Google Firemní profil – moje firma na Google. Jak na firemní vizitku?

I když se to může zdá, že tento nástroj simuluje funkce internetových stránek nebo e-shopů, je Google Firemní profil velmi používaný lidmi při hledání služeb a výrobků a může se stát zdrojem návštěv, telefonátů a poptávek.

David Groh
Publikoval: David Groh
15 minut čtení
Tipy na online aktivity pro malý lokální podnik a projekt.
DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby

Google Firemní profil nebo také dříve označované jako „Google moje firma“ – to je častý výraz, na který se ptá řada podnikatelů. A často se ptají i naši klienti, jak mají zřídit vlastní firemní zápis na Google pro své podnikání. A není tomu náhodou. Firemní zápis Google je velmi důležitou záležitostí, pokud chcete, abyste byli dohledatelní pro většinu vašich potenciálních zákazníků.

Google Firemní profil umožňuje vlastníkům firem oslovit zákazníky prostřednictvím vyhledávání v Google a na mapách Google. A to i v případě, že nemají vlastní internetové stránky. Průběžné udržování firemního profilu vám pomůže zvýšit vaši viditelnost na Googlu, získat důvěryhodnost pomocí případných recenzí zákazníků zobrazených přímo ve vašem profilu a také můžete kontrolovat informace o vaší firmě.

Navíc vám mohou lidé z tohoto firemního profilu přímo zatelefonovat nebo si dát vaši adresu do své navigace a tak se k vám lépe dostat. ale hezky popořadě, funkcí firemního zápisu v nástroji Firemní profil Google je více, pojďme si je všechny společně projít.

Co je to Moje firma na Googlu – nyní známá jako Google Firemní profil. Proč byste měli mít firemní profil Google pro vaši firmu a podnikání? Jak založit firemní profil Google? Jak vylepšit váš profil ve službě Google Firemní profil?

Co je to Google Firemní profil?

Tipy na online aktivity pro malé lokální podniky a projekty.
DIGIZÍN – Digitální magazín a služby

Firemní profil Google (Google Business Profile) je bezplatný nástroj, poskytovaný přímo tímto internetovým gigantem. Tento nástroj vám umožňuje ovlivnit, jak se vaše firma zobrazuje ve Vyhledávání Google, Mapách Google a Nákupech Google.

Kde si můžete tento nástroj aktivovat a spravovat? Cesta je jednoduchá, použijte tento odkaz: https://www.google.com/intl/cs_cz/business/

Pomocí tohoto nástroje se můžete efektivně spojit se zákazníky, zveřejňovat obchodní aktualizace, vytvořit seznam produktů nebo služeb a další. Řadu funkcí využijete, i když nemáte žádné internetové stránky, nebo vlastní eshop. I když nemáte kamennou prodejnu nebo provozovnu, stále můžete mít účet a být v kontaktu se zákazníky.

Pokud jste například instalatér, můžete zákazníky vidět pouze u nich doma. Stále však můžete mít firemní profil Google. Pokud jste fitness trenér a vodíte své klienty do různých posiloven, tak můžete mít firemní profil na Google a aktivně komunikovat se svými klienty. a tak bych mohl pokračovat.

A nyní vás jistě nápadne otázka: Je firemní profil Google zdarma? Vytvoření a správa firemního profilu Google je 100% zdarma, pokud si ji děláte sami. A můžete z toho hodně získat, aniž byste zaplatili jedinou Korunu.

Proč byste měli mít Google Firemní profil pro vaše podnikání?

Google Firemní profil – to je moje firma na Google. Krátký průvodce firemním profilem Google.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Jaké že jsou výhody služby Moje firma na Googlu? Povíme si o nich, protože udržování firemního profilu Google má řadu výhod, ale 3 hlavní výhody zmíním hned teď:

Zvyšte viditelnost vaší firmy na Googlu.

I když máte vlastní webovky nebo profily na sociálních sítích. Když hledáte firmu na Googlu, pravděpodobně jste si všimli mapy a doprovodného seznamu firem, které se mohou objevit v horní části výsledků vyhledávání. Říká se tomu „Místní balíček“ nebo „Balíček map“.

Když zadám třeba obecný dotaz ve vyhledávání Google – “Prodej počítačů” – tak se mi kromě výsledků vyhledávání (placených a neplacených) ukáží také firemní zápisy, viz obrázek. A to jsou právě zmíněné místní balíčky, protože mi to nabízí firemní zápisy firem, z mého okolí. Vyhledávač totiž zná lokalitu, kde právě vyhledáváte.

Místní balíček se zobrazí pro dotazy specifické pro lokalitu (nebo vyhledávací výrazy, které naznačují polohu, například „restaurace v mém okolí“). Zahrnuje výsledky Map Google a Informace o firmě.

Google Firemní profil – to je moje firma na Google. Krátký průvodce firemním profilem Google.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

V těchto výsledcích je mnohem pravděpodobnější, že se objeví firmy s dobře optimalizovanými firemními profily Google.

