Váš blog může být skvělým pomocníkem komunikace s klienty a zákazníky

Navíc, blogovat může být vlastně velmi zábavné.

David Groh
Publikoval: David Groh
12 minut čtení
proč je blogování stále důležité
DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby

Váš vlastní blog (magazín) může být velmi užitečným marketingovým nástrojem pro vaše webové stránky, vaši mobilní aplikaci nebo pro váš internetový obchod. A nezáleží při tom na oboru podnikání, zda jste trenér nebo máte internetový obchod se sportovním vybavením nebo jste výrobní společnost, nebo stavíte rakety k letu na měsíc.

Informace v dnešním článku mohou pomoci bez ohledu na zvolený obor nebo oblast každému, kdo chce na internetu zazářit. Publikovat kvalitní obsah formou blogu dává možnost informovat čtenáře o vaší značce, o produktech, o novinkách a vlastně celkově o vás a vaší společnosti.

Dobře spravovaný blog tak pomáhá zvyšovat povědomí o vás, jako o autoritě ve vašem oboru podnikání. Pravidelným blogováním zvýšíte šanci na dobré hodnocení vašich stránek ve výsledcích vyhledávání na vyhledávačích Google a Seznam, které jsou nejčastěji používané, pokud lidé hledají odpovědi na své dotazy.

Psát a provozovat kvalitní blog není sice úplně jednoduché, ale ani to není raketová věda. V tomto příspěvku přináším několik osvědčených tipů, které vám mohou pomoci budovat blog a magazín na vašem webu.

Přínosy blogu pro vaše aktivity a podnikání.

DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Blogovat může být vlastně velmi zábavné. Než se ale vrhnu na tipy, nápady a rady, povězme si detailně, proč byste měli začít blogovat. Blogovat a připravovat příspěvky, nejen ty psané, ale například i videa a podcasty, může vypadat jako velká spousta práce. Budování blogu na vašem webu (na vašem internetovém obchodě) rozhodně stojí za váš čas.

Blog umožňuje návštěvníkům a publiku dozvědět se více o vaší značce a produktech, a to doslova do detailu, v souvislostech a v uceleném příběhu. Můžete vyprávět celý příběh vaší značky a příběh všech produktů nebo služeb z vlastní perspektivy a informovat čtenáře o nových nápadech nebo plánech, které máte do budoucna. Tím budujete dlouhodobou důvěru mezi vámi a vaším publikem a zvyšujete i samotné zapojení návštěvníků.

Ale to není zdaleka všechno! Blog vám přináší další užitnou hodnotu. Udržování blogu a magazínu přispívá k SEO efektu vašeho webu. Tedy k bájné optimalizaci pro vyhledávače. Pokaždé, když na vašich stránkách publikujete nový příspěvek, přidáváte tím nový obsah.
Vyhledávače milují kvalitní a aktuální obsah. Blogové a magazínové příspěvky můžete použít k zodpovězení otázek vašich potenciálních zákazníků nebo vašich fanoušků, pro které vaše služby a produkty přináší řešení jejich potřeb.

Pravidelným blogováním a používáním správných klíčových slov v textu pomůže váš blog zvýšit celkové hodnocení a návštěvnost vašeho webu. Včetně vašich produktových stránek, pokud jste obchod nebo výrobní společnost. Blog vám pomáhá najít i vaše publikum.

Dlouhodobé udržení publika nemusí být lehké. Budete muset neustále přicházet s novými a jedinečnými nápady. Budete budovat obsah, který zajistí, že se vaše publikum na váš web bude vracet. Protože každý chce neustále nacházet nový, inspirující a zábavný obsah.

Začněte proto se základními aktivitami při budování vašeho blogu a magazínu, protože blog je ideální cesta, jak si udržet pozornost a vztah s publikem.

Jaká použít témata, o čem psát a jaká slova používat?

