Měli byste mít vlastní internetové stránky? A proč jsou středobodem vaší online komunikace?

Sestavit kvalitní internetové stránky není otázka statisíců, může si je dovolit téměř každý, když máte toho správného dodavatele. Webovky dokonce zvládnete vytvořit i zdarma!

David Groh
Měli byste mít vlastní webové stránky pro vaše podnikání?
DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby

Žijeme v digitálním světě, ve kterém má téměř polovina populace celého světa přístup k internetu. Proto se jistě každému vyplatí hledat nové způsoby, jak rozvíjet vlastní podnikání a projekty s využitím digitálních technologií a moderních médií.

A jedním ze základů využití moderních technologií pro vlastní užitek jsou právě webové stránky, které vás mohou nasměrovat na cestu online komunikace a potažmo vydělávání peněz. Jak vám tedy mohou vlastní webové stránky pomoct dosáhnout vašich, nutno říci nejenom podnikatelských, cílů? Na to se pojďme podívat v mém dnešním příspěvku. Tak jo, jdeme na to…

Co je první věc, kterou uděláte, když se dozvíte o nějaké firmě, nějakém výrobku, člověku nebo službě a tato informace vám zaujme a chcete se dozvědět více? Co uděláte, když máte nějakou potřebu a chcete najít někoho, kdo vám má poskytnout pomoc, službu nebo nějaký produkt?

S největší pravděpodobností si sednete k počítači nebo k chytrému telefonu a zadáte dotaz ve vyhledávání na Googlu nebo na Seznamu. A poté se necháte překvapit výsledky a již klikáte na výsledky vyhledávání a skončíte na vstupní webové stránce nějaké osoby, podnikatele, projektu nebo firmy.

Teď si jistě řekneme: „No jo, ale já podnikám jako OSVČ nebo jsem jen malá firmička, stačí mi jen sociální sítě – občas tam něco frknout. Nebo mi si vystačím jen s firemním zápisem někde na Google nebo na Firmách od Seznamu. Webovky nepotřebuju“.

To si řekne mnoho lidí v různých oborech podnikání. Ale je tomu skutečně tak? Stačí mít jen profil na sociálních sítích nebo jen firemní zápis, pokud skutečně chcete vybudovat úspěšnou značku a vybudovat úspěšný projekt?

Online komunikace, online propagace je dnes již tak komplexní disciplína, že se na celou věc musí jít s rozmyslem a systematicky. A jednou systémovou věcí je to, že byste si měli určit takový, řekněme, středobod vaší online přítomnosti. A tím středobodem jsou webové stránky, které budou využívat všech ostatních online kanálů k tomu, aby stahovali lidi k vám.

Představte si vaše webové stránky jako takovou černou díru ve vesmíru, která stahuje vše okolo do sebe. Takové by měly být i vaše webové stránky. Využívat všech možností onlajnu a stahovat návštěvníky do sebe. A tam s nimi efektivně pracovat.

Internetové stránky jsou synonymem k vaší profesionální vizitce.

Sociální síť TikTok nově prodlužuje délku popisu u nahraných video příspěvků.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Ještě nikdy nebylo snadnější, levnější ani výhodnější proniknout do online světa, tak jako právě nyní. Sestavit kvalitní internetové stránky není otázka statisíců, může si je dovolit téměř každý, když máte toho správného dodavatele. Webovky dokonce zvládnete vytvořit i zdarma! To vás naučím ve svých tutoriálech a školeních.

Díky vlastním webovým stránkám můžete oslovit nové zákazníky a posílit vztahy s těmi stávajícími. Můžete prodávat lokálně či globálně nebo můžete využít obě možnosti. A díky nejmodernějším analytickým nástrojům můžete sledovat, co vaši zákazníci opravdu chtějí a potřebují.

Webovky jsou důležité pro každého, kdo chce vybudovat úspěšný projekt. A takovým projektem může být třeba jen jedna jediná osoba, třeba fitness trenér, kuchař, majitel pizzerie, žena hlídající děti… Nebo to může být síť provozoven, úspěšný e-shop se sportovním vybavením nebo lifestyle blog. Platí to stejně pro všechny. Všichni byste měli mít vlastní webové stránky a mít je jako váš středobod v online světě.

Stále mi nevěříte? Uvedu takový příklad: Co třeba 50ti letá paní, co si chce najmout pohybového instruktora, aby začala řekněme s Pilates. Taková paní pravděpodobně nebude mít Instagram, TikTok (nebo jinou sociální síť), kde by trávila dlouhé hodiny a nebude proto vědět, jak na sítích najít toho správného trenéra Pilates, ve vzdálenosti 10-15 km od svého bydliště.

Do poštovní schránky také jistě nepřijde leták od trenéra, který se specializuje na ženy v daném věku a na tyto konkrétní pohybové aktivity. Jak tedy taková žena najde svého trenéra? Pravděpodobně sedne k počítači a pustí si vyhledávač a zkouší hledat… A takovými příklady bych mohl pokračovat…

Kvalitní webové stránky plní obyčejným lidem a samotným provozovatelům webů (např. podnikatelům) mnoho úloh, pokud jsou správně udělané, správně optimalizované, správně komunikované a propagované.

