Měli byste mít vlastní internetové stránky? A proč by měli být webové stránky středobodem vaší online přítomnosti?

Sestavit kvalitní internetové stránky není otázka statisíců, může si je dovolit téměř každý, když máte toho správného dodavatele.

David Groh
David Groh
17 minut čtení
Měli byste mít vlastní webové stránky pro vaše podnikání?
DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby

Žijeme v digitálním světě, ve kterém má téměř polovina populace světa přístup k internetu. Proto se jistě každému vyplatí hledat nové způsoby, jak rozvíjet vlastní podnikání s využitím digitálních technologií a médií. Jaké tedy máte příležitosti na internetu a jak vám mohou vlastní webové stránky pomoci dosáhnout vašich (nejenom podnikatelských) cílů? Na to se podíváme v dnešním příspěvku. Jdeme na to…

Co je první věc, kterou uděláte, když se dozvíte o nějaké firmě, nějakém výrobku, člověku nebo službě? Co uděláte, když máte nějakou potřebu a chcete najít někoho, kdo vám poskytne pomoc, službu nebo nějaký produkt?

S největší pravděpodobností si sednete k počítači nebo k chytrému telefonu a zadáte dotaz ve vyhledávání na Googlu nebo na Seznamu. A poté již kliknete na výsledky vyhledávání a skončíte na vstupní webové stránce nějaké osoby, podnikatele, projektu nebo firmy.

Provozovatelé malých projektů si právě pomyslí: No jo, ale já podnikám jako OSVČ nebo jsem jen malá firmička, stačí mi jen sociální sítě nebo firemní zápis někde na Google nebo na Seznamu. Webovky nepotřebuji.

To si řekne mnoho lidí v různých oborech podnikání. Ale je tomu skutečně tak? Stačí mít jen profil na sociálních sítích nebo firemní zápis, pokud skutečně chcete vybudovat úspěšnou značku a vybudovat úspěšný projekt?

Internetové stránky jsou synonymem k vaší profesionální vizitce.

Sociální síť TikTok nově prodlužuje délku popisu u nahraných video příspěvků.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Díky vlastní prezentaci (vlastním webovým stránkám) na internetu můžete oslovit nové zákazníky a posílit vztahy se stávajícími. Můžete prodávat lokálně či globálně (nebo využít obě možnosti) a díky nejmodernějším analytickým nástrojům zjistíte, co vaši zákazníci opravdu chtějí a potřebují. Ještě nikdy nebylo pro vaši firmu snadnější, levnější ani výhodnější proniknout do online světa. Nenechte se odradit nepřebernými možnostmi, které digitální sféra nabízí.

Proto je důležité mít webové stránky pro každého, kdo chce vybudovat úspěšný projekt. A takovým projektem může být třeba jen jedna jediná osoba, třeba fitness trenér, kuchař, majitel pizzerie, žena hlídající děti a podobně. Nebo to může být síť provozoven, úspěšný e-shop se sportovním vybavením nebo lifestyle blog. Platí to stejně pro všechny. Všichni byste měli mít vlastní webové stránky a mít je jako váš středobod v online světě.

Uvedu takový příklad: Co třeba 50ti letá paní, co si chce najmout pohybového instruktora, aby začala řekněme s Pilates. Taková paní pravděpodobně nebude mít Instagram (nebo jinou sociální síť), kde by trávila dlouhé hodiny a nebude proto vědět, jak na Instagramu najít toho správného trenéra Pilates, ve vzdálenosti 10-15 km od svého bydliště.

Do poštovní schránky také jistě nepřijde leták od trenéra, který se specializuje na ženy v daném věku a na tyto konkrétní pohybové aktivity.

Jak tedy taková žena najde svého trenéra? Pravděpodobně sedne k počítači a pustí si vyhledávač Seznam a zkouší hledat…

A takovými příklady bych mohl pokračovat. Kvalitní webové stránky plní obyčejným lidem a samotným provozovatelům (podnikatelům) mnoho úloh, pokud jsou správně udělané, správně optimalizované, správně komunikované a propagované.

Abych to uvedl do správné perspektivy, téměř 90 % spotřebitelů se před návštěvou nebo kontaktováním jakéhokoliv podniku podívá na online recenze. Ale nejsou to pouze recenze, potenciální klienti a zákazníci navštíví právě webové stránky a samozřejmě také sledují kanály sociálních sítí. Dobrá online přítomnost může být páteří vaší identity a důvěryhodnosti, jakožto osoby, firmy a značky.

