Každý provozovatel webu (eshopu) si přeje, aby lidé, kteří navštíví internetové stránky (eshop) udělali předem definované akce, úkony a splnili tím konkrétní cíle, tzv. konverze na webu. Takových konverzí (splněných cílů a akcí) může být celá řada.
Záleží často na tom, jaký druh internetových stránek provozujete. Každý projekt může mít jiné cíle, a tím pádem i webovky postavené pro konkrétní projekt mohou mít různé cíle = konverze.
Pojďme si říci, co je to konverze na internetových stránkách.
Mezi časté konverze patří například dokončení nákupu, registrace nových účtů uživatelů, přihlášení se do kurzů nebo ke konzultaci, vyplnění ankety nebo dotazníku, kliknutí na nějaký odkaz, stažení souboru (například e-knihy) a podobně. Splněných cílů = konverzí může být opravdu hodně, záleží na tom, co vám dává smysl u vašeho projektu.
Změření konverze – změření splněného cíle

Pokud chcete, aby váš byl váš projekt na internetu opravdu úspěšný, neobejdete se bez opakovaného měření různých metrik (čísel a dat). Mezi potřebné metriky patří i měření konverzí, tj. měření splnění cílů.
Díky měření konverzí budete mít přehled o tom, které z vašich nadefinovaných cílových aktivit pro návštěvníky, jsou vlastně úspěšně. Úspěšné aktivity pojmenováváme „Konverzní aktivity” – tedy takové, které vedou k požadovanému a definovanému cíli. Konverze webových stránek můžete nejčastěji sledovat v nástroji Google Analytics.
Pokud tyto metriky sledujeme pravidelně, můžete je zhodnotit a navrhnout různé strategie, abychom zvýšili tzv. konverzní poměr, t. počet splněných cílů na počet návštěvníků.
Co je to konverzní poměr?

Konverzní poměr je poměrně důležitý údaj (procentuální bod – v %), který sledujeme u měření konverzí (splnění cílů). Tento údaj udává, jak se vašemu webu daří plnit definované cíle. Konverzní poměr v jednoduchosti vyjadřuje, kolik návštěvníků (z celkového počtu návštěvníků) vykonalo definovanou akci, která tak vedla ke splnění cíle.
Díky sledovanému konverznímu poměru budete mít neustále přehled, zda je strategie nasměrována správně k získávání konverzí. Vzorec pro výpočet konverzního poměru je celkem jednoduchý a vypadá takto: (počet konverzí / celkový počet návštěvníků) x 100. Výsledek se poté interpretuje v procentech.
Například, pokud by se 15 lidí z celkového počtu 1000 návštěvníků našeho webu zaregistrovalo ke školení „Základy optimalizace pro vyhledávače“, poté by byl konverzní poměr 1,5%.
Jaký je obvyklý konverzní poměr na internetových stránkách?

Když budete trochu hledat, najdete informace, že se konverzní poměr pohybuje v rozmezí 1 % až 5 %. Hodnoty konverzního poměru jsou ale závislé na stovkách faktorů. Konverzní poměr například závisí na tom, odkud k vám lidé přišli na váš web. Jak máte zpracovaný obsah webu. Jak intuitivně se váš web používá. Jak rychle se web načítá. V jaké fázi se návštěvník zrovna nachází, zda zrovna potřebuje něco koupit, a podobně. Konverzní poměr se také bude lišit v závislosti na tom, v jakém oboru působíte, jaké služby nabízíte, kolik je konkurentů ve vašem oboru.
Hodnoty konverzního poměru nižší než 1 % se obvykle považují za nízké, tedy za neúspěch. Je však důležité sledovat trend a vývoj tohoto údaje, jak se vyvíjí, zda krásně roste v čase nebo smutně klesá. A podle trendu se rozhodnete, co a jak udělat na vašem webu.
Jak zvýšit konverzní poměr = počet akcí udělaných lidmi?

Na to, jak zvýšit konverzní poměr neexistuje zaručený recept! Každý web a každý eshop je jiný a unikátní. Vždy musíte pochopit návštěvníky, odkud přišli a jak brouzdají po vašem webu. Cestu ke konverzi jim poté musíte ulehčit a zpříjemnit. Celý proces, který končí dokončením nějakého úkonu, je velice křehký. Návštěvník vaše stránky může kdykoliv opustit, a tím i cestu ke splnění cíle = ke konverzi.
Co vám ale jistě pomůže?
- Dokonale zpracovaný web po technické i obsahové stránce
- Kvalita a cena vašich služeb
- Síla vaší značky
- Zobrazené reference a hodnocení
- Upřímnost a otevřenost
- Skvěle zvládnuté výzvy k akci
Skvěle zvládnutá výzva k akci – tlačítko s výzvou k akci (CTA)

