Další tipy, triky, jak můžete přilákat více čtenářů na váš blog, a to z vyhledávačů.

Ať už vytváříte nový blog nebo přidáváte další sekci a další obsah na váš web, ukážu vám některé tipy a triky pro SEO, které jsou vhodné právě pro blogery a blogerky.

David Groh
Tipy, triky, jak můžete přilákat více čtenářů na váš blog.
DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby

Odkud k vám mohou čtenáři vašeho blogu přijít? Nejčastěji chodí z vyhledávačů, poté ze sociálních sítí, občas z nějaké té vaší placené reklamy nebo pokud jste opravdu dobří, tak z osobního doporučení, které si lidé mezi sebou řeknou nebo vzájemně sdílí.

Ale jak se internet zahušťuje, musíte stále hledat cestu, jak vylepšovat váš blog, abyste měli požadovanou návštěvnost a popularitu, a tím jste dlouhodobě prosperovali.

Pojďme se dnes krátce podívat na to, jak můžete podpořit návštěvnost blogu z nejdůležitějšího zdroje, tj. z vyhledávačů Google, Seznam a Bing.

Skvělé umístění ve vyhledávačích vyžaduje totiž víc než jen náhodné publikování příspěvků. Abyste se objevili mezi prvními ve vyhledávání, musíte se nejprve seznámit s tímto pojmem SEO – Optimalizací pro vyhledávače.

Správně udělaná optimalizace znamená, že budou vaše webové stránky snadno čitelné a přístupné pro roboty vyhledávačů. Také to znamená, že budete mít jedinečný a hodnotný obsah ve vašich příspěvcích. Jedině tak se vaše blogové články zobrazí při konkrétním vyhledávání.

Ať už vytváříte nový blog nebo přidáváte další sekci a další obsah na váš web, ukážu vám dnes některé tipy a triky pro SEO aktivity, které jsou vhodné právě pro blogery a blogerky.

Co je to blog SEO a proč je to pro váš blog důležité?

Co je to SEO? Je to optimalizace webových stránek pro vyhledávače.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

V ideálním případě vyhledávače vyhledávají, kontrolují a prezentují příspěvky z vašeho blogu těm, kteří je právě hledají. Pokud je váš obsah originální, informativní a podrobný, je pravděpodobné, že se váš blog zobrazí na stránce SERP (stránka s výsledky vyhledávače).

Řízenou optimalizací vašeho obsahu na blogu můžete získat autoritu celé vaší domény. Zvýšíte tak viditelnost sebe sama v online světě a tím pádem i následnou návštěvnost, o kterou nám všem jde, pokud se chceme s lidmi o něco podělit. A pokud SEO (zmíněnou optimalizaci) uděláte vážně dobře, tak získáte skutečně více potenciálních zákazníků vašich služeb nebo výrobků – protože co si budeme – jistě neblogujete jen tak pro dobrý pocit, ale pro menší, či větší zisk.

Tak a teď jdeme na slíbené tipy a triky pro správnou optimalizaci blogu a blogových příspěvků.

Najděte správná témata o kterých budete blogovat.

SEO spolu s PPC? Doporučuji spojit obojí dohromady pro návratnost investic.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Špatná zpráva hned na začátek: Mnoho zapálených blogerů a blogerek se zavedenými blogovými weby již dávno pokrylo témata, o kterých chcete psát i vy. Ale neházejte flintu do žita, jsou cesty jak se prosadit. Některé postupy si představíme.

Identifikujte cílové publikum vašeho blogu! Při zakládání blogu zaměřte váš blog jen na několik málo témat. Vytvářejte příspěvky, které se týkají potřeb a bolestivých otázek vašeho cílového publika. Toto úvodní úzké zaměření se na skupinu témat zlepší to, jak vyhledávače vnímají váš web jako autoritu v dané úzké problematice. Díky specializaci na konkrétní skupinu témat zároveň nabídnete skutečnou užitnou hodnotu vašim čtenářům.

Proveďte důkladný průzkum klíčových slov a frází. Vaším prvním výzkumným cílem je zaměřit se na klíčová slova ve vaší odbornosti, abyste našli nejlepší témata, o kterých lze psát. A proč dělat výzkum? Protože chcete psát o tématech, které lidé hledají. Nebudete psát o tom, co nikoho nezajímá a co nikdo nehledá. To by k vám totiž návštěvníky nepřineslo.

Jen pro připomenutí: „Klíčová slova a fráze“ jsou krátké fráze, které člověk zadává do vyhledávače. Vložením těchto klíčových slov do obsahu vašeho blogu zvýšíte šance na zobrazení se ve výsledcích pro daný konkrétní dotaz. Populární a velmi hledané termíny jsou však extrémně konkurenční.