Ať už působíte on-line nebo off-line, musíte udělat silný první dojem, abyste lidem dali důvod ke koupi vašich produktů nebo služeb. Koneckonců, průmysl je obrovský, což znamená, že musíte udělat vše, abyste vynikli mezi svými konkurenty a naplnili tak vaše obchodní cíle.

V dnešním článku se podíváme na to, co jsou to dobré webové stránky, proč je důležité mít dobrý design stránek a také se podíváme na některé faktory, které je třeba zvážit při navrhování vašeho vysněného webu.

Jak znaky mají kvalitní webové stránky pro daný projekt?

Tipy, jak přilákat více čtenářů na blog.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Design a kvalita webových stránek je v podstatě to, jak váš web vypadá od okamžiku, kdy na něj návštěvník přistane. Obecně platí, že webový design se zaměřuje na tři hlavní věci: vlastní vzhled a rozvržení, jednoduchost používání a kvalitní obsah. Všechny tyto tři ingredience, pokud jsou provedeny dobře, poskytují uživatelům na vašem webu dobrý dojem a službu, což je vede k tomu, že se chtějí dozvědět více o vašich službách a podnikání.

Proč je důležité mít vlastní webové stránky?

Jak se stát úspěšným podnikatelem ve fitness a wellness oboru?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Správně udělané webové stránky posilují vaši důvěryhodnost, jakožto značky. Lidé hledají důvody, proč důvěřovat nějaké značce, nějakému podnikateli a vaše webové stránky mohou v návštěvnících posílit důvěru a poskytnout jim tak více důvodů, aby se vámi vůbec zabývali.

Zobrazení informací například o vás, o vašich službách nebo vašich produktech, vám pomůže být transparentnější. Navíc, pokud budete mít své kontaktní údaje uvedeny tak, aby byli hned viditelné, zvýší se pravděpodobnost nových potenciálních zákazníků.

Kvalitně udělané webové stránky / e-shop přitahují nové lidi. Webové stránky vám umožňují zacílit na velkou demografickou skupinu. Předpokládejme, že váš web je správně optimalizován pro vyhledávače (SEO). V takovém případě to umožní více lidem dozvědět se o vašem podnikání, protože je pravděpodobnější, že se objevíte ve výsledcích vyhledávání na prvních stránkách. Naopak, pokud váš web není dobře navržen, může se vaše společnost objevit třeba až na 10. straně nebo dále, což bude znamenat, že vás nikdo nenajde.

Chytře udělané webové stránky vám ušetří spoustu času. Jako podnikatel jste vy nebo váš tým nepochybně řešili mnoho hovorů od potenciálních nebo stávajících zákazníků plných otázek o vašem podnikání. Pravděpodobně se vyskytly chvíle, kdy jste byli příliš zaneprázdněni, abyste takové hovory přijali, takže vaši zákazníci nebyli spokojeni.

Mít dobrý web umožní všem zákazníkům přístup k cenným informacím, které potřebují, kdykoliv a kdekoliv. Díky tomu můžete věnovat čas důležitým věcem ve vašem podnikání.

Správný web přináší i lepší zákaznický servis. Pokud si dobře navrhnete váš web, budete mít více spokojených zákazníků. Je to proto, že zákazníci budou mít snadný přístup k důležitým aktualizacím a oznámením, aniž by museli čekat na telefonu, aby mohli takové dotazy klást.

Kvalitní stránky pomáhají s digitálním marketingem, komunikací, reklamou a propagací.

Měli byste mít vlastní webové stránky pro vaše podnikání – pro váš projekt?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Chcete-li přežít jako podnikatel, musíte inzerovat vaše služby online. Chcete-li je efektivně prodávat na sociálních sítích a dalších platformách, musíte mít i kvalitní webové stránky / obchod. Pokud design vašeho webu není v souladu s vaším designem reklamy na sociálních sítích, může to způsobit rychlé opuštění vašich stránek, což lidem zabrání dozvědět se více o vašich službách.

A které webové platformy můžete použít pro webové stránky?

Na to není úplně jednoznačná odpověď, záleží na vašich cílech a představách. A také na finančních možnostech. Pokud jste ale malá a střední firma nebo jednotlivec, zvažte platformu WordPress, protože se mi jeví jako nejlepší v poměru cena / výkon.

