Umělá inteligence ve vyhledávačích. Jak se tomu přizpůsobit a nezbláznit se z toho?

Nyní je správný čas přemýšlet, zda ještě funguje SEO a čeho se s nástupem umělé inteligence budeme muset vzdát. Dokud AI nepřevezme veškeré výsledky vyhledávání, měli bychom se stále věnovat tomu, co ověřeně přináší výsledky.

David Groh
Publikoval: David Groh
12 minut čtení
Umělá inteligence vstupuje do vyhledávání. Jak se nyní zaměřit na to skutečně důležité?
DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je dlouhodobou online marketingovou aktivitou. K úspěchu ve vyhledávačích je často zapotřebí disciplína, vysoká úroveň znalostí a výdrž. Výsledky se často dostaví až za několik týdnů, někdy třeba až za rok usilovné práce. Nemůžeme tak opomenout, jak je strašně důležité být trpěliví, disciplinovaní a soustředění. Organická návštěvnost z vyhledávačů není rozhodně lehká disciplína.

Vzhledem k tomu, že se nám každý týden objevují novinky o tom, jak vyhledávače integrují další technologie, včetně AI – umělé inteligence – a jak toto novum přetváří vyhledávání nejen ve vyhledávačích, mají nejen všichni profesionálové v oblasti SEO hodně o čem přemýšlet.

Avšak dokud AI plně nepřevezme výsledky vyhledávání, musíme se stále soustředit na to, co funguje právě dnes. A to není nějak jednoduchý kontrolní seznam věcí, které je třeba dělat, pokud chcete být se svými webovými stránkami na předních místech žebříčku vyhledávačů.

Stále je důležité mít správné strategie, sladit se s vlastními cíli, znát své publikum a konkurenty a zaměřit se na hlavní priority toho, na čem teď v SEO záleží. A pokud se zajímáte o to, jak by mohla vypadat budoucnost SEO a zda do této marketingové aktivity stojí za to investovat nebo pokud chcete mít základní pohled o tom, co aktuálně v této oblasti dělat, dnešní článek vám může pomoct nabýt jistotu.

Já si hned teď vybavím několik věcí, na které se sám zaměřím, když chci vyvážit boom umělé inteligence se současným zaběhlým prostředím a realitou. A nyní vám to trochu vysvětlím detailněji a věřím, že se v mých myšlenkách řada z vás potká.

# 1 – Připomeňte si cíle, záměry a směřování našich projektů.

Google publikuje dokument o aktuálně používaných systémech pro hodnocení obsahu.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

SEO a vlastně jakékoliv marketingové a komunikační aktivity mohou být ztrátou vašeho času a zdrojů, pokud nejsou vedeny ke konkrétním cílům. Existuje tolik taktik a postupů, které je třeba udělat. Ale vše děláte zcela zbytečně, pokud nevíte, na co cílíte a proč to děláte.

Dnes můžete trávit méně času ručním prováděním věcí a převést některé procesy na umělou inteligenci a strojové učení. Jenže, pokud jsou vaše aktivity zavádějící nebo neodpovídají vašim cílům, riskujete, že stejně nedosáhnete výsledků, které chcete.

Ať už se jedná o cíle spojené s konverzemi, s návštěvností, s vaší expozicí v online prostoru a podobně, připomeňte si své cíle, abyste s nimi mohli pracovat organizovaným způsobem. Občas se stává, že lidé v záplavě nového zapomenou na původní podstatu a původní cíle.

To platí v SEO, v online podnikání, v online marketingu, při tvorbě kvalitního digitálního obsahu, v podnikání, v zaměstnání, v osobním životě… Téměř v celém našem životě. Toto je skutečně důležité, občas se pozastavit, uklidnit se a připomenout si vlastní směřování, to pracovní i to osobní.

