Aktivity na Instagramu, ze kterých můžete těžit ve vašem podnikání a prodeji

Instagram má více než miliardu aktivních uživatelů, kteří se pravidelně přihlašují a konzumují tamní obsah.

David Groh
Publikoval: David Groh
16 minut čtení
Instagramové aktivity, ze kterých můžete těžit
DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby

Instagram má více než miliardu aktivních uživatelů, kteří se pravidelně přihlašují a konzumují tamní obsah. Tak proč byste nevyužili tamní potenciál i vy, pro vaše podnikání nebo nějaký váš zajímavý projekt? Zkuste vyladit vaše Instagramové aktivity k dokonalosti.

Abych to uvedl na pravou míru, cca každý 7. člověk z mladé generace navštívil Instagram alespoň jednou za posledních 30 dní (toto číslo uvádějí různé analýzy, které jsme dohledali). S tímto celkem velkým dosahem se tato platforma sociální sítě stala oázou nejen pro obchodníky, marketéry, ale vlastně pro všechny aktivní lidi s různými zájmy a projekty.

Případové studie ukazují, že 4 z 5ti uživatelů Instagramu sledují dlouhodobě účet své oblíbené značky. To znamená, že pro budování vašeho podnikání a projektu je důležité, abyste také naskočili na Instagram.

V dnešním článku si projdeme základním přehledem o tom, co je Instagram. Dále přidáme několik myšlenek, které vám pomohou pohánět vaše podnikání k úspěchu pomocí této sociální sítě.

Jak pomáhá Instagram marketing projektům a podnikání?

Jaké pohybové aktivity a sporty vedou ke snížení stresu?
Digizín – Digitální magazín a služby

Jednoduše řečeno, Instagram marketing využívá různé funkce zmíněné platformy ke zlepšení prodeje služeb a produktů, zvýšení zaujetí cílové skupiny a k vytváření dobrého povědomí o vás nebo o vaší značce. Mezi zajímavé funkce patří příspěvky, příběhy, reklamy, reels (kotouče) a další.

Například námi často podporované fitness a wellness značky a projekty obvykle komunikují na Instagramu se svým publikem pomocí otázek a odpovědí, pomocí zábavných faktů, pomocí obsahu ze zákulisí, díky vtipným videím.

Instagram se postupem času etabloval na vynikající digitální marketingové médium pro firmy nejen z našeho oblíbeného oboru, tj. sport, fitness, lifestyle, zdraví, vzdělávání, volný čas. Výsledky průzkumu, které nedávno uvedl Facebook naznačují důvěryhodnost vaší značky v okamžiku, kdy si vytvoříte a dlouhodobě kvalitně spravujete účet na Instagramu.

(poznámka redakce: Ještě aby Facebook toto netvrdil, když Instagram vlastní a chce jej využít jako dojnou krávu, podobně jako to udělal z Facebooku)

Proč je marketing na Instagramu pro váš projekt důležitý? Dám vám ne 1, ale hned 3 zajímavé příklady, proč byste se měli do budoucna na Instagramový marketing soustředit více, než kdykoli dříve.

Konzumace vizuální obsahu jde rychleji než konzumace textového obsahu.

Digizín - Digitální magazín a služby
Digizín – Digitální magazín a služby

Průměrný uživatel sociálních médií stráví cca 30 minut na Facebooku a cca 30 minut na Instagramu denně. Je Facebook v našich končinách vítězem? Zcela ne, není úplně vítězem a nedá se to jednoznačně porovnávat s Instagramem, jako jablka s jablky – mezi těmito dvěma platformami je rozdíl. Proto, pokud již máte dobře zvládnutý Facebook profil, zaměřte se i na vizuální obsah na Instagramu.

Jak se říká, kvalitní obrázek vydá za tisíc slov. Na rozdíl od Facebooku, na Instagramu není moc místa pro psaní dlouhých příspěvků. Znamená to, že uživatelé na Instagramu konzumují více obsahu ve vizuální formě, oproti obsahu na Facebooku, kde se můžete svým fanouškům krásně rozepsat.

