Meta zavádí reklamy v Instagram Reels a přidává vylepšení reklamní hudby pomocí AI.

Meta mění funkci Instagram Reels a přidává zobrazování reklamy a zavádí hudbu optimalizovanou přes umělou inteligenci. Chce tak zřejmě zvýšit rozšířit dosah inzerentů na více lidí.

David Groh
Kdo jsou lidé z Generace Z? A jak tito mladí lidé používají online, sociální sítě a digitální média?
DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby

Na své konferenci tento týden společnost Meta odhalila inovativní nové funkce pro Reels (krátká videa na Instagramu). Inzerenti tak mohou začít zobrazovat své reklamy mezi jednotlivými krátkými videi různých tvůrců obsahu (mezi Reels) na Instagramu, což je možnost, která byla doposud exkluzivní pouze pro druhou sociální síť Mety, tedy pro Facebook.

Reklamy v Reels mají být navrženy tak, aby celkově zapadly do prostředí krátkých videí, takže nemají uživatele rušit a mají působit velmi přirozeně, což má zvyšovat proklikovost takových reklam.

(Tak uvidíme, jak moc to zasekají reklamou, zda moc jako na FB nebo to bude ještě ok…)

Zmínil jsem ještě druhou novinku, a to hudbu řízeně vylepšovanou pomocí AI. Vzhledem k tomu, že hudba hraje obrovskou roli v zapojení lidí u jednotlivých příspěvků na sociálních sítích, Meta testuje umělou inteligenci, aby optimalizovala zvuk a hudbu i v reklamách v Reels. Meta plánuje, že tato řešení bude v následujících týdnech postupně uvolňovat jednotlivým uživatelům.

Nové reklamy v Reels na Instagramu

Kdo jsou lidé z Generace Z? A jak tito mladí lidé používají online, sociální sítě a digitální média?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Krátká Instagram videa (Reels) zaznamenaly v poslední době významný nárůst sledovanosti a dosáhly více než 2 miliard opětovného denního sdílení – celosvětově. Aby toho Meta patřičně využila (a vydělala na uživatelích a inzerentech více peněz), rozšiřuje své reklamy i na Reels.

Videoobsah na sociálních sítích v poslední době raketově stoupá, přičemž Meta (nečekaně) odhalila, že více než polovinu času uživatelé na Facebooku a Instagramu tráví právě sledováním video obsahu.

(Je to tak, statické obrázky a dlouhé textace už nejsou zrovna in…)

Použití AI k optimalizaci hudby v Instagram reklamách.

Jak začlenit videa do marketingové strategie a komunikačního mixu.
DIGIZÍN – Digitální magazín a služby

Meta si také spočítala, že reklamy s hudbou a komentářem mají o cca 15 % lepší reakci diváků, než reklamy zcela bez zvuku. Uvědomují si tak vliv hudby na zapojení diváků. Testují proto optimalizaci hudby pro reklamy Reels, které jsou statické, pouze s jedním obrázkem nebo infografikou.

Takže nově budete moci obohatit vaše reklamní příspěvky o skvělou hudbu, a to „zdarma“… Poskytnutím bezplatného přístupu inzerentům k vysoce kvalitní hudbě prostřednictvím Meta Sound Collection mohou jednotliví inzerenti během tvůrčího procesu najít a začlenit zvuk do svých reklam Reels, i právě těch, které mají v sobě pouze obrázek nebo infografiku. A tím se zvýší proklikovost a sledovanost reklam, a tím pádem připutuje akcionářům v Meta víc Dollarků.

Vylepšení reklam „s jedním obrázkem“ o hudbu pravděpodobně přinese dobré výsledky, pokud to bude dobře implementováno. Uvidíme…

Tak to shrňme…

Brzy budou inzerenti, takže i vy, moci spouštět reklamy mezi videi Reels na Instagramu, čímž se tato funkce rozšíří i mimo Facebook. Meta mění své reklamy Reels několika způsoby, aby poskytla více obchodních příležitostí pro inzerenty a vydělala na nás a inzerentech víc peněz (tak to prostě je). Když pominu jistá skrytá negativa, může to být pro vás, jako podnikatele, kteří se chtějí zviditelnit na této sociální síti, přínosné.

Meta také testuje použití umělé inteligence k optimalizaci hudby pro reklamy Reels s jedním obrázkem. Firmy, které chtějí oslovit publikum prostřednictvím krátkého videa nebo obrázku, by měly zvážit prozkoumání těchto nástrojů poháněných umělou inteligencí.

PS: Tak snad nebude IG plný reklamy, jako tomu je na FB, protože již dnes je každý 2.-3. příspěvek, který ně mě, jakož to na uživatele padne, právě ten reklamní…

Chcete moji pomoc nebo konzultaci? Kontaktujte mě. Nezáleží na tom, jestli své online podnikání teprve plánujete nebo už ho máte. Jsem tady od toho, abych vám předal podporu, pochopení a také ty nejlepší informace z oblasti online podnikání, online marketingu a komunikace, tvorby webu, tvorby digitálního obsahu, sociálních médií a digitálních gadgetů.

ZDROJ INFORMACÍ: Meta blog
David Groh - jednatel DIGIZÍN
Autor příspěvku: David Groh
Sledujte mě
Tvořím pro vás články, podcasty, videa, návody, tutoriály a online kurzy. Vzdělávám tak jednotlivce i společnosti. Odbourávám strach z moderních technologií, rozvíjím digitální návyky a online dovednosti, šetřím lidem čas, peníze a nervy. Protože webové stránky, online obsah, sociální sítě, umělá inteligence a online aplikace přináší příležitosti i pro vás! Jen to musíte začít správně využívat.