Meta umožňuje hledat ukradený obsah na Facebooku a Instagramu

David Groh
Publikoval: David Groh
5 minut čtení
Společnost Meta umožňuje značkám hledat ukradený obsah na Facebooku a Instagramu.
DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby

Společnost Meta nově rozšiřuje funkce ve vyhledávání svých aplikací o nové způsoby, jak najít obsah, který porušuje práva duševního vlastnictví jednotlivých značek a firem. Takový obsah, který je chráněn autorskými právy nebo ochrannou známkou.

Meta zavádí nové způsoby, jak mohou značky zjistit, zda jiné účty ve službách Facebook a Instagram využívají jejich duševní vlastnictví. Nástroj od společnosti Meta s názvem Brand Rights Protection se nyní aktualizuje o lepší vyhledávací funkce, které firmám a značkám umožňují vyhledávat podle obrázku. Nástroj pomocí tohoto vstupního referenčního obrázku odhalí další obsah, včetně zmíněných příspěvků na Facebooku a Instagramu.

Podniky a firmy tak budou mít možnost nahlásit obsah využívající bez povolení jejich duševního vlastnictví a copyrightu. Touto cestou požádají Meta, aby provedla vyšetřování a odstranila obsah porušující autorská práva.

Tato nová vyhledávací funkce je součástí série aktualizací nástroje Meta’s Brand Rights Protection, který je dostupný výhradně pro firmy s registrovanými ochrannými známkami. Z pohledu nadšence pro vyhledávání na internetu mi ale přijde zvláštní, že Meta má tento vyhledávací nástroj, který není ale dostupný široké veřejnosti. Uvidíme do budoucna, zda se opravdu bude s tímto nástrojem zaměřovat pouze na společnosti s ochrannou známkou, protože tímto způsobem by mnoho pirátského obsahu nebylo nikdy odstraněno.

Hledejte odcizený obsah pomocí ochrany práv značky.

DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Brand Rights Protection umožňuje značkám identifikovat a nahlásit padělky ochranné známky, porušení autorských práv a obsah vydávající se za napodobování identity. V příspěvku na blogu Meta popisuje, co je Brand Rights Protection a k čemu je určena.

Nástroj – dostupný v Business Manageru – lze použít k vyhledávání obsahu, který zneužívá duševní vlastnictví značky nebo se za ně vydává, posílat Metě žádost o odstranění obsahu, sledovat stav těchto žádostí a přidávat referenční obrázky, které pomohou automaticky odhalit potenciálně porušující práva.

Citujeme z anglického originálu

Nástroj Brand Rights Protection umožňuje značkám vyhledávat a nahlásit:

  • Reklamy na Facebooku nebo Instagramu
  • Příspěvky na Facebooku nebo Instagramu
  • Facebookové obchody, tržiště, nákupní a prodejní skupiny
  • Facebookové stránky, profily nebo skupiny
  • Instagramové účty

Meta navíc zavádí zjednodušený proces podávání zpráv s automatickým odstraňováním. Dříve po odeslání žádosti o odstranění obsahu trvalo více než 1 – 2 dny, než Meta takovou žádost zkontrolovala a odstranila. Nyní mají značky s historií přesných přehledů nárok na automatické zastavení šíření.

Značky mohou také využít nový „povolený“ seznam, který umožňuje držitelům práv nahrávat seznam facebookových stránek a instagramových účtů, které mají oprávnění používat jejich chráněný obsah. Meta automaticky doporučí reklamy, obchodní záznamy, Facebook stránky a účty Instagramu pro značky ke kontrole na základě předchozích zpráv.

Kdo může tuto novou funkci využít?

LinkedIn uvádí 3 nové aktualizace pro stránky firemních profilů svých uživatelů.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Firmy, které mají registrovanou ochrannou známku, mohou požádat o přístup k nástroji Meta’s Brand Rights Protection. Aby tyto firmy mohly požádat o ochranu práv ke své značce a ke svému duševnímu vlastnictví, musí splnit následující požadavky:

  • Firma musí mít účet v Business Manageru
  • Značka musí vlastnit registrovanou ochrannou známku
  • Ochranná známka musí být aktivní a musí být textová nebo obrázková
  • Samotná taková firma nemá sama historii porušování práv duševního vlastnictví
  • Žadatel musí být zaměstnancem značky nebo firmy

Po podání žádosti a získání přístupu k ochraně práv pro danou značku najdete takovou žádost v rozbalovací nabídce v obchodním manažeru (Business Manager Meta).

Pokud nemáte přístup k ochraně práv na značku a narazíte na obsah porušující autorská práva na Facebooku nebo Instagramu, můžete požádat o odstranění pomocí jednoho z formulářů pro nahlášení Meta.

ZDROJ INFORMACÍ:Facebook blog
David Groh - DIGIZÍN
Publikoval: David Groh Provozovatel DIGIZÍN
Jsem na sítích
Publikuju online kurzy, články, podcasty, videa a rozhovory - o podnikání, online marketingu, komunikaci a prodeji. Přináším lidem své znalosti, zkušenosti, ověřené a praktické informace! Takové informace, které jdou do detailu a skutečně pomáhají! Protože online nástroje, online marketing a digitální aplikace přináší nečekané příležitosti!