# 2 – Zdokumentujte si procesy a provozní postupy.

Služby online marketingu, koučink a konzultace na témata: Instagram, Reels, Youtube, SEO, PPC, Profit, Zisk, osobní růst, Internetový marketing, Obsahový marketing, Konverzky, E-commerce, gadgety.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Zvažujete integraci AI hlouběji do vaší metodiky práce, chcete využívat nové technologie a procesy? Inovace a digitální vychytávky jsou skvělé a já je podporuji na 100 %. Můžete se však ztratit v procesech, postupech, mikro-managementu a praktikách, pokud nemáte stanovený základní pracovní postup, ze kterého vycházíte.

Pracujte na vylepšení standardních procesů a postupů nejen v tom, jak děláte SEO, ale v celém vašem podnikání. K tomu existuje řada různých přístupů. O řadě z nich informuju právě zde na DIGIZÍN.

Bez ohledu na to, jak moc se přizpůsobíte nové době, pokud třeba chcete mít možnost v budoucnu předat nebo delegovat různé aktivity nebo máte nějaké spolupracovníky, měli byste mít věci co nejvíce zdokumentované a standardizované. Navíc chcete mít důkladný přehled o tom, co funguje (nejen v SEO) a co ne, abyste se mohli průběžně zlepšovat na všech frontách.

# 3 – Přizpůsobte se a přijměte změny, které se na nás blíží.

Umělá inteligence vstupuje do vyhledávání. Jak se nyní zaměřit na to skutečně důležité?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Pokud se dění ve vyhledávačích věnujete delší dobu, tak jistě víte, že změny jsou neustálé a poměrně rychlé. Přes jednotlivé aktualizace algoritmů a změny hodnotících faktorů, přes malé průběžné aktualizace, až po zabudování strojového učení a AI do algoritmů. Jisté je, že dojde ke změnám a nevyhnutelně se budete muset přeorientovat a přizpůsobit se.

I když jste třeba skeptičtí nebo chcete zaujmout přístup „počkejme a uvidíme, jak umělá inteligence skutečně ovlivní SERP (stránky s výsledkem vyhledávání) a jak změní SEO v širším a dlouhodobém horizontu”, doporučím vám, abyste již dnes používali umělou inteligenci k automatizaci procesů a začali využívat tyto nástroje ke zvýšení vaši efektivity, nejen v online marketingu.

# 4 – Využívejte v online všechno to, co dnes ještě funguje.

Kde a jak založit blog? Jak psát osobní blog dlouhé roky? A jak vydělávat peníze pomocí blogování?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Testování nových věcí, přizpůsobení se novým procesům a zapojení umělé inteligence může být náročné. I když některé mé řádky výše možná někoho vybízí ke zkoumání pouze nového a přizpůsobení se, zaměřujeme se na to, co funguje už dnes a pokud jde o vyhledávače tak na to, jaké jsou aktuální faktory hodnocení.

Pokud jde právě o používání umělé inteligence ke generování obsahu, zachovejte si lidský přístup, na prvním místě přece tvoříte obsah pro uživatele, tj. pro lidi. Ano, k získání dobré návštěvnosti vašich stránek můžete použít nástrojů umělé inteligence. I když ale získáte hodnocení a návštěvnost, pokud jsou vaším cílem skutečné konverze, zapojení lidí, prodeje nebo něco hlubšího, možná nedosáhnete správnou úroveň rezonance s publikem, pokud to celé necháte pouze na AI. Umělá inteligence je stále jen pomocník, neodmaká to celé za vás!

Zaměřte se na uživatele, abyste se odlišili od jakékoli úrovně nepřirozeného obsahu generovaného umělou inteligencí nebo obsahu nízké kvality. Zaměřte se na solidní on-page a off-page hodnotící faktory, které jsou právě teď vázány na silné SEO strategie a taktiky.

# 5 – Implementujte to nové již dnes, s ohledem na budoucnost.

Slovníček několika hlavních pojmů ze světa umělé inteligence.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Protiřečím si? Myslím, že ne. Zatímco se soustředíte na to, co funguje dnes, moje poselství a doporučení jsou o rovnováze. Zatímco zavádíte svou současnou strategii, nemůžete zůstat pozadu s vývojem a výhledem na budoucnost.

Zjistěte, jak jsou ChatGPT, Bard a další umělé inteligence využívány vyhledávači a integrovány do výsledků vyhledávání. Rozvíjejte své pochopení toho, jak změny funkcí na stránkách s výsledky vyhledávání ovlivní to, jak budeme dělat do budoucna SEO.

