Jak můžete začlenit videa do marketingu a komunikace vašeho podnikání?

Video marketing může vypadat jako velké zlo, ale návratnost investic, kterou můžete získat, je více než lákavá.

David Groh
Publikoval: David Groh
11 minut čtení
Jak začlenit videa do marketingové strategie a komunikačního mixu.
DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby

Jak se poprat s video marketingem pro váš projekt a podnikání? Jak začít tvořit krásná videa? Jak a kde je šířit uživatelům a jak budovat tu správnou komunitu pomocí video marketingu? Poradím vám, jak na tyto marketingové aktivity můžete vyzrát. Nebo si alespoň vaše snažení významně usnadnit.

Problém mnoha začínajících podnikatelů a projektů spočívá v tom, že video marketing přináší v začátcích velmi vysokou pomyslnou bariéru. Vytváření videí není ani rychlé, ani úplně levné. A rozhodování o typu video formátu, natož hned na začátku trefit ten správný obsah, může být pro někoho velmi obtížné. Protože nikdo učený z nebe nespadl.

Lidé mají různé osobní psychické bloky a různá vnější omezení, které jim nedovolí být hned od začátku marketingovými specialisty, kteří vytváří super video kampaně plné poučných a naučných videí. A tak tomu je samozřejmě téměř v jakémkoliv oboru podnikání.

Mnoho lidí je například introvertů, kteří se neradi ukazují, i když jsou ve svém oboru velkými odborníky. Někteří zase neví, jakou techniku použít, jaké kamery, foťáky, mikrofony, jak zpracovat videa a kam celé výsledné dílko umístit a jak ho propagovat, aby přilákalo tu správnou skupinu lidí, která provede nějakou výslednou aktivitu. Aktivitu, že si například koupí nějaký ten výrobek nebo nějakou tu službu nebo se stanou jen fanoušky, kteří budou hltat každý váš další obsah a další videa.

Proto vám dnes přináším další zajímavé tipy, jak lépe zahájit nebo zlepšit vaši video marketingovou aktivitu na vašem projektu. Pokud ani po přečtení dnešního článku nebudete sami tvořit video obsah, protože budete mít stále obavy a otázky, klidně nám napište. Náš tým vám pomůže, ať jste i vy marketingovými profíky.

A nyní již zmíněné rady a tipy pro každého, kdo chce ve svém oboru vyniknout.

Video obsah je již nutností, pokud se chcete blýsknout.

Jak začlenit videa do marketingové strategie a komunikačního mixu.
Digizín – Digitální magazín a služby

Video marketing může vypadat jako velké zlo, ale návratnost investic, kterou můžete získat, je více než lákavá. Video s vysvětlením je vynikající způsob, jak předvést, co váš produkt dělá, kdo jste, jaké jsou vaše hodnoty, co zákazník získá, když se s vámi spojí a mnoho dalšího.

Pokud jde o návratnost investic do video obsahu, jedná se o jeden z nejlepších formátů, které si můžete pro své podnikání vybrat. Důvod je prostý – průměrné vysvětlující video je poměrně krátké (nebo by alespoň mělo být) a existuje mnoho agentur specializujících se na jejich vytváření. Je to práce, kterou nemohou někteří podnikatelé z různých důvodů provádět interně, takže outsourcing je logickou volbou. A když ne celý outsourcing, tak alespoň vyškolení a uvedení do video praxe.

Skvělé vysvětlující video rychle vypráví váš příběh a shrnuje hlavní body, které musí váš zákazník vědět před nákupem nebo před nějakou jinou akcí, kterou po něm chcete.

Vaše videa používejte pouze na přesně daných a strategických místech.

Co je to vlog a proč je vlogování dnes tak populární?
Digizín – Digitální magazín a služby

Video marketing může vypadat jako velké zlo, ale návratnost investic, kterou můžete získat, je více než lákavá. Kam ale s vlastním video obsahem?

Sociální sítě a vliv socializace je jedním z nejmocnějších konceptů v marketingu a je tomu tak už po celá desetiletí. Jednoduše řečeno, lidé se rádi o produktu nebo službě dozvídají od ostatních lidí a přátel, než se rozhodnou pro nákup nebo pro jinou konkrétní akci.

Investice do různých hodnocení, recenzí, případových studií a dalších forem sociálního důkazu je vždy solidní cestou, kterou se vydat. A video formát zde můžete pěkně využít.

(Pro recenze, hodnocení a propagaci vašich služeb a produktů můžete využít i náš magazín, který je hojně navštěvovaný širokou komunitou. V našem magazínu připravíme a odprezentujeme profesionální cestou vaše služby a produkty – stačí nás kontaktovat.)

Podle informací, ze kterých často čerpáme, 70% marketingových profesionálů uvádí, že video je pro konverze (splnění nějakého cíle lidmi / návštěvníky) lepší než jakýkoliv jiný formát. A to platí zejména u hodnocení a recenzí. Nejlepší na tom je, že videonahrávky mohou být jednoduché záznamy třeba i vašich zákazníků, kteří mluví o tom, jak moc milují to, co děláte.

Pro podnikatele to může znamenat, že taková videa jsou:

  • Levná
  • Snadnou cestou vytvořená
  • Provedena interně, bez nutnosti externích firem
  • Lze je znovu použít pro různé platformy (web, sociální média, reklamy)
  • Úderná – stačí najít zákazníka, který je z vás tak nadšený, že je ochoten si sednout a sledovat vás třeba jen pár minut.