A nyní se konečně dostáváme k tomu, jak se jmenuje dnešní článek, tedy: Maximalizujte konverze (splněné cíle) na vašich webových stránkách pomocí chytrých frází s výzvou k akci.
Tlačítko s výzvou k akci (CTA) je pro váš web nebo pro vstupní (přistávací) stránku zcela zásadní. Primárním účelem výzvy k akci (CTA) je optimalizovat konverzní poměr, tedy zvýšit procento definovaných uskutečněných cílů na internetové stránce.
Call to Action (CTA) – výzvu k akci berte jako magické dveře k dalšímu kroku vaší prodejní cesty. Vaši zákazníci musí kliknout na vaše tlačítko s výzvou k akci (CTA), aby se dostali o krok blíže k nákupu, k poptávce, ke kontaktování, k registraci a podobně.
Je lákavé použít obecnou frázi pro vaše akční tlačítka, jako je například „odeslat“ nebo „klikněte sem“. Je důležité, aby vaše fráze CTA dávala smysl pro to, co nabízíte po kliknutí.
Tento krátký článek se zabývá některými osvědčenými CTA frázemi zvyšujícími konverze, které vám přinesou požadované výsledky.
Jaká použít akční slova pro maximalizaci míry konverze?

Správná slova a fráze ve vaší CTA (výzvě k akci) mohou zvýšit míru konverze a návratnost investic na jakémkoli online trhu. Podívejme se na několik oblíbených CTA frází, které vidíme každý den. Je dobré si je zopakovat, aby se nám vštípily do paměti.
Fráze “Vyzkoušejte bezplatnou zkušební verzi”
Webové stránky, které nabízejí služby jako software nebo aplikace, obvykle nabízejí bezplatnou 30 denní zkušební verzi. Je to skvělý způsob, jak upoutat pozornost zákazníka. Většina lidí po danou dobu skutečně využije zkušební verzi. Slovo „zdarma“ nebo “bezplatné” samo o sobě přitahuje pozornost.
Bezplatná zkušební verze umožňuje zákazníkovi získat osobní pocity a zkušenosti s produktem. Pokud považují váš produkt nebo službu za užitečnou, mohou přejít na platícího zákazníka.
Hezký příklad této CTA v akci je na domovské stránce Caflou.
Fráze “Začněte”
Můžeme říci, že fráze „Začněte“ je jednou z nejpoužívanějších výzev k akci. Je to jednoduché a přitom účinné. Firmy, které se zařazují do sektorů služeb, jako jsou vývojáři softwaru, poskytovatelé kybernetické bezpečnosti nebo poskytovatelé služeb SaaS, tento termín na svých webových stránkách často používají.
Pro firmy, které chtějí, aby jejich CTA byla jednoduchá, je přidání Začněte“ nebo “Začnete hned“ dobrým začátkem. Co třeba fitness trenér, ten může skvěle motivovat slovy „Začněte hned“. A tak bychom mohli pokračovat…
Fráze “Objednejte nyní”
Internetové obchody a restaurace mohou zvýšit prodej přidáním tlačítka „Objednat nyní“ na svůj web nebo konkrétní stránku produktu. Tato výzva k akci funguje nejlépe s atraktivní propagací produktu pomocí obrázku a videa, která upoutá pozornost publika.
Přidání „Objednat nyní“ jako výzvy k akci ihned po propagaci produktu je krok, který může raketově zvýšit prodeje.
Fráze “Zaregistrujte se”
„Zaregistrovat se“ je další jednoduchá, rychlá a efektivní výzva k akci pro weby, které chtějí nabízet své služby, jako je například cloudové úložiště. Ideální metodou pro přidání CTA pro registraci je vysvětlení služby, výhod takové služby a počtu stávajících uživatelů, na stránce produktu s výzvou k akci.
Výrazným příkladem je GitHub; přidali jednoduchou výzvu k akci „Zaregistrujte se na GitHub“ v zelené barvě s černo-modrým pozadím, takže je výrazná a jasná.
Fráze “Vytvořte si bezplatný účet”
Přidání slova „zdarma“ k vaší CTA přiměje návštěvníka provést naši požadovanou akci. Tato jednoduchá výzva k akci zvyšuje konverze a získává cenné potenciální zákazníky
Fráze “Rezervujte si schůzku“
„Zarezervovat si schůzku“ je jako výzva k akci zcela jednoduché řešení a jasně vysvětluje svůj účel. Firmy nabízející třeba lékařské služby, jako jsou ortodontické kliniky, mohou těžit z této CTA, aby podpořily svůj marketing a získaly více zákazníků.
„Zarezervovat si schůzku“ je také nezbytné pro firmy, jako jsou advokátní kanceláře, kadeřnictví, kosmetičky a další firmy zaměřené na osobní obsluhu zákazníků.
Fráze “Přidat do košíku”