Buďte připraveni a ochotni se přizpůsobit za pochodu. Právě teď jsme rozhodně v rovnováze. Ti, kteří se nepřizpůsobí, zůstanou pozadu. Ti, kteří se dnes nechají rozptýlit novým lesklým předmětem a přestanou dělat to, co dnes funguje, ztratí půdu pod nohama a dynamiku. Prostě to musí mít rovnováhu mezi starým, osvědčeným a tím novým, progresivním.

# 6 – Zůstaňte aktivní a udržujte si flexibilitu.

Sociální síť TikTok nově prodlužuje délku popisu u nahraných video příspěvků.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

K SEO je potřeba přistupovat dlouhodobě a neustále. Jistě, můžete zaznamenat nějaký ten zásek, také třeba můžete přestat úplně pracovat na SEO a nemusíte zaznamenat okamžitý nebo drastický pokles návštěvnosti.

Moje doporučení se však nezměnilo: Musíte mít plán – postupně laděný, s průběžnou optimalizací v něm zabudovanou – a držet se kurzu.

I když se vyhledávače mění a věci, které dnes fungují, budou v příštím roce asi úplně jiné, musíte a chcete v daném snažení pokračovat a nezůstat laxní. Aktuální chvíle a moment jsou důležité v SEO strategiích a při dosahování cílů tam, kde chcete být. Vyhledávače nejsou jediné, co se mění. Váš trh a konkurenti jsou další proměnné, se kterými je třeba počítat. Vše se neustále mění!

7 – Neodepisujte SEO, ještě tu s námi bude dlouho.

Doporučené postupy pro optimalizaci obrázků ve vyhledávání Google.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Optimalizace pro vyhledávače se za posledních několik let v mnoha ohledech ztížila. Stránka s výsledky vyhledávání se značně zahustila a my můžeme vidět často sice vysoké hodnocení a přední příčky, ale zároveň nižší návštěvnost z těchto dobře umístěných neplacených (organických) výsledků.

Existuje mnoho důvodů, proč SEO nemusí zrovna pro vás fungovat. Nepodceňujte ho ale a nemějte nespravedlivá očekávání. Ale také neodepisujte SEO, aniž byste ho naplno vyzkoušeli.

Investice na tři měsíce nestačí. Vyžaduje to čas a další zdroje, ale pokud funguje matematika návratnosti investic (ROI), stojí za to se jí držet, abyste věděli, zda může být pro váš projekt SEO užitečné, či nikoli.

8 – Integrujte SEO s dalšími nástroji a postupy.

Top 10 měkkých dovedností pro rok 2023
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

SEO, SEM a placené vyhledávání mají přirozeně mnoho společného, ​​hledají stejné publikum a snaží se k vám přivést provoz těch správných lidí. Jiné digitální a marketingové kanály, které zahrnují obsah, mohou poskytovat statistiky a pracovat se SEO, nikoli odděleně od něj.

Neoddělujte SEO od celkového marketingového plánu a strategie. A pokud právě pracujete na využití nových technologií, může to být testovací pole pro nalezení oblastí, kde lze zlepšit dříve časově náročné a neefektivní procesy.

A pokud chcete moji pomoc, kontaktujte mě. Nezáleží na tom, jestli své projekty a podnikání teprve plánujete nebo už je máte. Předám vám ověřené informace z oblasti online marketingu a komunikace, přidám informace o tvorbě digitálního obsahu, o fungování sociálních sítí a jak správně uchopit online podnikání.

David Groh - DIGIZÍN
Publikoval: David Groh Provozovatel DIGIZÍN
Jsem na sítích
Publikuju online kurzy, články, podcasty, videa a rozhovory - o podnikání, online marketingu, komunikaci a prodeji. Přináším lidem své znalosti, zkušenosti, ověřené a praktické informace! Takové informace, které jdou do detailu a skutečně pomáhají! Protože online nástroje, online marketing a digitální aplikace přináší nečekané příležitosti!