Představte si například, že někdo zadal do vyhledávače slovo „fitness“: Jeho záměr hlednání není tak jasný – a výsledky budou tuto nejednoznačnost odrážet. V tomto případě byste soutěžili se silnými stránkami, jako je třeba Fitness007 nebo Fitness.cz a s dalšími, velmi dobře zavedenými stránkami.

Pokud jde o výběr klíčových slov, delší fráze je vždy lepší, protože bývá přesnější a mnohem méně konkurenční (např. „Jsou vhodné fitness doplňky stravy pro ženy 50+ ?.“) Tato „dlouhá klíčová slova“ vám umožňují cílit na konkrétní záměr, který přímo odpovídá na dotaz vašeho publika. Proto při hledání témat pro vaše blogové články hledejte klíčové fráze s ​​konkrétním záměrem, které mají solidní objem vyhledávání. Díky tomu se stanete konkurenceschopnějšími.

Pište také o nadčasových tématech – Vyberte si klíčová slova a fráze, která lidé vyhledávají po celý rok nebo které budou hledat i v nadcházejících letech. Nejen, že přinesou na váš web stálý provoz, ale také jej nebudete muset tak často aktualizovat.

Vyberte si vhodné formáty blogu, které jsou přátelské k SEO.

Co nejdůležitějšího vám nabízí Instagram?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Jak bylo uvedeno výše, chcete-li překonat konkurenci, musíte napsat obsah, který přináší hodnotu, ne jen prázdná slova. Vyhledávače jako Google, Seznam a Bing často upřednostňují komplexní a expertní obsah založený na výzkumu s originálními daty.

Při hodnocení potenciálních nápadů na váš blog zvažte tyto formáty, které sdělují užitečné informace:

  • Seznamy
  • Tutoriály (návody)
  • Podrobný návod „jak na to“.
  • Infografiku
  • Odborné příspěvky a případové studie
  • Slovník pojmů, jako je: „Co je xxx nebo co je yyy?“

Optimalizujte správně vaše jednotlivé příspěvky

Oslavte výročí vašeho projektu a podnikání
Digizín – Digitální lifestyle magazín a služby

Jakmile najdete klíčová témata o kterých chcete psát a prozkoumáte i vaši konkurenci, ponořte se při psaní i do SEO technik. Správné SEO techniky vám zvýší návštěvnost z vyhledávačů a tím vám pomohou rozšířit základnu fanoušků a dokonce začít zpeněžovat váš blog.

A mam můžete zahrnout klíčové slovo nebo frázi tématu, které lidé hledají? Zahrňte hlavní klíčové slovo / frázi tématu vašeho článku na následujících místech.

  • do názvu vašeho příspěvku (současně to musí být H1 titulek)
  • do prvního odstavce vašeho příspěvku
  • do SEO titulku a SEO popisku
  • do adresy URL blogového příspěvku
  • několikrát do příspěvku samotného (v různých variantách – množné číslo a skloňované + synonyma)

Avšak vždy mějte na mysli! Píšete pro lidi, ne pro vyhledávače. Pravidla dobrého psaní stále platí. Zmíněné výrazy přirozeně zahrnete, když budete psát o konkrétním tématu. A nebojte se, vyhledávače se za poslední roky výrazně zlepšily v chápání synonym a různých variant slov, takže je můžete použít, pro lepší zážitek lidí ze čtení vašeho textu.

Váš článek musí mít jasnou strukturu!

Jak být fakt dobrým šéfem pro své kolegy a podřízené?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Mít strukturované články a příspěvky se může zdát docela samozřejmé. Ale představte si svět, ve kterém články nemají žádné odstavce, nadpisy a text se objevuje ve formě jednolitého proudu. Na blogový příspěvek bez jakékoli struktury není hezký pohled. Nelíbí se ani lidem, ani vyhledávačům.

Když pro váš text používáte různé formáty, dáte jim tak v kódu konkrétní značku. Takto vyhledávače rozlišují mezi různými typy textu a chápou hierarchií na stránce. Abyste vašim čtenářům (a vyhledávačům) poskytli nejlepší možný zážitek, použijte jednoduché formátování.

Výše jsem zmínil H1 titulek. H-nadpisy se pohybují od H1 do H6. To znamená, že H1 je váš nejdůležitější nadpis (název vašeho článku), H2 je o úroveň níže (podnadpis) a tak dále. Představte si to jako čtení novin, ve kterých máte hlavní titulek, podnadpisy a text v odstavcích.