Studie naznačují, že míra zapojení vašeho publika by mohla výrazně vzrůst, pouhým přidáním vizuální komponenty do jakéhokoli příspěvku. Proto právě vyzkoušejte Instagram i pro váš projekt.

Instagram umožňuje kreativní vyprávění, pokud si s obsahem vyhrajete.

O funkcích Instagramu, jako jsou “navijáky”, příběhy a IGTV, je známo, že vyvolávají emoční reakci uživatelů. Můžete například vytvářet interaktivní videa a pořádat soutěže vhodné k šíření informací o vaší značce.

Když přepnete na firemní účet, Instagram vám umožní přístup k řadě prémiových funkcí.

Do svých příspěvků můžete přidat CTA (Call To Action – tlačítka k udělání nějaké akce). Dále existují možnosti, které uživatelům umožňují nakupovat, aniž by museli opustit platformu. K dispozici je také správce reklam, který vám poskytuje vynikající přehled o vašich uživatelích. To z instagramu činí vynikající kombinaci vyprávění příběhu a marketingu.

Vaši konkurenci můžete pěkně pozlobit.

Jak vyjednávat o pronájmu vaší budoucí provozovny?
Digizín – Digitální magazín a služby

Instagram je platforma, která umožňuje začínajícím projektům vyniknout. Stačí, když předvedete váš talent a spojíte se se správným publikem.

Vaši konkurenti již na této platformě pravděpodobně dělají pokroky. O to důležitější je začít používat Instagram. Využít Instagram je poměrně snadné. Kromě toho vám umožní věnovat své úsilí konkrétní demografické skupině uživatelů. Například sporujícím lidem, v určitém věku, z okruhu 50 km kolem vašeho bydliště.

Nyní, když máme pádný důvod pro nastartování vlastního Instagram profilu, jako reklamní a marketingové platformy, podívejme se na některé nápady a tipy, které bych vám chtěl ukázat.

Tip a triky na síti Instagram, které mohou pohánět i vaše podnikání.

Miliony lidí provádějí na platformě Instagram miliardy marketingových experimentů. Ze všech jsme vybral ty, které mě trkly do očí.

Zapojte vaše cílové publikum. Dlouhodobým cílem vašeho profilu na Instagramu by nemělo být pouze zvýšení počtu sledujících. Vaše publikum musí aktivně interagovat s obsahem, který sdílíte. Užívaným termínem je angažovanost.

Mějte přehled o aktuálních trendech ve vašem oboru a zveřejňujte tak relevantní obsah. Zjistěte všechny příslušné hashtagy a použijte je ve svých příspěvcích. Sdílejte svým návštěvníkům uložitelný obsah (cokoli užitečného, ​​k čemu se vaše publikum může chtít vrátit později).

A co je nejdůležitější, výslovně je požádejte, aby komentovali, sdíleli nebo lajkovali vaše příspěvky. Tyto kroky vám pomohou získat více popularity na sociálních sítích.

Vyprávějte příběhy (stories), které dávají hlavu a patu, které tvoří skutečný příběh.

Instagramové aktivity, ze kterých můžete těžit
Digizín – Digitální magazín a služby

Ano, mluvíme o funkci příběhů (stories) na Instagramu. Příběhy lze snadno konzumovat a zůstávají tak v hlavách uživatelů. Nejlepší na tom je, že je to lehce objevitelná funkce, takže vaše příběhy může najít každý potenciální zákazník, který není ještě vaším následovníkem / fanouškem.

Pomocí příběhů na Instagramu dáte lidem přehled o vaší značce. Ukažte své nejnovější produkty, osvědčené služby a ukažte vaši lidskou stránku. Díky samolepce na otázky můžete získat okamžitou zpětnou vazbu a provádět průzkumy v reálném čase.

Pokračujte v konverzaci, protože zveřejněním alespoň 1 příběhu denně zvýšíte míru udržení alespoň o 70%.

Neustále analyzujte, abyste řídili dění.

Nemohu dostatečně zdůraznit důležitost analýzy. Můžete zveřejnit spoustu kvalitního obsahu a doufat v to nejlepší, ale nebude to správná a efektivní strategie.