Měli byste mít vlastní webové stránky pro vaše podnikání – pro váš projekt?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Na vašem blogu můžete psát o čem chcete. Ale než začnete, je důležité provést řádný průzkum témat a k tomu i průzkum klíčových slov. Takový průzkum vám pomůže pochopit, které výrazy vaše publikum používá a které hledané výrazy chcete sami najít pro své příspěvky. Základem je, aby k vám na web vůbec někdo přišel a ten někdo přesně hledal to, co právě vy máte na svém webu!

Možná budete mít představu o hledaných výrazech, na kterých chcete najít svůj web, ale ujistěte se, že používáte ty správné. Kdo ví, vaše publikum by pro produkt nebo službu, které nabízíte, mohlo použít úplně jiné slovo, což může znamenat v praxi, že jste přišli o potenciální návštěvníky (a zákazníky) tím, že se zaměříte na nesprávný vyhledávací dotaz.

Pomocí Google a Seznam můžete klíčové slovo trochu zkontrolovat přímo ve vyhledávání. K tomu poslouží jednoduše návrhy v našeptávači během psaní. Dále hledané slovo a frázi můžete zkontrolovat pomocí nástroje Google Trends. Tento nástroj zjišťuje, jak často se vyhledávaný výraz používá ve srovnání s jinými podobnými výrazy. Dále je výborný český nástroj Collabim.

Zkoumání klíčových slov přináší opravdu hodně potenciálu. Pokud trávíte čas správným zkoumáním, vyplatí se to. Tato aktivita poskytne seznam klíčových slov a frází zaměřených na váš obor, které vám pomohou vyhledat další správné vyhledávací dotazy. Je to jako lavina a slova v těchto nástrojích na sebe nabalují další slova a fráze. Protože co člověk, to jiný možný vyhledávací dotaz, když hledá tu samou věc.

Přinášejte aktuální novinky a zajímavosti.

Jak začlenit videa do marketingové strategie a komunikačního mixu.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Blogování může být vlastně celkem zábavné. Skvělý způsob, jak přijít s novými nápady na téma pro váš blog, je sledovat aktuální události a psát o nich. Sledujte různé zpravodajské weby a pište příspěvky, ve kterých dáváte svůj názor nebo odborné znalosti o novinkách ve vašem oboru. Pokud se blíží třeba svátek nebo událost, napište příspěvek o tom, jak by se vaše produkty a služby mohly během této události využít. Fantazii se meze nekladou, pokud to bude přínosné pro čtenáře a návštěvníky.

Aktuální události vám poskytnou informace o tématech, o nichž je třeba psát a zábavné je, že píšete o něčem, o co se v tu chvíli lidé zajímají. Protože se to právě děje. A pokud se jedná o důležitou událost ve vašem oboru, znamená to, že si vaše publikum bude pravděpodobně chtít přečíst více.

Získejte cennou zpětnou vazbu od vašeho publika.

Chcete si vytvořit vlastní podcast?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Na první pohled se to může zdát trochu děsivé, ale dejte čtenářům možnost zanechat komentáře na vašem blogu, je to skvělý způsob, jak získat vstupy pro nové příspěvky. Pozvání k zanechání komentářů na vašem blogu znamená, že budete pravděpodobně dostávat zpětnou vazbu a dotazy, které můžete použít k určení toho, o jakých tématech se vaše publikum chce dozvědět více a o čem můžete napsat svůj nový blogový příspěvek. Tato interakce je také skvělý způsob, jak se spojit s lidmi a zajistit, aby se vrátili na váš web.

Buďte ve své komunikaci upřímní a otevření.

Psaní příspěvků na blogu vám umožní přidat návštěvníkům osobní dojem na váš web, a tím i na vaši značku a společnost. I velká společnost nebo značka může skutečně těžit z blogu, který oslovuje lidi na osobní úrovni. Jedním ze způsobů jak toho dosáhnout, je ukázat autory vašeho blogu. Nechte své čtenáře seznámit se s lidmi, kteří píší vaše příspěvky na blogu a ukažte jejich odbornost.

