o moderních wellness a fitness službách

Zajímavosti našich obchodních partnerů, tentokrát o moderních wellness a fitness službách pro rok 2022.

David Groh
DIGIZÍN - Digitální magazín a služby

O moderních wellness a fitness službách informujeme celkem často, protože s lidmi z tohoto oboru velmi rádi a často spolupracujeme. V dnešním článku se podíváme na některé z trendů ve fitness, lifestyle, zdravém životním stylu a wellness, které vidíme u našich partnerů v průběhu letošního roku.

Je zde opět období, kdy bilancujeme všechny úspěchy a neúspěchy, vše co se nám i ostatním stalo v průběhu roku 2021. A také je zde období, kdy už pomalu vyhlížíme blízkou budoucnost a pomalu začínáme v hlavě plánovat, jak dotáhneme naše projekty úspěšně v roce 2022.

Během posledních dvou let čelil fitness a wellness průmysl velkým výzvám v souvislosti s uzavíráním provozoven, tělocvičen a sportovišť. Oblast fitness a zdravého životního stylu také přišla s novými trendy a možnostmi, kam se posunout.

V našem kolektivu například vidíme masivní příliv možností digitálního fitness. Způsob, jakým svět přistupuje ke zdraví a kondici, se posunul a stal se prioritou mnoha lidí. Trendy ve fitness a lifestyle oboru se budou vždy vyvíjet se změnou chování spotřebitelů. Přestože fitness průmysl čelí překážkám, je zde také příležitost a prostor pro inovace.

My se těšíme vlastně na celý rok 2022, protože sami máme mnoho plánů a nových připravovaných služeb jak pro laickou, tak i podnikatelskou veřejnost.

Jaký byl rok 2021 ve wellness / fitness? Vidíme vzestup online cvičení a online osobních tréninků.

DIGIZÍN - Digitální magazín a služby
DIGIZÍN – Digitální magazín a služby

Než se vrhneme na trendy ve fitness a lifestyle pro rok 2022, zamysleme se nad rokem 2021. V loňském roce zařadila American College of Sports Medicine (ACMS) online trénink na první místo v průzkumu ACSM Fitness Trends. Obrovské změny ve fitness průmyslu byly důsledkem pandemie COVID-19 a urychlily masivní přechod k digitálnímu způsobu fitness.

Zpočátku jsme byli svědky u fitness profesionálů, že pro své štamgasty vedli lekce například přes Zoom nebo Meet a Skype. Nyní se začínáme setkávat s již skvěle vyladěnými nabídkami digitálních služeb z těchto oborů, kdy bychom to ještě před pár lety vůbec neočekávali. To vidíme u malých podniků až po velké hráče v oboru.

Po více než dvou letech v covidu, online cvičení stále roste na popularitě a nezdá se, že by tento trend vykazoval známky zpomalení. Statistiky ukazují, že sportoviště, která nabízejí i virtuální lekce a služby, zvyšují také docházku svých klientů. Je jasné, že komfortní wellness a fitness služby jsou žádané, protože poskytují zákazníkům zcela novou úroveň dostupnosti.

Osobní trénink se poprvé objevil v deseti nejlepších fitness trendech již v roce 2006 a od té doby je pravidelně na seznamu. Protože vidíme vyšší poptávku po personalizovaných službách, osobní lekce a služby budou i nadále oblíbenou možností. Nyní stále více vídáme virtuální osobní lekce a digitální služby od osobních trenérů. Klienti tak nejsou závislí na lokalitě, mohou mít trenéra na druhém konci světa, pokud mají slušné připojení k internetu.

Samozřejmě, je nutné si zapamatovat, že online služby a online lekce nikdy nenahradí osobní kontakt. Online služby se ale stávají neodmyslitelnou součástí nabídky služeb. Proto nezaspěte svoji příležitost, konkurence nemusí čekat a může vám ujet vlak…

Jaká může být fitness a wellness v roce 2022?

o moderních wellness a fitness službách
DIGIZÍN – Digitální magazín a služby

Během několika uzávěr a lockdownů muselo mnoho lidí upravit, jak a kde cvičí. Podnikatelé se v tom krásném oboru aktivního a zdravého životního stylu museli přizpůsobit aktuálním možnostem a potřebám klientů. A tyto potřeby se nadále neustále mění i v této divoké době.

