Google pouze odkazy na podstránky na stránky, které považuje za relevantní a užitečné pro uživatele, v případě konkrétního dotazu.

Jednou z výhod odkazů na podstránky je, že mohou zlepšit míru prokliku (CTR), protože zvyšují množství položek, které textový výsledek má na SERP. Tím posunou dolů další výsledky potenciálně pod okrajem zorného pole obrazovky.

Odkazy na podstránky mohou zlepšit viditelnost interních stránek. Stránky s nízkým výkonem mohou zaznamenat zvýšení návštěvnosti, pokud se zobrazí jako odkazy na podstránky při zobrazení populárnějších stránek.

Mít odkazy na podstránky s vašimi organickými výsledky a placenými reklamami je důležitá příležitost, která je často přehlížena. Míra prokliku (CTR) je zásadní pro úspěch ve vyhledávání (v SERP).

Odkazy na podstránky mohou být součástí toho, jak udělat více s vaším pozitivním hodnocením, a dále poskytovat kvalitní příležitosti pro hledající.

Typy odkazů na podstránky – existuje několik typů běžných odkazů na podstránky

DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby
  • Vložené odkazy na podstránky – Vložené odkazy na podstránky se obvykle zobrazují jako čtyři odkazy ve vodorovném řádku pod primárním výsledkem vyhledávání.
  • Rozšířené skupiny odkazů na podstránky – Verze, která vás možná napadne jako první – stejně jako mě – jsou rozšířené skupiny odkazů na podstránky. Ty zabírají nejvíce prostoru v SERP a zobrazují se jako seznam pod primárním textovým (nebo organickým) výsledkem. Zahrnují také popisy, které lze získat z meta popisu nebo textu, který Google vybral jako relevantní pro vyhledávání uživatele.
  • Odkazy na podstránky vyhledávacího pole – Odkaz na podstránku vyhledávacího pole je stručné vyhledávací pole, které se zobrazuje pod primárním textovým výsledkem. Umožňuje uživatelům přistupovat přímo k vyhledávači vašeho webu.
  • Placené odkazy na podstránky – Ty jsou vázány na reklamy a jsou nejvíce kontrolovatelné vlastníky stránek. Odkazy na podstránky lze vytvářet a přidávat do relevantních kampaní a reklamních sestav a zobrazují se pod odkazem textové reklamy a primárně kopírují.

V některých případech jsem viděl i jiné typy odkazů na podstránky. Nedávným příkladem byl horizontální posuvný karusel odkazů na podstránky na mobilu, který již zřejmě není aktivní.

Jak získat odkazy na podstránky?

Google publikuje dokument o aktuálně používaných systémech pro hodnocení obsahu.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Je důležité říci, že pokud děláte správně SEO nebo PPC, obvykle se vám podaří mít u vašich výsledků vyhledávání právě i odkazy na podstránky, ale musíte dělat obojí správně!
Neexistuje však způsob, jak Googlu sdělit, aby zobrazoval odkazy na stránky nebo je přímo přidal či odstranil. Máte však konkrétní způsoby, jak můžete podniknout kroky a implementovat osvědčené postupy, abyste se je pokusili získat a nepřímo je spravovat.

Doporučené postupy pro odkazy na podstránky s textovými odkazy.

U organických výsledků vyhledávání začínají osvědčené postupy pro získání odkazů na podstránky pod textový výsledek používáním informativních, relevantních a výstižných názvů a nadpisů stránek na vašem webu.

Musíte také chtít strukturu webu, kterou mohou uživatelé a roboti efektivně procházet.
To znamená, že musíte zajistit kvalitní vnitřní prolinkování. Využití drobečkové navigace může Googlu také pomoci pochopit strukturu webu, vztah mezi stránkami a celkovou hierarchii.

Stručný a relevantní anchor text odkazu (ukotvující text odkazu) je také důležitý pro zohlednění vašich podstránek.

Další typy odkazů na podstránky.

Pokud inzerujete prostřednictvím Google Ads, můžete odkazy na podstránky snadno získat tím, že je přidáte do svých reklamních sestav a kampaní. Pole pro vyhledávání odkazů na podstránky může být pro váš web také přitažlivým a užitečným nástrojem.

Aby se pole pro vyhledávání odkazů na podstránky zobrazilo na vašem textovém výsledku, musíte mít na svém webu funkční vyhledávač, kde se uživatelské dotazy přesměrovávají na stránku s výsledky vyhledávání. Musíte také přidat strukturovaná data WebSite na domovskou stránku, která definuje SearchAction.

Jak odstranit vyhledávací pole odkazů na podstránky?

Odkazy na podstránky u výsledků vyhledávání
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Pokud se jako odkaz na podstránku zobrazuje nežádoucí stránka, zvažte, zda je nutné tuto stránku vůbec indexovat. Pokud by měla být indexována, ale není relevantní pro stránku ve výsledku, zvažte, jak je na stránce odkazována.

Prostřednictvím indexování a fyzického propojení můžete mít určitou kontrolu nad tím, jak z vašich odkazů na podstránky dostat stránky, pokud k nim nepatří nebo nejsou relevantní.

V minulosti existovaly nástroje v Nástrojích pro webmastery Google (předchůdce Google Search Console), které vám umožňovaly odstranit určité odkazy na podstránky, ale tyto ovládací prvky jsou pryč. Nyní je vaším nejlepším řešením spravovat, jaké odkazy jsou ve skutečnosti na vašem webu a jak jsou prezentovány uživatelům a vyhledávačům.

Pojďme si to celé shrnout…

Mít co nejvíce prostoru v SERP pro organické výsledky je klíčovým cílem SEO a může pozitivně ovlivnit zobrazení a kliknutí na vaše stránky. S mnoha dalšími konkurenčními typy neorganického obsahu v SERP (toho zaplaceného obsahu) chcete mít co největší viditelnost a kontrolu.

Odkazy na podstránky vám mohou poskytnout větší prostor, přitáhnout uživatele k hlubším odkazům na vašem webu a poskytnout více kontextu hledajícím, než na váš web vstoupí.

David Groh - DIGIZÍN
Publikoval: David Groh Provozovatel DIGIZÍN
Jsem na sítích
Publikuju online kurzy, články, podcasty, videa a rozhovory - o podnikání, online marketingu, komunikaci a prodeji. Přináším lidem své znalosti, zkušenosti, ověřené a praktické informace! Takové informace, které jdou do detailu a skutečně pomáhají! Protože online nástroje, online marketing a digitální aplikace přináší nečekané příležitosti!