U e-shopů je oblíbenou výzvou k akci „Přidat do košíku“. Stejně jako výzva k akci „Objednat nyní“ funguje dobře i možnost „Přidat do košíku“ inzerováním obrázků nebo videí produktů a následným přidáním tlačítka s výzvou k akci. Elektronického obchody umísťují možnosti přidání do košíku na všechny své produktové stránky.
Fráze “Další informace” nebo „Dozvědět se více“
Pokud váš produkt nebo služba potřebuje další vysvětlení, přidání fráze „Další informace“ je správná věc. Vysvětlete svou nabídku pomocí této výzvy k akci tím, že zákazníkům poskytnete obláček s dalším popisem nebo tím, že je přesměruje na podstránku s popisem služby.
Ponechání prvku napětí a zvědavosti pro čtenáře nebo diváky je svádí ke kliknutí na výzvu k akci „Další informace“. Například Apple přidal na svou domovskou stránku ke všem svým produktům pole „Další informace“.
Fráze “Vyžádejte si demo”
Webové stránky často sdílejí demo svých produktů nebo softwaru, než si lidé mohou koupit plnou verzi. CTA „Vyžádejte si demo“ je cenným přínosem pro propagaci produktů pomocí demoverzí.
Dobrým příkladem této CTA v akci je populární platforma Zoom. Zoom představuje svůj produkt a jeho výhody a dole, na konci domovské stránky, má CTA „Request a Demo“.
Většina lidí chce produkt před nákupem nejprve vyzkoušet. S touto jednoduchou výzvou k akci a demo verzí vaší služby nebo produktu můžete mít dobré konverzní poměry.
Fráze “Nakoupit nyní”
Tato výzva k akci se běžně používá na webových stránkách založených na produktech. Výzva k akci „Nakupte nyní“ je také účinný termín jako „Koupit nyní“ nebo „Přidat do košíku“ a hraje stejnou roli při zvyšování konverzního poměru.
Fráze “Prozkoumejte” nebo “Objevte”
CTA „Prozkoumat“ je jednoduchá, ale přesvědčivá. Divákům dodává zvědavost a škádlí, že na ně čeká něco nového k objevování. Tuto výzvu k akci používají produktové weby, módní značky, blogy a mnoho dalších platforem.
Fráze “Kup teď”
„Kup teď“ je podobné jako „Objednat nyní“ a „Přidat do košíku“. Opět je to krátká, přesvědčivá CTA. Přesvědčuje diváky, aby podnikli akci a koupili produkt poté, co si prohlédli jeho podrobnosti. “Kup teď” ale trochu evokuje časovou omezenost, lidé tak trochu mají strach, aby o vaši skvělou nabídku nepřišli.
Fráze “Přihlásit se k odběru”
Předplatné modely mají velké výhody. Je to populární CTA široce používaná na webových stránkách, aplikacích a sociálních sítích. CTA Přihlásit se k odběru“ nejlépe funguje s platformami pro vytváření obsahu, jako je třeba YouTube, Netflix, Spotify a podobně. Je to také dobrá výzvy k přihlášení odběru newsletterů.
Fráze “Stáhnout”
V případě webových stránek, které chtějí propagovat vlastní aplikaci nebo nějaké elektronické soubory, e-knihy, videozáznamy z webinářů, a podobně, je vhodné použit tuto výzvu k akci k přilákání lidí ke stažení. Příkladem je Spotify, které má tlačítko CTA „Stáhnout“ na webové stránce pro stahování na svém webu.
Fráze “Získejte % slevu”
Firmy, které ve svých internetových obchodech poskytují slevy a procenta, mají dobrou návratnost investic a vyšší tržby. Mnoho oslav, událostí a festivalů se koná po celém světě a nabízení slevy nebo procentuální slevy na úvodní stránce je moudrým krokem k dalšímu prodeji a vyššímu konverznímu poměru během nákupních špiček.
Pojďme si toto téma hezky zakončit…

Konverzní poměr se u internetových stránek a e-shopů obvykle pohybuje v rozmezí 1-5%. Ale může to být i více. Pokud to je méně než 1%, bere se to za neúspěch.
Konverzní poměr ovlivňují stovky okolností a vlivů. Při dodržování pokynů, které pravidelně uvádíme v našem magazínu a při našich školeních, váš konverzní poměr maximálně navýšíte.
K dobrému výsledku hojně přispívají správné výzvy k akci. Tyto malé fráze mají obrovský dopad na prodeje, návratnost investic a konverze. Nechcete promeškat žádnou příležitost ke zvýšení prodeje a počtu zákazníků, takže se ujistěte, že máte na každé podstránce jasnou výzvu k akci. Vaše marketingové úsilí se vyplatí!
Kontaktujte nás. Společně dokážeme velké věci.
Zaujal vás tento příspěvek a chtěli byste dodatečné informace, konzultaci nebo pomoc? Spojte se s námi na telefonu 737 444 661, emailem info@digizin.cz nebo využijte naši kontaktní stránku.