WordPress – Je skvělá platforma, kterou je třeba zvážit. WordPress celosvětově pokrývá cca 40% všech internetových stránek. A má to své důvody. Za rozumné peníze dokážete (s odborníky) vytvořit profesionální web. I my stavíme našim partnerům webové stránky na systému WordPress.

Webové stránky postavené na WordPress svádí k tomu, abyste si je postavili sami. Ale toto řešení úplně nedoporučuju. Samotná instalace, spuštění a nastavení není úplně jednoduchým úkonem pro lidi, kteří WordPress nikdy neviděli. Proto doporučujeme prvotní práce nechat znalým lidem a poté již můžete vše obsluhovat sami, „pod občasným dozorem“.

Nejen, že je WordPress populární, ale má také předpřipravená „témata“ (grafický vzhled a funkcionalitu), kterou si můžete koupit za rozumnou cenu. Proto nemusíte najímat žádné velké (často drahé) digitální agentury. Webové stránky nemusí stát desetitisíce ani jednotky stovek tisíc Kč. Stačí pouze jeden – dva šikovní a znalí lidé a ti vám mohou postavit profesionální webové stránky za rozumné peníze a v rozumném čase.

Na co nezapomenout, když se rozhodnete řešit webové stránky?

Měli byste mít vlastní webové stránky?
Digizín – Digitální lifestyle magazín a služby

Při navrhování webových stránek je třeba vzít v úvahu mnoho faktorů, včetně designu, obsahu, navigace, použitelnosti na různých zařízeních a mnoho dalších aspektů. Pojďme si všechny tyto faktory krátce projít a vysvětlit, proč jsou nezbytné pro vytvoření úspěšného webu.

Najděte si weby, které se vám líbí, inspirujte se u konkurence.

Udělejte si čas a podívejte se na lídry ve vašem oboru a na jejich webové stránky. Podobně se podívejte na své konkurenty a poznamenejte si oblasti jejich webu, které by se vám mohly líbit. Není třeba objevovat Ameriku, stačí se inspirovat a vše vhodně zkombinovat

(Jako odborníci v DIGIZÍN vám rádi poradíme)

Přínosné může být pořídit si snímky určitých webů a umístit je do dokumentu, abyste je mohli použít. Můžete si tak zkontrolovat své myšlenky a představit je návrhářům a tvůrcům webu, které si najdete. Zejména byste měli hledat jedinečné prvky, jako jsou nabídky, rozvržení, barvy, obsah, cíle a specifické funkce.

Kontinuálně pracujte na kvalitním obsahu vašeho webu.

Udělejte si čas na prohlížení jiných webů abyste viděli, jak na web umísťují obrázky, videa, podcasty a text. Poté vyberte ty weby, které vám na mobilu a počítači připadají nejpřitažlivější a dobře se vám ovládají. Kromě toho, že samotný obsah musí být kvalitní, je nutné jej také lidem kvalitně servírovat.

Hlavní nabídka, Menu a navigace webu.

V závislosti na počtu služeb nebo produktů které máte, budete chtít pro váš web snadno ovladatelnou nabídku. Jako dobré se mi jeví například rozbalovací nabídka (hamburger menu, tedy ikona čárek nad sebou), která má minimalistický vzhled, což vám umožní rychle a snadno najít vše na webu.

Jednoduchost přináší lidem užitek.

V dnešní době jsou nejlepší webové stránky ty, které jsou nejjednodušší na používání a prohlížení. Chcete-li mít dobrý design webových stránek pro váš projekt, budete chtít jednoduché barvy, typografii a obrázky, které lze snadno zobrazit na jakémkoliv zařízení. Tomu se říká responzivní webové stránky, které se skvěle zobrazí jak na obrazovce počítače, tak i na tabletu a na mobilním telefonu.

Barvy a kombinace barev, jakou barvu zvolit právě pro váš obor?

Co se týká barvy, budete chtít, aby byla efektní a taková, která se hodí k vaší značce a k vašemu oboru. Pokud je to možné, zkuste dodržet maximálně 3-5 barev na webu nebo méně. Pokud se rozhodnete používat třeba barvy vašeho loga, zkuste zvolit doplňkové barvy, aby byly dobře viditelné.

Jaký zvolit druh textu (font) a jak jej kombinovat?

Na webu nepoužívejte velkou škálu různých druhů písem. Mnoho různých písem může vypadat nepřirozeně a může to být pro vašeho uživatele nepříjemné. Zkuste na vašem webu držet maximálně 1-2 druhy písem a ujistěte se, že jsou konzistentní ve všech částech webu a v textu.