Nejlepší místa pro videa s doporučením / hodnocením (i vašich zákazníků) jsou na úvodní domovské stránce, na stránce s produkty nebo na stránce s jednotlivými službami. Každé místo, kde chcete zvýšit vaše šance na konverzi, je skvělé pro video s hodnocením reálnými lidmi a uživateli.

Videa s postupy a návody, jako možnost „samoobsluhy“ pro diváky.

Jak začlenit videa do marketingové strategie a komunikačního mixu.
Digizín – Digitální magazín a služby

Ve různých odvětví můžete často narazit na zákazníky, kteří navštíví váš produkt nebo vaši službu, možná za ně dokonce zaplatí a pak to celé na něčem uvízne. V tomto okamžiku mají lidé několik způsobů, jak se obrátit na vaši podporu / zákaznický servis, abyste problém vyřešili.

Ideální cestou ale je, abyste potencionální problém vyřešili předem, tedy dříve než ve skutečnosti nastane. Jedním z účinných způsobů, jak využívat vaše videa pro podnikání je, zaznamenávat ukázky toho, jak váš produkt nebo služba funguje. To je snadný způsob, jak zabít dvě mouchy jednou ranou.

Potenciálním zákazníkům ukážete, jak váš produkt nebo služba funguje, ještě než vás kontaktují nebo před tím než provedou určitou akci. Hledání nějakého řešení jim může trvat celé hodiny. Nebo se místo toho mohou podívat na rychlé dvouminutové video, aby zjistili, jak něco funguje a jaké výsledky mohou očekávat.

Pak je tu druhá výhoda. Podle nedávného výzkumu, 40% zákazníků dává přednost řešení problému pomocí “samoobsluhy”, místo aby kontaktovali někoho napřímo. To znamená, že vaše videa s návody nejen zvýší vaše konverze, ale také zlepší spokojenost zákazníků a usnadní ve finále i práci týmu vaší zákaznické podpory nebo vás samotných.

Vytvářejte pravidelná živá vysílání pro vaše cílové publikum.

Jak začlenit videa do marketingové strategie a komunikačního mixu.
Digizín – Digitální magazín a služby

Ještě před několika lety bylo provádění živých vysílání nepraktické a jen velmi málo firem se zabývalo touto formou marketingu. V dnešní době platformy jako Facebook, Instagram, YouTube a další umožňují komukoli spustit živé video během několika kliknutí. Pokud to zvažujete jako způsob, jak se dostat před publikum, určitě byste to měli zahrnout do vašeho komunikačního mixu.

Existuje také výzkum, který by tuto myšlenku podpořil. Podle informací z Livestream, by 80% spotřebitelů raději sledovalo živé video vysílání, než aby četlo nějaký magazín / blog. 82% dotázaných navíc dává přednost sledování videí před konzumací jiného typu obsahu na sociálních médiích.

Existuje mnoho důvodů pro videa a pravidelná vysílání na sociálních sítích, ale především jde o interakci. Když se zákazníci dívají, mohou zanechávat komentáře a řídit vývoj živého videa. U živého vysílání nikdy nemůžete plně předpovědět, co se stane, kam se s vašimi diváky dostanete. A to je přece vzrušující. Každé živé vysílání může být originální a zábavné, pokud to tak budete chtít. Interakce s diváky je kouzelná.

Čím živější a spontánnější je živé video, tím úspěšnější bude. A co je nejlepší část na této strategii? Je to docela nákladově efektivní, protože potřebujete jen dobrý fotoaparát a nějaký čas strávený propagací streamu, abyste získali co nejvíce diváků.

Pokud jste v sektoru B2B (business to business), jsou webináře pro vaše publikum ideální formou, protože jsou pro ně preferovaným formátem. Vyžadují více přípravy a technického know-how, ale přesto mohou poskytnout masivní návratnost investic.

Co si bych vám doporučil zapamatovat si a uvést do praxe?

Jak začlenit videa do marketingové strategie a komunikačního mixu.
Digizín – Digitální magazín a služby

Video marketing může vypadat jako velké zlo, ale návratnost investic, kterou můžete získat, je více než lákavá. Některé popsané tipy jsou mimořádně efektivní, snadno se s nimi dá začít téměř okamžitě a nevyžadují významné investice. Ať už zvolíte jakoukoliv metodu, nezapomeňte začít s videem co nejdříve, protože budoucnost tohoto marketingového formátu vypadá opravdu jasně.

A je skutečně jedno, zda jste influencer, bloger, obchod s výrobky denní spotřeby, malý živnostník, e-shop – video marketing je použitelný a velmi přínosný pro každé odvětví. Lidé chtějí sledovat, přijmout informaci během krátkého okamžiku a třeba se u videa pobavit.

A pokud s těmito aktivitami zápasíte a chcete pomoci, kontaktujte nás. Vždy vám rádi pomůžeme a poradíme, jak (nejenom) na tyto marketingové aktivity.

David Groh - DIGIZÍN
Publikoval: David Groh Provozovatel DIGIZÍN
Jsem na sítích
Publikuju online kurzy, články, podcasty, videa a rozhovory - o podnikání, online marketingu, komunikaci a prodeji. Přináším lidem své znalosti, zkušenosti, ověřené a praktické informace! Takové informace, které jdou do detailu a skutečně pomáhají! Protože online nástroje, online marketing a digitální aplikace přináší nečekané příležitosti!