Je nutné také připomenout, že mobilní vyhledávání, která obsahují fráze jako například „kde koupit“ a „v mém okolí“, se v posledních letech zvýšily o více než 200 %. Jsou považovány za „objevné vyhledávání“. Místo aby uživatelé hledali konkrétní značku, hledají obecněji kategorii, ale ve vztahu k lokalitě nebo konkrétnímu jedinci.

Pokud je tedy nějaký potenciální zákazník fyzicky blízko vaší firmy a hledá obecný výraz jako například „restaurace“, je pravděpodobnější, že se vaše firma zobrazí jako geo-lokalizovaný výsledek, pokud je dobře optimalizována (další tipy pro optimalizaci proberu později).

Můžete získat důvěryhodnost pomocí recenzí skutečných lidí, které se zobrazí u vašeho profilu.

Google Firemní profil – to je moje firma na Google. Krátký průvodce firemním profilem Google.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Říká se, že až 98 % uživatelů čte online recenze místních firem. Hodnocení hvězdičkami vedle názvů firem v Mapách Google (v rozmezí 1–5) je souhrn recenzí. Recenze poskytují cennou zpětnou vazbu o vaší firmě.

Můžete samozřejmě odpovídat na recenze lidí, což vám může pomoci vybudovat důvěru u vašich zákazníků. Zákazníci však neočekávají 100% dokonalé recenze. Podle Googlu je mix pozitivních a negativních recenzí ve skutečnosti důvěryhodnější.

Reagování na recenze – na dobré i špatné recenze – je skvělý způsob, jak vybudovat důvěru a důvěryhodnost u vašich současných i budoucích zákazníků.

Můžete efektivně sdílet obchodní informace s vašimi stávající i potenciálními zákazníky.

Ve vašem firemním profilu Google můžete zobrazit otevírací dobu, kontaktní údaje, služby a mnohé další informace, které jsou velmi důležité ve vztahu k vašim službám a výrobkům.

Kromě toho můžete své zákazníky informovat o dočasných změnách. Můžete například zobrazit otevírací dobu o svátcích nebo označit svou firmu jako dočasně uzavřenou nebo plně znovu otevřenou.

Informací k sdílení se zákazníky je opravdu hodně a nástroj Google Firemní profil s tímto počítá.

Jak založit Google Firemní profil?

  • Krok 1: Přejděte do Map Google a přidejte svou firmu : https://www.google.com/maps/
  • Krok 2: V levém horním rohu jsou tři čárky nad sebou – znak pro menu – klikněte na něj a zobrazí se vám hlavní menu. Najděte se položku “Přidejte svou firmu”
  • Krok 3: Začněte vytvářet váš Firemní profil
Google Firemní profil – to je moje firma na Google. Krátký průvodce firemním profilem Google.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Poté postupujte dle jednotlivých pokynů, které jsou v češtině a jsou celkem logické a pochopitelné. Takže tuto část zvládne většina lidí. Pokud byste měli zádrhel nebo byste chtěli pomoct, stačí nás kontaktovat. Nemusíte se stydět… telefon: 737 444 661 nebo email info@digizin.cz

Jak vylepšit váš Google Firemní profil?

DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Nyní, když jste si vytvořili a nárokovali váš firemní zápis, je čas jej optimalizovat. Uvedu několik kroků, podle kterých můžete udržovat dobře optimalizovaný firemní profil Google.

Zkontrolujte konzistenci jména, adresy a telefonního čísla.

Konzistence informací pomáhá potenciálním zákazníkům identifikovat a najít vaši firmu. Je důležité, aby byly tyto informace konzistentní všude, kde se vaše firma objevuje v online prostředí, aby nedošlo k záměně.

Začněte tím, že se ve vašem firemním účtu ujistíte, že je vše v pořádku. Přejděte na kartu Informace a zkontrolujte správnost názvu, adresy a telefonního čísla vaší firmy.

Napište popis podnikání

Popisy firem vám poskytují prostor pro poskytnutí informací o produktech a službách a také o historii vašeho podnikání. Společnost Google doporučuje, abyste pomocí popisu firmy poskytovali užitečné informace o vašich produktech a službách a také o poslání a historii vaší firmy.

Zaměřte se spíše na poskytování relevantního popisu, než abyste se snažili nacpat co nejvíce klíčových slov do textu. Ještě přidám další tipy přímo od Google ohledně toho, co do popisu firmy neuvádět:

  • Nepřesné nebo matoucí informace
  • Profánní jazyk
  • Speciální nebo propagační akce
  • Překlepy, nesmysly nebo neobvyklé použití znaků

Přidejte obrázky do vašeho záznamu profilu.

Nyní, když máte popis činnosti, je čas přidat nějaké obrázky, které vám pomohou vyniknout.

Nejprve si nastavte profilovou fotku (obvykle vaše logo) a titulní fotku, která nejlépe reprezentuje vaši firmu. Do svého zápisu ve službě Moje firma na Googlu můžete také nahrát další fotografie firmy.

Některé příklady firemních fotografií, které lze přidat, zahrnují: fotografie exteriéru, fotografie interiéru, fotografie produktů, fotografie vašeho týmu v práci a společné prostory.