Obrázky, videa a grafický obsah.

Jakékoliv obrázky, videa nebo grafika, které se rozhodnete použít na svých webových stránkách, by měly být relevantní pro vaše podnikání. Nevolte vždy fotografie z fotobanky (které mohou být i zdarma pro komerční použití), protože se běžně používají na dalších desítkách (až stovkách) webů a nebudou vypadat jedinečně. A vy chcete být jedineční.

Snažte se používat obrázky, které odrážejí vaši značku, osobnost a společnost. Je nezbytné, aby se používaly vysoce kvalitní obrázky, aby se ukázala profesionalita a aby vaše společnost vypadala důvěryhodněji.

Navigace musí být jednoduchá a přehledná.

V závislosti na tom, kolik stránek máte a jaké služby nabízíte, budete chtít web se snadnou navigací na jakémkoli zařízení. Dobrá navigace umožní potenciálním klientům / zákazníkům zůstat na vašem webu déle a snadno se dozvědět vše podstatné o vaší společnosti. Pokud navigace na vašem webu není dobrá, můžete mít rychlé odchody lidí ze stránek a můžete tak přijít o cenné obchody.

Vaše stránky musí být vhodné pro mobilní zařízení.

V tomto roce se přibližně 50 % většiny návštěv webových stránek uskutečnilo na mobilních zařízeních. Na našem webu to je dokonce nějakých 60% všech návštěv pomocí mobilního telefonu. Proto je nezbytný dobrý design web stránek optimalizovaný pro mobily, stolní počítače a tablety současně. Ujistěte se, máte webové stránky (e-shop), který lze snadno přizpůsobit zařízení každého uživatele.

Co vše budou obsahovat vaše stránky?

Než si necháte navrhnout váš nový (a skvělý) web, měli byste se zamyslet nad jeho rozložením. Mnoho podniků má domovskou stránku, stránku s informacemi a sekci kontaktů. Také, v závislosti na vašich plánech budete možná chtít zahrnout oblast přihlášení pro členy nebo cokoliv jiného, ​​co vyhovuje vašemu podnikání. Vědět, jaké stránky budete do budoucna mít, vám pomůže s tím, jak budete prezentovat obsah na vašem webu.

Tak si to trochu shrneme.

Měli byste mít vlastní webové stránky?
Digizín – Digitální lifestyle magazín a služby

Dnešní informace jsou použitelné téměř pro jakýkoliv obor podnikání. Na začátku článku jsme si řekli, proč je dobré mít stránky, že to je vhodné místo, pro budování důvěry, takový ten středobod vaší online přítomnosti. Že nestačí mít pouze profily na sociálních sítích, pokud se chcete prezentovat profesionálně.

Také jsme si řekli, že postavit kvalitní webové stránky není otázka statisíců, ale že si to dnes může dovolit téměř každý, když se ví jak. Právě použitím vhodné platformy, jakou je například WordPress a spoluprací s vhodným dodavatelem a správcem stránek, jako je například DIGIZÍN.

Celkově vzato, dobrý web by neměl být uspěchaný. Měli byste si dát na design a strukturu čas a vědět, co se vám líbí. Bez ohledu na to, jakou strategii zvolíte, je důležitý promyšlený design webových stránek, protože vynikne mezi vašimi konkurenty a získá více potenciálních zákazníků.

Než však začnete cokoliv navrhovat, měli byste si dát také čas na zhodnocení vašich cílů a podívat se na webové stránky konkurentů, které se vám líbí, abyste získali představu o tom, jak chcete vaši společnost prezentovat.

Kontaktujte nás. Společně dokážeme velké věci.

Zaujal vás tento příspěvek a chtěli byste dodatečné informace, konzultaci nebo pomoc? Spojte se s námi na telefonu 737 444 661, emailem info@digizin.cz nebo využijte naši kontaktní stránku.

David Groh - DIGIZÍN - Digitální magazín a služby
Publikoval David Groh Jednatel
Kde mě můžete ještě najít:
Provozovatel internetového projektu DIGIZÍN. Jako redaktor vytváří obsah digitálního magazínu. Jako konzultant pomáhá klientům v oblasti online podnikání, online marketingu, SEO, SEM a copywritingu. David je také milovníkem dobrého jídla, moderních gadgetů, marketingu, zdravého životního stylu, sportu, fitness a cestování.