Připravte si analytický rámec. Zjistěte, které metriky reklam nebo vašeho obsahu na Instagramu jsou pro vaši značku důležité. Neustále sledujte tato čísla a hledejte oblasti ke zlepšení. Pokud například máte vysoký počet zobrazení a výrazně menší zapojení, znamená to, že vaše příspěvky na Instagramu musí být zajímavější.

Zajistěte, aby vámi provedené analýzy byly v souladu s marketingovými cíli a celkovým obchodním cílem vašeho projektu a podnikání.

Vytvořte si své poutavé Bio na Instagramu.

Mnoho projektů podobných těm vašim přehlíží sekci Bio na Instagramu. Je to první věc, která upoutá pozornost lidí při návštěvě vašeho profilu. Využijte tedy příležitost udělat vynikající první dojem.

Mluvte o své firmě v sekci Bio a použijte v ní dostatek správných klíčových slov. Najděte ideální hashtagy a použijte takové, které lépe odpovídají vaší značce a vašim službám. Do sekce Bio můžete přidat pouze jeden odkaz na web. V ideálním případě by to měla být domovská stránka vašeho webu nebo vstupní (přistávací) stránka, která může zvýšit počet konverzí (splněných cílů).

Najděte však rovnováhu mezi podrobnostmi, informacemi o svém webu a hashtagy, protože váš životopis nesmí mít více než 150 znaků.

Využijte sílu ovlivňujícího influencer marketingu.

Instagramové aktivity, ze kterých můžete těžit
Digizín – Digitální magazín a služby

Říká se jim influenceři…, kvůli jejich oblíbenosti a schopnosti ovlivňovat rozhodování o koupi. I malé fitness značky a projekty s omezeným dosahem mohou využívat influencery k posílení prodeje služeb.

Vše, co musíte udělat, je navázat partnerství s ovlivňovateli / influencery, kteří jsou relevantní pro vaše odvětví. Vaše cílová demografie (vaše cílová skupina) a sledující influencerů by se měli dobře překrývat. Jinak by to nemělo žádný dopad na vaše konečné výsledky. Nakonec si udržujte dlouhodobé dobré vztahy s influencery vaší značky. Trvalá a dlouhodobá spolupráce vám přinese lepší výsledky než jednorázový příspěvek.

Propagaci dělejte napříč různými platformami.

Na rozdíl od jiných marketingových kanálů, jako jsou například e-maily nebo reklamní bannery, vám marketing na sociálních médiích umožní udělat trvalý dojem. Proč tedy nepřivedete vaše cílové publikum také na Instagram?

Ať už provádíte relaci Facebook Live nebo odesíláte e-mailovou kampaň, přidávejte odkazy na vaši stránku Instagram všude, kde to je jen možné. Jakmile jste v Instagram kanálu lidí, můžete se pokusit je převést na platící zákazníky.

Propagujte také obsah generovaný publikem.

Instagramové aktivity, ze kterých můžete těžit
Digizín – Digitální magazín a služby

Důkazy a recenze jsou nejnovějším z oblíbených nástrojů profesionálů obsahového marketingu. Jakkoliv je influencer nebo interní marketing skvělý, lidé rádi slyší, co o vašich službách a produktech říkají ostatní uživatelé, zákazníci nebo předplatitelé. Vyžádejte si proto od uživatelů recenze, video hodnocení nebo fotky vašeho produktu nebo služby s těmito uživateli a znovu je vložte do vašeho profilu nebo do příběhů (stories).

Je to situace, která je výhodná pro všechny. Lidé věrní vaší značce by rádi byli uvedeni na vašem Instagramu a můžete tak získat jejich daleko větší zapojení.

Použijte s rozumem i placené marketingové nástroje.

Reklamy na Instagramu jsou účinné, protože poskytují vám, jako inzerentům, větší kontrolu. Můžete nastavit pevný rozpočet a cílit na uživatele, kteří nejsou zatím vašimi sledujícími.