Poskytovatelé služeb (např. osobní trenéři, majitelé posiloven, výživoví specialisté, různí lektoři a koučové, atd.) přehodnocují nabídku a často nacházejí příležitosti, jak cílit na různé klienty. Zatímco fitness průmysl čelí opět velkým výzvám v době velkého zdražování (lidé si odřeknou zbytné věci), můžeme vidět i skvělé příležitosti, které s touto dobou přicházejí. Jelikož lidé stále přehodnocují aspekty svých životů, je v centru pozornosti také způsob, jakým přistupují ke cvičení, sportování a zdravému životnímu stylu.

Vzhledem k tomu, že online cvičení je stále trendy a do posiloven se stále vrací návštěvníci, svět se snaží přizpůsobit novému způsobu života. Podívejme se na rok 2022 s optimismem. Vzhledem k tomu, že technologie se stále vylepšují, budou mít jak spotřebitele, tak i podnikatelé nové příležitosti.

A nyní se jdeme již podívat na očekávané trendy a směry ve fitness a wellness oboru.

Duální (hybridní) členství prostě musíte nabídnout.

Proč jsou menší butiková fitness a wellness studia populární?
Digizín – Digitální magazín a služby

Zaznamenáváme nárůst posiloven nabízejících hybridní členství. Mnoho tradičních posiloven si všímá, že členové chtějí mít možnost cvičit buď online nebo osobně. Online fitness není nutně konkurentem kamenných podniků, ale spojencem, pokud se dokážete přizpůsobit potřebám svých klientů a členů. Lidé chtějí mít možnost zamířit pár dní v týdnu na sportoviště, ale také si zacvičit doma. Členství v hybridní tělocvičně je o poskytování úrovně pohodlí, které spotřebitelé nejen požadují, ale také očekávají.

Chytré nositelnosti a nositelná elektronika ke sledování zdraví je stále trendy.

Nositelné technologie a různé sport-testery, chytré náramky (a podobné vymoženosti) jsou i nadále velkým trendem pro rok 2022. Tento rok mnoho chytrých hodinek a fitness trackerů přidalo funkce, které se ponoří hluboko do různých metrik, jako je tělesná teplota, úroveň stresu, spánek, okysličení krve, úroveň stresu a srdeční frekvence.

Lidé chtějí sledovat různé hodnoty svého zdraví, které přesahují pouhé kroky nebo uběhnuté kilometry. Skvělým příkladem toho je společnost Garmin nebo Polar, zabývající fitness nositelnostmi. Tyto výrobky mohou sledovat váš spánek, zdraví, zátěž, zotavení, abyste si mohli udělat větší obrázek o své celkové zdravotní péči.

Příklad: zkuste vašim klientů nabídnout třeba zapůjčení nějakého sport-testeru, pokud jste osobní trenér a nabízíte dlouhodobější členství klientům. Nabídněte vždy něco navíc pro klientelu, která si nemůže různé fitness vychytávky dovolit. Cena vaší služby se může lehce zvýšit, protože dáváte něco navíc.

Cvičení s klienty ve venkovním prostředí je skvělým doplňkem pro kamenné provozovny.

DIGIZÍN - Digitální magazín a služby
DIGIZÍN – Digitální magazín a služby

Lidé tráví více času venku a také s uzavřením tělocvičen mnoho lidí začalo trénovat někde venku. Co jsme dohledali – britský řetězec posiloven, Pure Gym, provedl průzkum založený na vyhledávání v Google, aby odhalil nejnovější trendy v oblasti fitness. Zjistili, že outdoorové aktivity jako pěší turistika, běh, cyklistika a venkovní cvičení v přírodě budou i nadále oblíbenými způsoby cvičení. Stále více lidí se nejen snaží více cvičit, ale také těžit z pobytu v přírodě. Proto nabídněte klientům službu ve venkovním prostředí, pokud chcete být nadále úspěšný podnikatelem.

Mini tréninky vám mohou přinést zcela novou klientelu.

Mini tréninky jsou pro lidi, kteří mají za den méně než 45 minut volného času na cvičení. Jsou pro lidi, kteří si chtějí během dne efektivně a rychle cvičit. Mini tréninky jsou přínosem jak pro časově citlivé lidi, tak pro ty, kteří prostě nemají motivaci k velkému tréninku. Ať už se jedná o silový trénink s činkami a stroji nebo desetiminutový tréninkový program s vlastní vahou, mini trénink je jednoduchý a rychlý. Mini tréninky mohou být dlouhé několik minut, které si můžete rozložit na celý den. Co tedy zkusit nabídnout lidem nějakou formu mini tréninků a nadále tak být úspěšnými trenéry?

