Společnost Meta nově rozšiřuje funkce ve vyhledávání svých aplikací o nové způsoby, jak najít obsah, který porušuje práva duševního vlastnictví jednotlivých značek a firem. Takový obsah, který je chráněn autorskými právy nebo ochrannou známkou.
Meta zavádí nové způsoby, jak mohou značky zjistit, zda jiné účty ve službách Facebook a Instagram využívají jejich duševní vlastnictví. Nástroj od společnosti Meta s názvem Brand Rights Protection se nyní aktualizuje o lepší vyhledávací funkce, které firmám a značkám umožňují vyhledávat podle obrázku. Nástroj pomocí tohoto vstupního referenčního obrázku odhalí další obsah, včetně zmíněných příspěvků na Facebooku a Instagramu.
Podniky a firmy tak budou mít možnost nahlásit obsah využívající bez povolení jejich duševního vlastnictví a copyrightu. Touto cestou požádají Meta, aby provedla vyšetřování a odstranila obsah porušující autorská práva.
Tato nová vyhledávací funkce je součástí série aktualizací nástroje Meta’s Brand Rights Protection, který je dostupný výhradně pro firmy s registrovanými ochrannými známkami. Z pohledu nadšence pro vyhledávání na internetu mi ale přijde zvláštní, že Meta má tento vyhledávací nástroj, který není ale dostupný široké veřejnosti. Uvidíme do budoucna, zda se opravdu bude s tímto nástrojem zaměřovat pouze na společnosti s ochrannou známkou, protože tímto způsobem by mnoho pirátského obsahu nebylo nikdy odstraněno.
Hledejte odcizený obsah pomocí ochrany práv značky.

Brand Rights Protection umožňuje značkám identifikovat a nahlásit padělky ochranné známky, porušení autorských práv a obsah vydávající se za napodobování identity. V příspěvku na blogu Meta popisuje, co je Brand Rights Protection a k čemu je určena.
Nástroj – dostupný v Business Manageru – lze použít k vyhledávání obsahu, který zneužívá duševní vlastnictví značky nebo se za ně vydává, posílat Metě žádost o odstranění obsahu, sledovat stav těchto žádostí a přidávat referenční obrázky, které pomohou automaticky odhalit potenciálně porušující práva.
Citujeme z anglického originálu
Nástroj Brand Rights Protection umožňuje značkám vyhledávat a nahlásit:
- Reklamy na Facebooku nebo Instagramu
- Příspěvky na Facebooku nebo Instagramu
- Facebookové obchody, tržiště, nákupní a prodejní skupiny
- Facebookové stránky, profily nebo skupiny
- Instagramové účty
Meta navíc zavádí zjednodušený proces podávání zpráv s automatickým odstraňováním. Dříve po odeslání žádosti o odstranění obsahu trvalo více než 1 – 2 dny, než Meta takovou žádost zkontrolovala a odstranila. Nyní mají značky s historií přesných přehledů nárok na automatické zastavení šíření.
Značky mohou také využít nový „povolený“ seznam, který umožňuje držitelům práv nahrávat seznam facebookových stránek a instagramových účtů, které mají oprávnění používat jejich chráněný obsah. Meta automaticky doporučí reklamy, obchodní záznamy, Facebook stránky a účty Instagramu pro značky ke kontrole na základě předchozích zpráv.
Kdo může tuto novou funkci využít?

Firmy, které mají registrovanou ochrannou známku, mohou požádat o přístup k nástroji Meta’s Brand Rights Protection. Aby tyto firmy mohly požádat o ochranu práv ke své značce a ke svému duševnímu vlastnictví, musí splnit následující požadavky:
- Firma musí mít účet v Business Manageru
- Značka musí vlastnit registrovanou ochrannou známku
- Ochranná známka musí být aktivní a musí být textová nebo obrázková
- Samotná taková firma nemá sama historii porušování práv duševního vlastnictví
- Žadatel musí být zaměstnancem značky nebo firmy
Po podání žádosti a získání přístupu k ochraně práv pro danou značku najdete takovou žádost v rozbalovací nabídce v obchodním manažeru (Business Manager Meta).
Pokud nemáte přístup k ochraně práv na značku a narazíte na obsah porušující autorská práva na Facebooku nebo Instagramu, můžete požádat o odstranění pomocí jednoho z formulářů pro nahlášení Meta.