Pamatujte ale, že je velmi snadné, aby se uživatelé odklonili od reklam ve svém Instagram kanálu. Obsah vaší reklamy proto musí upoutat pozornost potenciálních zákazníků. Zajistěte si, aby vaše placená reklama byla chytlavá a stručná.

Sponzorovaný obsah lze zveřejňovat ve formě fotografií, videoreklam a příběhů. Existuje funkce kolotočových reklam (reels reklamy), která vám umožňuje přidat více příspěvků do jednoho sponzorovaného příspěvku. Instagram vám také umožňuje převést váš dobře fungující běžný obsah na sponzorovaný obsah. To vám umožní inzerovat již osvědčený materiál a obsah.

Postupujte podle předem definovaného plánu publikování.

Jak vytvořit marketingový kalendář
Digizín – Digitální magazín a služby

Musíte pravidelně zveřejňovat příspěvky, abyste v myslích publika zanechali dojem. Existuje důvod, proč jsou sociální média plná příspěvků Throwback ve čtvrtek nebo Flashback v pátek. Jsou to příležitosti k zefektivnění obsahu a jeho pravidelnému posílání na platformu.

Zjistěte si nejlepší časové intervaly v týdnu pro zveřejnění vašich příspěvků. Vytvořte si kalendář pro publikaci obsahu a chytře se ho držte. Očividně můžete zveřejňovat příspěvky vždy, když nastane zvláštní příležitost, ale ujistěte se, že vám neuniknou právě ty pravidelné příspěvky.

Přehnané zveřejňování zároveň zabije vzrušení a počty zaujetí mohou začít klesat. Přísný kalendář zajistí, že nepřekročíte onu chuť lidí ke konzumaci vašeho obsahu.

Použijte nástroje k optimalizaci všemožných procesů.

Na to, abyste si popřáli šťastný nový rok, nemusíte sedět před počítačem do večera. Některé nástroje vám umožňují naplánovat příspěvky. Podobně nepotřebujete tabulkové dovednosti k analýze provozu nebo dovednosti z aplikace Photoshop k úpravě obrázků. Se vším zmíněným lze snadno pracovat, pokud používáte správný software. Jaké používat nástroje si ale povíme až někdy příště.

Co si dnes můžete zapamatovat?

Chcete si vytvořit vlastní podcast?
Digizín – Digitální magazín a služby

Instagram je skvělým nástrojem pro majitele malých podniků a projektů. Výhody Instagramu rostou s tím, jak roste vaše značka. Důsledně dodržujte osvědčené postupy pro marketing na sociálních médiích, abyste postupem času byli svědky zajímavých výsledků.

A nyní ještě rychlá rekapitulace všeho, co jsme v dnešním článku probrali:

  • Instagram má cca miliardu uživatelů a většina uživatelů sleduje účty vám podobných značek.
  • Můžete využít plný potenciál Instagramu pomocí jeho funkcí, jako jsou třeba příspěvky a příběhy.
  • Jeho formát vizuálního vyprávění a snadné použití z něj činí platformu pro váš projekt.
  • Zapojte vaše publikum prostřednictvím ovlivňujících prvků, obsahu generovaného uživateli a sponzorovaného obsahu.
  • Mějte poutavé životopisy a vyprávějte příběhy pomocí hlasu své značky.
  • Analyzujte vaše příspěvky a pravidelně sledujte metriky.
  • Používejte plánovače a další nástroje, které vám mohou ušetřit čas a zlepšit marketingovou strategii.
  • A pokud si nevíte rady s používáním Instagramu nebo jej chcete využívat na maximum, obraťte se na nás, velmi rádi vám pomůžeme, nebo se o váš Instagram dlouhodobě postaráme.
David Groh - DIGIZÍN
Publikoval: David Groh Provozovatel DIGIZÍN
Jsem na sítích
Publikuju online kurzy, články, podcasty, videa a rozhovory - o podnikání, online marketingu, komunikaci a prodeji. Přináším lidem své znalosti, zkušenosti, ověřené a praktické informace! Takové informace, které jdou do detailu a skutečně pomáhají! Protože online nástroje, online marketing a digitální aplikace přináší nečekané příležitosti!