Fotografie, které budete nahrávat na váš firemní profil by měly být:

  • Velikost souboru: Mezi 10 kB a 5 MB
  • Profilová fotka: 250 x 250 px
  • Titulní fotka: 1080 x 608 px
  • Příspěvky Google: 1200 x 900 px
  • Firemní fotografie: 720 x 720 px
  • Formát: JPG nebo PNG nebo WebP

Vytvářejte příspěvky a články ve firemním profilu Google.

Sdílejte nabídky, události, produkty a služby přímo do Vyhledávání a Map Google prostřednictvím příspěvků Google. Najdete je ve spodní části firemního profilu.

Příspěvky mohou obsahovat text, fotografie nebo videa. Zde jsou typy příspěvků Google, které můžete vytvořit:

  • Nabídky: Propagační výprodeje nebo nabídky vaší firmy. Uveďte název, datum zahájení a ukončení a fotografii nebo video. Může také obsahovat kód kupónu, odkaz a podrobnosti nabídky.
  • Co je nového: Obecné aktualizace o vaší firmě (nebo odkazy na nedávné blogové příspěvky). Může obsahovat fotku nebo video, popis a tlačítko akce.
  • Události: Propagace akce pro vaši firmu. Vyžaduje název, datum zahájení a ukončení a čas. Může obsahovat popis, fotku nebo video a tlačítko akce.

Chcete-li z vašich příspěvků vytěžit maximum, nezapomeňte přidávat kvalitní fotografie a pravidelně takové příspěvky zveřejňovat. Příspěvky bohužel ale trvají pouze 7 dní (pokud nezvolíte příspěvek „Událost“ a nenastavíte delší časový rámec). Ale protože je viditelných pouze několik příspěvků najednou, není přínosné mít více než dva živé příspěvky najednou.

Také se ujistěte, že jsou krátké. Technicky můžete zahrnout až 1500 slov, ale v náhledu se zobrazí pouze 75–100 znaků. Z tohoto důvodu je důležité na začátku přidat všechny důležité informace. Např. data událostí, podrobnosti nabídky nebo aktualizace firmy.

Přidejte hlavní produkty v Google Firemní profil

DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Zvýrazněte vybraný seznam produktů přímo ve svém firemním zápisu pomocí editoru produktů Google Business Planner.

Vytvořte kolekce s minimálně třemi produkty, vyplňte potřebné údaje a vaši uživatelé mohou kliknout na jednotlivé produkty pro další podrobnosti.

Produktový editor je určen pro malé a střední podniky a jednotlivé podniky ve většině odvětví. Restaurace naopak mohou využívat funkci Oblíbená jídla.

Odpovídejte pravidelně na uživatelské recenze

Sledování vašich recenzí je zásadní, protože jsou jednou z prvních věcí, které lidé uvidí, když zadají název vaší firmy na Googlu. Recenze Google tedy hrají velkou roli v reputaci vaší firmy a v tom, jak ji lidé vnímají. Pokud dáváte přednost ruční kontrole recenzí, můžete tak učinit po přihlášení ke svému účtu.

Poskytování pobídek za hodnocení zákazníků je v rozporu se smluvními podmínkami společnosti Google. Můžete jim však připomenout, aby zanechali recenze, poskytnutím odkazu v e-mailech, na účtenkách nebo na konci chatové interakce.

Chcete-li svým zákazníkům získat odkaz, aby mohli zanechat recenze, přihlaste se do GFP a přímo na kartě Domovská stránka vyhledejte sekci „Získat další recenze“. Poté klikněte na tlačítko „Sdílet formulář recenze“, které se nachází v této sekci.

Přidejte časté otázky a odpovědi (FAQ)

Poskytněte důležité informace zveřejněním odpovědí na běžné dotazy zákazníků přímo do svého profilu. Můžete také nechat zákazníky klást otázky.

Ujistěte se, že budete držet krok s jakýmikoli dotazy, které přijdou od vašich zákazníků. Nejen, že to vašim zákazníkům poskytne aktuálnější informace o vaší firmě, ale může to také pomoci vybudovat vaši pověst a důvěryhodnost.

Pojďme si to celé shrnout…

DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Do existujícího firemního profilu na Google se dostanete tímto odkazem: https://www.google.com/intl/cs_cz/business

Mějte vždy aktuální informace, dodržujte pokyny, které jsem vám dnes popsal a využívejte všechny funkce tohoto nástroje.

I když se to může zdá, že tento nástroj simuluje funkce vašich internetových stránek nebo e-shopu, je Google Firemní profil velmi používaný lidmi při hledání služeb a výrobků a může se stát zdrojem návštěv na váš web, telefonátů a poptávek.

David Groh - DIGIZÍN
Publikoval: David Groh Provozovatel DIGIZÍN
Jsem na sítích
Publikuju online kurzy, články, podcasty, videa a rozhovory - o podnikání, online marketingu, komunikaci a prodeji. Přináším lidem své znalosti, zkušenosti, ověřené a praktické informace! Takové informace, které jdou do detailu a skutečně pomáhají! Protože online nástroje, online marketing a digitální aplikace přináší nečekané příležitosti!