Přidejte k obrázkům alternativní popis (tzv. alt popis)

Jak vyčistit zastaralý obsah internetových stránek, aniž by to negativně ovlivnilo hodnocení vyhledávačů?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Známé rčení „obrázek vydá za tisíc slov“ platí pro lidi. Ale pro vyhledávače je to jiný příběh. Vyhledávače nevidí obrázky jako my, takže musíte přidat nějaký kontext (ve formě textu), abyste jim pomohli rozluštit vaše fotografie a grafiku. Přidání alternativního textu k vašim obrázkům pomáhá vyhledávačům lépe porozumět významu a tedy efektivně indexovat.

Přidání těchto malých textových popisů také umožní lidem objevit vaše obrázky ve vyhledávání obrázků Google, Seznam a Bing, což vám zajistí ještě větší návštěvnost vašich webových stránek a blogu.

Alternativní text je důležitou součástí přístupnosti webu. Umožňuje uživatelům, kteří přistupují k vašemu obsahu prostřednictvím čtečky obrazovky, lépe porozumět vašim doprovodným obrázkům.

Na vašem blogu musíte obsah inteligentně propojit.

Odkazy na podstránky u výsledků vyhledávání
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Přemýšleli jste někdy, jak se Googlebot a další roboti vyhledávačů dostanou z jedné stránky na druhou? Asi ne. Ale já vám toto tajemství prozradím – používají odkazy. Odkazy jsou ve skutečnosti jako pavučina v pozadí stránek vašeho webu. Když odkazujete z jednoho příspěvku blogu na další vaši podstránku, roboti vyhledávačů mohou objevit všechny jednotlivé podstránky a skenovat obsah od hlavy až k patě.

Navíc přidání více interních odkazů umožňuje vašim návštěvníkům volně procházet vaše stránky, což usnadňuje kliknutí na více stránek. Vyhledávačům to signalizuje, že obsah vašeho webu uspokojuje publikum a vy tak opět získáte lepší hodnocení webu.

Publikujte své příspěvky pravidelně a dlouhodobě.

Kdo jsou lidé z Generace Z? A jak tito mladí lidé používají online, sociální sítě a digitální média?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Založení blogu vyžaduje určitou práci. Nemůžete očekávat, že napíšete jeden blogový příspěvek a budete čekat, až se návštěvníci začnou valit. Blogování je trochu jako chodit do posilovny: Je těžké to dělat pravidelně, ale výhody jsou obrovské. Neříkám, že musíte každý den napsat příspěvek, ale můžete začít publikováním jednou týdně nebo jednou za dva týdny.

Z našich zkušeností vyplývá, že častější blogování může výrazně ovlivnit SEO vašeho blogu a tím i návštěvnost. Když těm hladovým robotům vyhledávačů poskytnete čerstvý nebo aktualizovaný obsah, budou se vracet pro další a další články. Navíc dáváte vyhledávači více příležitostí k hodnocení vašich stránek.

Zapojte se i do aktivit na sociálních sítích.

Jak lépe prodávat na Instagramu?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Ačkoli to není běžně známé, sociální média mohou pomoci dostat vaše jméno (a vaše odkazy) na správná místa. Sdílením hodnotných, originálních a dobře napsaných blogových příspěvků na LinkedIn, Instagram, Facebook a další sítě zvyšujete šanci, že někdo přirozeně rozšíří váš obsah.

Vyhledávače vnímají tento extra objem návštěvnosti ze sociálních sítí jako signál, že ostatní respektují váš blog, což může udělat zázraky pro SEO vašeho blogu.

Nejjednodušší způsob, jak dosáhnout sdílení skvělého obsahu, je přidat do příspěvků na blogu tlačítka pro sdílení, aby o vás čtenáři mohli snadno psát svým přátelům. Nezapomeňte také sami sdílet publikované blogové příspěvky na vlastních sociálních sítích.

Pro dnešek už jsme na konci. Tak co, zvážíte tyto tipy a triky pro vaše vlastní blogování?

David Groh - jednatel DIGIZÍN
Autor příspěvku: David Groh
Sledujte mě
Tvořím pro vás články, podcasty, videa, návody, tutoriály a online kurzy. Vzdělávám tak jednotlivce i společnosti. Odbourávám strach z moderních technologií, rozvíjím digitální návyky a online dovednosti, šetřím lidem čas, peníze a nervy. Protože webové stránky, online obsah, sociální sítě, umělá inteligence a online aplikace přináší příležitosti i pro vás! Jen to musíte začít správně využívat.