A pokud je to možné, nechte i vašeho ředitele psát o svém vlastním pohledu na trh nebo na způsob, jakým se používají produkty a služby, které vaše společnost prodává. Díky osobnímu kontaktu vašeho blogu dáváte společnosti a vaší značce tvář, se kterou se lidé mohou ztotožnit. To pomáhá lidem se k vám připojit. Můžete je tak dokonce přesvědčit, aby se zase v budoucnu vrátili do vašeho online obchodu nebo na vaše stránky.

Tvořte příběhy o vás a vašich službách.

Jak začít spolupracovat s marketingovou agenturou (freelancerem) ?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Konkrétní stránka produktu může být ideálním místem pro popis produktu, ale váš blog je ideálním místem pro sdílení příběhů o vašem produktu. Pokud prodáváte čisticí prostředky, pište blog o tom, které skvrny se nejlépe odstraní konkrétním vaším produktem. Pokud prodáváte dětské oblečení, pište příspěvky o nošení oblečení dětí při hraní si, a podobně.

Nepodceňujte význam fotek, proto je nezapomeňte přidat. Pokud žádné nemáte, zkuste přidat obrázky, které se vztahují k vaší firmě nebo značce, abyste oživili své příspěvky. Nebo použijte obrázky z internetových databank, které jsou často i zadarmo. Například v Pexels.com nebo Unsplash.com

Blog může být skvělým způsobem, jak vyprávět správné příběhy.

Vyprávějte příběhy o způsobech, jak mohou lidé vaše produkty používat a informujte je a bavte je. Nedělejte však váš blog příliš prodejním. Ukažte lidem, proč by měli kupovat vaše věci, místo toho, abyste jim řekli, že by si je měli koupit.

Dalším skvělým způsobem jak vyprávět správné příběhy, je požádat návštěvníky o sdílení jejich vlastních příběhů. Zeptejte se jich na jejich zkušenosti s vašimi produkty a se službami které nabízíte a pokud mají fotografie, které můžete na svém webu sdílet, přidejte je také. Se souhlasem těchto zákazníků můžete psát krásné příspěvky na základě jejich zkušeností. Nebo byste se mohli zeptat u svých klientů, zda by chtěli napsat hostující blogový příspěvek o vás.

Pojďte to tedy zkusit a začněte blogovat!

LinkedIn uvádí 3 nové aktualizace pro stránky firemních profilů svých uživatelů.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Jak jsem řekl v úvodu tohoto příspěvku, blog může být skvělým marketingovým nástrojem pro jakýkoli web nebo elektronický obchod. Proto by měl být součástí vaší obchodní a komunikační strategie. Umožní vám dostat více lidí na vaše stránky, zvýší jejich zapojení a prezentuje vaši značku a společnost tak, jak chcete, aby byla vnímána. Blogování vyžaduje čas, ale vrátí se vám to mnohonásobně.

Doufáme, že vám tento příspěvek usnadní vaši snahu. Případně vám rádi pomůžeme. Vyzkoušejte naše služby, konzultace a školení, která poskytujeme našim obchodním partnerům a klientům. A pokud se vám článek líbil, klidně jej sdílejte svým přátelům na sociálních sítích. Třeba někomu z nich pomůže také – děkujeme.

David Groh - DIGIZÍN
Publikoval: David Groh Provozovatel DIGIZÍN
Jsem na sítích
Publikuju online kurzy, články, podcasty, videa a rozhovory - o podnikání, online marketingu, komunikaci a prodeji. Přináším lidem své znalosti, zkušenosti, ověřené a praktické informace! Takové informace, které jdou do detailu a skutečně pomáhají! Protože online nástroje, online marketing a digitální aplikace přináší nečekané příležitosti!