Moderní webdesign – využijte aktuální trendy v oblasti webdesignu

David Groh
Publikoval: David Groh
7 minut čtení
Tipy, jak přilákat více čtenářů na blog.
DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby

Pokud vaše webové stránky potřebují v letošním roce novou podobu, zkuste využít trendy webového designu, o kterých si povíme v dnešním příspěvku. Nebo nás kontaktujte a rádi vám postavíme takový web, že vaši návštěvníci a vaše cílová komunita budou slintat blahem. A nyní již na zmíněné trendy, které byste mohli efektivně využít.

Trendy webdesignu jsou silně určovány požadavky lidí, novinkami v různých oborech, módou, kulturními akcemi, vydáváním nových produktů, zkušenostmi ze sociálních sítí, a podobně. Navrhování nebo přetváření již hotového vašeho webu může být náročný úkon. Pokud to uděláte správně, mohlo by to však stát za to.

Celosvětový web je plný cenných návrhářských tipů, které byste mohli vyzkoušet. Možná zjistíte, že odpovídají právě vašim potřebám. Hned na začátek zmíním jeden důležitý tip. Asi nejdůležitější podmínka pro moderní web je, že moderní internetové stránky musí být vhodné pro mobilní zařízení, protože právě mobilní zařízení se dnes ve velké míře používají k surfování po internetu.

Podle dohledaných údajů a statistik, dosahuje využití mobilních zařízení téměř 60% ze 100% světového provozu. I na naše stránky chodí cca 60%-70% návštěvníků pomocí mobilního telefonu. Proto je správná optimalizace vašeho webu pro mobilní telefon životně důležitá!

Nyní si popíšeme další důležité trendy webdesignu pro podzim tohoto roku. A vy můžete udělat představu, zda vás některý tip oslovil a zda byste jej využili pro vaše webové stránky a podnikání na internetu.

Minimalistický styl – jednoduchý, přímočarý, přehledný, lehký

Využíváte marketingové nástroje a webdesign ve svém podnikání?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Minimalismus ve webdesignu je stále jedním z nejpopulárnějších designových trendů. Může se hodit pro jakékoliv webové stránky, online obchod, stránky vašich služeb, portfolia, osobních blogů atd. Minimalismus je pojem. I naše stránky se snažíme dělat v duchu minimalistickém.

Minimalismus je pro některé lidi způsob života. Pro ostatní představuje organizovaný způsob, jak prezentovat jednoduše. Když procházíte minimalistickým webem, automaticky pocítíte pozitivní emoce. Na minimalistickém webu neexistuje příliš mnoho vizuálních prvků nebo tlačítek, které by odváděly pozornost od toho nejdůležitějšího. A tím nejdůležitějším v případě internetových stránek je kvalitní obsah.

Když říkáme, že „méně je více“, měli byste vědět, že minimalistický webový design sjednocuje negativní prostor, základní tvary, základní barvy a jasnou typografii. Minimalistické stránky jsou jednoduché, ale výkonné, protože poskytují uživateli okamžitě to, co potřebuje, tedy odpovědi a jasný obsah.

Pěkný příklad minimalistického webu je například blog od Mailchimpu.

Neonové vzory osvěží některé online projekty.

Co je to SERP – stránka s výsledky vyhledávače?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Použitím neonových barev k zvýraznění typografie, pozadí nebo obrázků vytváříte kontrast, který vyniká nad ostatními weby ve vašem oboru. Lidé si všimnou vašeho webu a budou mít na paměti, že se liší od ostatních. Neonové barvy se používají k upoutání pozornosti publika a k tomu, aby oči čtenářů četly více a na stránce zůstaly déle.

Neonová barva podpořená červenými, černými nebo bílými odstíny, včetně geometrických tvarů a paralax efektů, bude vypadat elegantně a vaše publikum zaujme.

Zde je jedno velké POZOR. Nesmíte to přehnat. Stále to klíčové je obsah! Mějte na paměti, abyste neonové tvary připravili způsobem, kdy obsah stále bude vítězem. Návštěvník vašeho webu vždy přichází pro informace a služby, ne pro neonové obrazce.

Tmavý režim chrání oči vašich návštěvníků při prohlížení ve večerních hodinách.

LinkedIn uvádí 3 nové aktualizace pro stránky firemních profilů svých uživatelů.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Díky tmavému režimu vypadají každé web stránky elegantně a vylepšují tak UX (user experience = uživatelskou zkušenost a použitelnost). Lidé dnes mají možnost povolit na chytrých telefonech tmavý režim. Tmavým režimem se nejen sníží využití baterie, ale hlavně se sníží namáhání očí. Dokonce i prohlížeče mají možnost přepínat mezi světlým a tmavým režimem.

Výběr mezi světlým a tmavým režimem vám dává větší kontrolu nad vaším webem. Rozhodnete-li se přepnout do tmavého režimu, snížíte míru expozice modrému světlu.

Tmavý režim by však neměl být černý, nýbrž šedivý. Zvažte implementaci tohoto tmavého režimu / možnost přepínání přímo na vašich stránkách.

Mikro-interakce na konkrétní podstránce.

Instagramové aktivity, ze kterých můžete těžit
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Co je mikro-interakce? Když uživatel interaguje s určitým prvkem z webu a tento prvek je animovaný a mění svůj vzhled, znamená to interakci. Mezi příklady mikro-interakcí patří změna barvy nebo písma, zvýraznění textu nebo dokonce úpravy tvarů. Weboví designéři často animují tlačítka nebo odkazy, aby byl uživatelský zážitek co nejplynulejší a poutavější.

Příkladem stránky vytvořené s micro-interakcemi je například tato IKEA stránka, kdy na obrázcích jsou bíle body určené k interakci. Takové mikro-interakce mohou být používané pro vysvětlení vašich fitness produktů a služeb.

Scrollování, rolování a posouvání na internetové stránce. Jedná se o nejpoužívanější formu interakce na sociálních médiích, online časopisech / novinách, blozích a jakékoli jiné platformě. Stále více webových designérů zahrnuje interakci do svého vizuálního designu, zatímco uživatelé procházejí web. Může to být změna barev, písem, obrázků, stránek.

Efekt posouvání je většinou vodorovný nebo svislý, podle toho, jak byly prvky kódovány. Existují čtyři typy posouvání webových stránek: dlouhé, pevné, nekonečné a paralaxní posouvání. Každý z nich zahrnuje interakci a přechod. Někdy se jedná o optické iluze, díky nimž objekty vypadají jako rychle se pohybující prvky.

Jak tedy na vaše internetové stránky?

Uklidňující barvy, živé rozvržení, občasné animace, odvážná typografie, moderní design kombinovaný s retro uměním, minimalistický design – to vše nás nutí myslet a nacházet nové způsoby, jak šikovně komunikovat pomocí internetu. Internet se stal domovem pro různé projekty ze všech oborů lidského podnikání.

Proto využijte aktuální možnosti šikovně a vyždímejte ze svého webu maximum – rádi vám s tímto zadáním pomůžeme.

David Groh - DIGIZÍN
Publikoval: David Groh Provozovatel DIGIZÍN
Jsem na sítích
Publikuju online kurzy, články, podcasty, videa a rozhovory - o podnikání, online marketingu, komunikaci a prodeji. Přináším lidem své znalosti, zkušenosti, ověřené a praktické informace! Takové informace, které jdou do detailu a skutečně pomáhají! Protože online nástroje, online marketing a digitální aplikace přináší nečekané příležitosti!