Vysoce intenzivní intervalový trénink (HIIT)

Každý rok je stále dokola trendem vysoce intenzivní intervalový trénink. Výhodou HIIT tréninku je, že se můžete dostat do intenzivního tréninku v relativně krátkém čase. Dobrá věc na HIIT je, že nepotřebujete žádné speciální vybavení, protože můžete používat cvičení s vlastní vahou. Většinu času si můžete přizpůsobit tréninky HIIT tak, aby byly vhodné pro různé klienty. Stále populárnější je také styl HIIT tréninku známý jako ZUU. ZUU je inspirován zvířecí říší a přináší tvrdý trénink celého těla.

Cvičení mysli v kombinaci se cvičením těla.

V roce 2022 bude pravděpodobně i nadále kladen velký důraz na holistické fitness programy a praktiky mysli a těla. Po mnoha omezeních, finančním tlaku a obecném stresu z prožití pandemie je duševní zdraví klíčovým prvkem zdraví. Stále více lidí hledá způsoby jak zmírnit stres, úzkost a podpořit své duševní zdraví. Praktiky jako jóga, tai-chi budou i nadále oblíbené. Jako úspěšní podnikatelé v tomto oboru, byste měli zkusit zkombinovat klientům cvičení mysli a těla.

Co takhle inteligentní domácí posilovna?

Digizín - Digitální lifestyle magazín a služby
DIGIZÍN – Digitální magazín a služby

Vybavení pro chytrou domácí posilovnu bylo trendy již před pandemií, ale vícenásobné uzavření posiloven a sportovišť skutečně urychlilo rozšíření nových technologií určených pro domácí posilování a cvičení. Vybavení pro chytrou domácí posilovnu může být bezpochyby drahé. Pro mnoho lidí je překážkou právě cena a také velikost tohoto vybavení. Už jsme ale svědky toho, jak to značky řeší pomocí zařízení, jako je „domácí posilovna“ typu vše v jednom o velikosti miniledničky, s cenou do 10 tisíc Kč. Bude proto zajímavé sledovat, jak budou přicházet nové značky s různými nabídkami chytrých domácích posiloven.

Zábavné skupinové fitness lekce jsou i nadále evergreenem.

Člověk je tvor sociální a společenský. Na cvičení ve skupině je něco, díky čemu se cítíte dobře. Zatímco HIIT a jóga budou vždy oblíbeným skupinovým cvičením, vidíme, jak roste popularita kurzů jako hrazda, kolečkové brusle nebo třeba trampolína. Díky TikTok se zdá, že cvičení hula-hoop se zátěží jsou zpět na scéně. I když je těžké říct, jestli je něco trend nebo výstřelek, jedna věc zůstává stejná a to popularita skupinového tréninku, kterou nelze popřít.

Pohyb a sport jako lék pro vaše zdraví. Vidíme to sami, pokud sedíme za obrazovkami počítačů.

Co je to vstupní stránka webu (landing page)
Digizín – Digitální magazín a služby

V oblasti fitness vidíme jeden z největších posunů, že jde nad rámec obyčejného dosažení dokonalého těla v plavkách. Jde o to rozhýbat své tělo a žít zdravěji. Fitness a wellness je jen součástí vaší celkové kondice. Každodenní cvičení a pohyb jsou přínosné pro zdraví a pohodu každého z nás.

Tolik krátký náhled do oboru některých našich obchodních partnerů. A co si dnes zapamatovat?

I když nikdo nemůže předvídat budoucnost, je jasné, že potřeby lidí a moderní technologie budou i nadále pohánět fitness a wellness průmysl. Vzhledem k tomu, že posun směrem k udržitelné kondici stále narůstá, existují v tomto krásném odvětví příležitosti, jak uspokojit spotřebitelskou poptávku. Proto se snažte vždy jít s dobou a přicházet s novými službami a nabídkami pro klienty, které reflektují potřeby a aktuální možnosti. A snad vás některé dnešní typy inspirovali k vylepšení vašich služeb.

David Groh - jednatel DIGIZÍN
Autor příspěvku: David Groh
Sledujte mě
Tvořím pro vás články, podcasty, videa, návody, tutoriály a online kurzy. Vzdělávám tak jednotlivce i společnosti. Odbourávám strach z moderních technologií, rozvíjím digitální návyky a online dovednosti, šetřím lidem čas, peníze a nervy. Protože webové stránky, online obsah, sociální sítě, umělá inteligence a online aplikace přináší příležitosti i pro vás! Jen to musíte začít správně využívat.