Tvůrci video obsahu na síti TikTok mají novou možnost, jak lépe optimalizovat svá videa pro účely vyhledávání uživateli této sociální sítě, a to díky výraznému nárůstu délky popisů u jednotlivých videí.
Podle posledního upozornění zaslaného uživatelům TikTok sítě, rozšiřuje administrace délku popisů z 300 znaků na 2 200 znaků. A to už je slušná délka, aby mohli tvůrci řádně popsat, o čem jejich video je. Kromě toho, že je tak video obsah lépe vyhledatelný lidmi, TikTok také informuje, že používá text v popisu k rozhodování algoritmu, která videa jednotlivým uživatelům doporučit.
Zpráva v posledním upozornění pro uživatele konkrétně zní:
„Nyní můžete v popisech svých příspěvků zadat až 2200 znaků: To vám umožní vyjádřit více podrobností o vašich výtvorech, popsat, co vaše videa ukazují. To vám dává příležitost přiblížit se vašemu publiku, vytvořit větší zapojení a zároveň se stát lépe vyhledatelnými. Díky tomu TikTok lépe doporučuje video obsah divákům.“ Viz obrázek…
Mladší generace stále častěji používají TikTok jako vyhledávač a TikTok se o něj více opírá tím, že uživatelům umožňuje, aby jejich videa byla pro vyhledávání přátelštější. Poprvé jsme o tomto posunu ve vyhledávacím chování byli informováni v červnu, kdy TikTok začal přidávat odkazy na výsledky vyhledávání v popisech videí.
Mohl by být TikTok vyhledávačem?

Mohl by být TikTok vyhledávačem? Pro mnoho (mladých) uživatelů už je, pokud hledají video obsah. V červenci Google veřejně uznal, že TikTok a Instagram jsou preferovanými vyhledávači pro značné množství mladých lidí.
Senior viceprezident Google, pan Prabhakar Raghavan uvedl:
„V našich studiích jsme zjistili, že cca 40 % mladých lidí, když hledají místo na oběd, nejdou na Mapy Google nebo Vyhledávání Google, ale na TikTok nebo Instagram.“
To je velmi zajímavé zjištění!
Zvýšení délky popisů videí z 300 na 2 200 znaků umožňuje uživatelům optimalizovat videa pro více hledaných výrazů. Například místní firmy, které se samy propagují na síti TikTok, mohou obsadit více klíčových slov souvisejících s jejich lokalitou, městem a státem. To by mohlo zvýšit jejich šance na nalezení pro konkrétní místní dotaz (například: oblíbená pizzerie v Nové Pace). Díky nové funkcionalitě tak budou mít dostatek prostoru pro přidání popisného textu u videa.
Zvýšení počtu znaků popisu umožňuje tvůrcům přidat více celkového kontextu.

Zvýšení počtu znaků popisu také umožňuje tvůrcům přidat více celkového kontextu k tomu, co lidé ve videu vlastně vidí. Tvůrci obsahu často poskytují podrobnosti prostřednictvím titulků ve videu, ale tento text není pro vyhledávače užitečný. Nezapomínejme, že Google již také indexuje videa TikTok sociální sítě. Psaní podrobných popisů může videa učinit lépe dohledatelnými v tradičních vyhledávačích a samozřejmě také přímo na této síti.
Bude zajímavé sledovat, co se tvůrci videí rozhodnou udělat s tímto množstvím dalších slov v popisu videa. Naplní oblast popisu klíčovými slovy, jako v počátcích SEO? Budou spamovat oblast popisu pomocí hashtagů, jako to dělali lidé na Instagramu? Nebo budou psát naprosto přirozeně, aby to celé bylo čitelné a mělo to i nějakou informační hodnotu?
Aby lidé zjistili, co funguje pro vyhledávání na této síti, bude nutné určité experimentování, takže můžeme vidět vše výše uvedené. Jak správné postupy pro tvorbu popisů, tak i ty špatné přístupy. TikTok SEO je oblast, na kterou budeme dávat do budoucna pozor, protože rozšířená délka popisu se dostane k více lidem a jistě se tato oblast stane důležitou součástí online marketingových aktivit.
Ať se nám to líbí nebo ne, tato čínská sociální síť dobývá svět video zábavy, kterou vyhledává mladší generace. A na tento trend budou muset všichni online marketéři v budoucnu stále více reagovat svými aktivitami.
A jak jste na tom vy, u vašeho projektu? Zvažujete také začít s propagací pomocí sítě TikTok? Určité obory se tomu přímo vybízí. Dejte nám vědět do komentářů níže pod příspěvkem.