Google aktuálně zavádí aktualizaci v nástroji Google Ads, která je určena pro vzhled reklamy v SERP stránce, tedy ve výsledcích vyhledávání. Tato aktualizace zahrnuje v podstatě 3 hlavní změny vzhledu samotné reklamy.
- Aktualizace odstraní dosud používané štítky „reklama“ a změní je na text “Sponzorováno”
- Aktualizace také přidává obchodní názvy inzerentů.
- Nová je také možnost přidat loga inzerentů.
Tyto změny by měly usnadnit odlišení reklamy na SERP stránce v Google vyhledávání od organických výsledků. Pojďme si popsat tyto změny trochu blíže.
Sponzorovaný štítek v reklamách ve vyhledávání Google
Google ruší štítek „reklama“ ve prospěch nového štítku „Sponzorováno“. Slovo „Sponzorováno“ bude nyní uvedeno na samostatném řádku v levém horním rohu reklam ve vyhledávání. Tato aktualizace reklamy ve vyhledávání Google je postupně zaváděna do vyhledávání mobilních zařízení a později se podobné prostředí plánuje i pro počítače.
Tato změna ve slovíčkaření není tak podstatná, zda vidíme slovo reklama nebo slovo Sponzorováno. Na této změně je ale dobré, že slovo Sponzorováno bude malinko posunuto od samotného textu reklamy. Tím pádem to bude lépe čitelné a hned tak poznáte, že si za “výsledek” někdo zaplatil a že se jedná o placenou reklamu, nikoliv přirozený organický výsledek.
Obchodní názvy inzerentů nově v reklamách Google Ads.
Nyní, po implementaci aktualizace, budou obchodní názvy nejvyšším vizuálním prvkem reklam ve vyhledávání. Podívejte se na příklad nového designu:

Google prohlásil ve svém příspěvku o této aktualizaci: Dnešní spotřebitelé hledají zcela novými způsoby. Toto je jen jeden krok na naší dlouhodobé cestě k tomu, aby bylo vyhledávání Google intuitivnější, s vizuálním prostředím, které lidem pomáhá rychle rozpoznat tvůrce obsahu a firmy a spojit se s nimi – ať už hledají kdekoli. Abychom na toto úsilí navázali, oznámili jsme změny vzhledu našich výsledků vyhledávání, které lidem usnadňují na první pohled identifikovat weby a firmy – a tyto změny rozšiřujeme také na reklamy ve vyhledávání. Proto v nadcházejících týdnech zavádíme obchodní názvy a loga pro mobilní reklamy ve vyhledávání.
Dříve se adresa vstupní stránky zobrazovala v horní části reklam, za ní následoval text nadpisu reklamy. Google v novém designu stále zobrazuje adresu URL a text nadpisu. Neodstraňuje informace a díky tomu je obchodní jméno jasnější.

Tato změna může být užitečná v situacích, kdy firma podává nabídky na klíčová slova své konkurence. Když lidé kliknou na reklamu, bude lépe patrné, jaké webové stránky firmy svým proklikem vlastně navštíví.
Loga inzerentů v reklamách Google Ads ve vyhledávání
Kromě obchodních názvů, Google nyní v reklamách ve vyhledávání zobrazuje loga firem.
Díky této změně je pro hledající ještě jasnější, která firma za reklamu platí, takže když se dostanou na vstupní stránku, nečeká je žádné překvapení.
Zahrnutí log pomáhá hledajícím jiným způsobem, protože reklamy lépe odliší od organických výsledků. Výsledky organického vyhledávání jsou obvykle prostý text s občasnou miniaturou zcela vpravo. Firemní logo v levém horním rohu je nyní definující charakteristikou reklam ve vyhledávání, které je odlišuje od úryvků organického vyhledávání.
Google čelil kritice za reklamy, které vypadají příliš podobně jako běžné výsledky. S touto aktualizací by mělo být méně zmatků.
Způsobilost inzerentů pro novinky v reklamě Google Ads

Obchodní názvy a loga v reklamách ve vyhledávání Google jsou aktuálně ve verzi beta a jsou omezeny na inzerenty, kteří splňují kritéria způsobilosti.
Kritéria způsobilosti inzerentů zahrnují následující
- Účet je otevřený déle než 90 dní.
- Účet má dobrou historii dodržování zásad.
- Účet má aktivní kampaně.
- Účet má aktivní textové reklamy a minimálně za posledních 28 dní mu narůstají výdaje na kampaně ve vyhledávání. (To jako vážně? – pozn. redakce)
- Účet je ve vhodném odvětví nebo pododvětví. Citlivá odvětví nebo pododvětví (například sexuální obsah, alkohol, hazardní hry a zdravotní péče) v současné době nemají nárok na informace o firmě.
- Účet dokončil ověřovací program Google pro inzerenty.
Když jsou splněna kritéria způsobilosti, Google Ads projde vaši vstupní stránku, najde název firmy a logo a automaticky je přidá do vašich kampaní. Budete však mít možnost zkontrolovat a odstranit všechny automaticky přidané informace, které nechcete zahrnout. Případně můžete do každé kampaně ručně přidat název firmy a logo.
Společnost Google zkontroluje všechny názvy a loga firem, aby zajistila, že splňují zásady a požadavky na formát Google Ads. Pokud Google nemůže uvést název vaší firmy, zobrazí místo toho doménu z vaší viditelné adresy URL. Pokud Google nemůže zobrazit vaše logo, přidá ikonu modré zeměkoule.
Nové funkce názvu firmy a loga se zavádějí automaticky. Jakmile inzerenti získají přístup k těmto novinkám u svého účtu, v Google Ads obdrží o novince oznámení.