Nová éra marketingu už nebude jen o textu, ale o celkovém vizuálním zážitku

Textové příspěvky jsou minulostí. Budoucnost obsahového marketingu se bude stále více posouvat mimo samotný prostý text. Například, blogování už nebude jen o textu, ale o celkovém vizuálním zážitku, který lidi chytne a už nepustí.

David Groh
Publikoval: David Groh
6 minut čtení
Nová éra obsahového marketingu už nebude jen o textu, ale o celkovém vizuálním zážitku lidí.
DIGIZÍN - digitální magazín a vzdělávání

Aby tvůrci digitálního obsahu a obsahového marketingu vynikali v dnešním vyvíjejícím se digitálním online prostředí, musí produkovat vysoce kvalitní obsah, který poskytuje užitnou hodnotu, zábavu a upoutá pozornost cílového publika. Pryč jsou časy nahodilé tvorby osamocených textů a nudného šedivého obsahu.

Jedním z účinných způsobů, jak dosáhnout online úspěchu, je vytvořit inovativní obsah, který přesahuje tradiční blogový příspěvek nebo tradiční stránky omezené pouze na text. To znamená, že musíte vytvářet takový digitální obsah, který není založen pouze na zmíněném textu. Jak ale vypadá v praxi ten inovativní obsah?

V dnešním krátkém příspěvku společně nakousneme zlehka možnosti, jak umocnit vaše úsilí o marketing obsahu, vytvořením efektivní směsi textového obsahu (např. blogu), vizuálního obsahu a dalších obsahových forem, které vám pomohou bezproblémově vést cestu zákazníka (konverzní funnel), komunikovat s lidmi a propagovat se.

Začněme tím, že se ponoříme do síly vizuálního obsahu…

Síla vizuálního obsahu u obsahového marketingu

Novinka na Instagramu - nový vysílací kanál pro tvůrce obsahu přichází i do Čech.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Pryč jsou dny pouze textového obsahu. Inovativní obsah vyhrává hru (nejen tu online). Lidé si zamilovali podmanivé vizuální doprovody k textu, zejména v případech, kdy jsou prezentovány informace náročné na data a sílu sdělení.

Marketéři si tak již delší dobu všímají výhod začlenění vizuálního obsahu do svých redakčních a publikačních kalendářů. Ve skutečnosti víc než polovina marketérů shodně tvrdí, že vizuální obsah je pro jejich marketingovou strategii a komunikaci velmi důležitý a zhruba 20% z nich navíc uvádí, že bez něj (bez onoho vizuálu) není jejich marketingová strategie ničím.

Aby podniky – téměř v každém odvětví – zůstaly aktuální s preferencemi a očekáváními spotřebitelů, mohou těžit ze začlenění vizuálů do nového i stávajícího, dávno vytvořeného obsahu. Vizuální obsah tak může obsahovat různé formy vylepšení, jakými jsou tyto elementy jako:

  • originální grafika
  • videa
  • prezentace
  • grafy a vizualizace dat
  • originální – vlastní fotografie
  • animované GIFy a krátká videa
  • infografika

Začlenění vizuálního obsahu do samotného textu se může snadno říct, než ale udělat. Pokud v týmu nemáte grafika nebo člověka znalého dělání videí a postprodukce, nemusíte smutnit. V dnešní době máte k dispozici nepřeberné množství digitálních nástrojů a aplikací (a často i bezplatných), které vám poskytnou jednoduchou cestu k profi výsledkům.

Například Canva je bezplatný online nástroj pro grafický design, který umožňuje nováčkům a ne-designérům vytvářet úžasné vizuály a krátká videa. Díky snadno použitelným šablonám umožňuje dodržovat jednotné vizuální zásady vaší značky a přichází s návrhy formátů vhodných pro různé online kanály, jako jsou sociální sítě, YouTube – to vše pro PC i mobilní zařízení.

Nebo chcete skvělý audio a také zdarma? Tak tu máme Audacity – vynikající editor zvuku, ve kterém můžete nahrávat a upravovat téměř cokoliv, a to v profesionální kvalitě.

Nebo chcete skvěle stříhat videa? Je zde opět profesionální řešení a zcela zdarma, a to CapCut nebo Davinci Resolve. S těmito 2 nástroji z vás bude video hvězda…

A tak bych mohl pokračovat, dnes máte k dispozici spousty nástrojů a dokonce i návodů a tutoriálů, jak to celé udělat. Jen si musíte vyčlenit desítky až stovky hodin a začít studovat moderní postupy tvorby a využití digitálního obsahu.

Celkově mohu říci, že vám začlenění vizuálního obsahu do vašeho procesu tvorby obsahu umožní efektivně komunikovat vaše hodnoty, zvýšit expozici vaší značky, zvýšit zapojení lidí a budoucích zákazníků a klientů, zvýší také možnost sdílení obsahu a odliší vás od vašich konkurentů.

Inovace obsahu podporuje zapojení sledujících.

Kdo jsou lidé z Generace Z? A jak tito mladí lidé používají online, sociální sítě a digitální média?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Inovace a dlouhodobý rozvoj digitálního a online obsahu podporuje smysluplnou zákaznickou zkušenost, pomáhá lidem, firmám a značkám oslovit širší publikum a komunikovat s potenciálními zákazníky, často na osobní úrovni. Rozšiřte proto také své marketingové úsilí nad rámec prostých blogů a prostých textů, abyste přilákali a udrželi pozornost potenciálních zákazníků.

Výše uvedené informace nejsou zcela univerzální pro všechna odvětví a obory. Některý obsah může více rezonovat v jednom odvětví než v jiném. Experimentujte ale s různými typy dnes zmíněného inovativního obsahu. Objevíte tak, co je pro vaše konkrétní publikum nejúčinnější.

A ještě připomenu jednu důležitou věc. Průběžně měřte vynaložené úsilí v oblasti obsahového marketingu, budete tak mít maximální návratnost investic (ROI) a návratnost vašeho vynaloženého pracovního času.

A pokud vás toto téma zaujalo, sledujte mě pro další tipy, triky, návody… Budoucnost obsahového marketingu se bude nadále vyvíjet mimo prostý text a základní vizuální prvky. Udržujte si proto aktuální informace (DIGIZÍN) o pohybu směrem k poutavému, inovativnímu obsahu, který podpoří obchodní úspěch, loajalitu zákazníků a vaše prodeje.

David Groh - DIGIZÍN
Publikoval: David Groh Provozovatel DIGIZÍN
Jsem na sítích
Publikuju online kurzy, články, podcasty, videa a rozhovory - o podnikání, online marketingu, komunikaci a prodeji. Přináším lidem své znalosti, zkušenosti, ověřené a praktické informace! Takové informace, které jdou do detailu a skutečně pomáhají! Protože online nástroje, online marketing a digitální aplikace přináší nečekané příležitosti!