Abych to uvedl do správné perspektivy, téměř 90 % spotřebitelů se před návštěvou nebo kontaktováním jakéhokoliv podniku podívá na online recenze. Ale nejsou to pouze recenze, potenciální klienti a zákazníci navštíví také právě webové stránky a samozřejmě sledují i samotné kanály sociálních sítí. Dobrá online přítomnost může být páteří vaší identity a důvěryhodnosti, jakožto osoby, firmy a značky.

Ať už působíte on-line nebo off-line, musíte udělat silný první dojem, abyste lidem dali důvod ke koupi vašich produktů nebo služeb. Koneckonců, průmysl je obrovský, což znamená, že musíte udělat vše, abyste vynikli mezi svými konkurenty a naplnili tak vaše obchodní cíle.

A nyní se pojďme podívat na to, co jsou to dobré webové stránky, proč je důležité mít dobrý design stránek a také se podíváme na některé faktory, které byste měli zvážit při navrhování vašeho vysněného webu.

A jaké jsou znaky správně navržených webových stránek?

Tipy, jak přilákat více čtenářů na blog.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Design a kvalita webových stránek je v mém názvosloví v podstatě to, jak váš web vypadá a jak se ovládá od okamžiku, kdy na něj návštěvník přistane. Obecně platí, že webový design se zaměřuje na tři hlavní věci:

Všechny tyto 3 ingredience, pokud jsou provedeny dobře, poskytují uživatelům na vašem webu dobrý dojem a službu, což vede k tomu, že se lidé chtějí dozvědět více o vašich službách, produktech, podnikání a příběhu. Také se díky tomu návštěvníci pravidelně vrací. Protože je důležité si uvědomit, že nejdražší návštěvníci jsou ti noví. Ti co se vracejí, jsou už téměř „zadarmo“.

To jsou znaky kvalitních webovek!

A jaká je přidaná hodnota dobrého webu?

Měli byste mít vlastní internetové stránky? A proč jsou webové stránky středobodem vaší online přítomnosti?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Kromě samotné prezentace nebo tvorby poptávek nebo prodeje, správně udělané webové stránky posilují vaši důvěryhodnost, jakožto značky. Lidé hledají důvody, proč důvěřovat nějaké značce, nějakému podnikateli a webové stránky mohou v návštěvnících posílit důvěru a poskytnout jim tak více důvodů, aby se vámi vůbec zabývali.

Zobrazení informací například o vás, o vašich službách nebo vašich produktech, vám pomůže být transparentnější. Navíc, pokud budete mít své kontaktní údaje uvedeny tak, aby byli hned viditelné, zvýší se pravděpodobnost nových potenciálních zákazníků.

Kvalitně udělané webovky nebo e-shop přitahují zcela nové lidi, protože vám umožňují zacílit na velkou demografickou skupinu. Předpokládejme, že váš web je správně optimalizován pro vyhledávače (SEO). V takovém případě to umožní mnohem více lidem dozvědět se o vašem podnikání, protože se objevíte ve výsledcích vyhledávání na prvních příčkách.

No a samozřejmě, chytře udělané webové stránky vám ušetří spoustu času. Jako podnikatelé jistě řešíte vy nebo vaši zaměstnanci mnoho hovorů plných otázek o vašem podnikání, službách, produktech servisu a podobně.

Pravděpodobně se vyskytly okolnosti, kdy jste nemohli takové hovory přijmout, takže vaši zákazníci asi nebyli moc spokojeni. Mít dobrý web umožní všem vašim zákazníkům přístup k cenným informacím, které potřebují, kdykoliv a kdekoliv. Díky tomu můžete věnovat čas důležitějším věcem, než po stopadesáté odpovídat na stejný typ dotazu.

Správný web tak přináší lepší zákaznický servis. Pokud si dobře navrhnete váš web, budete mít více spokojených zákazníků. Je to proto, že zákazníci budou mít snadný přístup k důležitým aktualizacím a oznámením, aniž by museli čekat na telefonu nebo u emailu, aby se to dozvěděli. Dejte jim to přehledně vědět přímo na webu, ať mají důležité informace jak na zlatém podnosu a mají tak další důvod se k vám vracet.

Oukej, to jsme řekli dost zajímavostí. A ny jdeme na další!

Webovky vám pomohou s online marketingem, komunikací a reklamou.

Měli byste mít vlastní webové stránky pro vaše podnikání – pro váš projekt?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Chcete-li přežít jako podnikatel nebo vybudovat opravdu úspěšný projekt, musíte inzerovat své služby online způsobem. Chcete-li je efektivně prodávat na sociálních sítích a dalších platformách, musíte mít i kvalitní webové stránky nebo elektronický obchod. Jedno bez druhého nejde (jde, ale s tak velkými kompromisy, které za to nestojí).

A jak pomáhají webovky s tím co jsem zmínil, tedy s digitálním marketingem, komunikací, reklamou a propagací? No, přece tím, co jsem doposud zmínil v celém dnešním příspěvku. Umíte si představit komunikovat sebe a své služby, aniž byste měli někde ten zmíněný online středobod? Kam byste lidi při vaší komunikaci posílali a kdy by našli vše důležité na jednom místě, hezky a přehledně ucelené?

U tohoto bodu vám chci zdůraznit 1 důležitý prvek, a to design a jednotné vizuály. Pokud design vašeho webu není v souladu s vaším designem reklamy na sociálních sítích a v dalších komunikačních kanálech, které používáte, může to způsobit rychlé opuštění vašich stránek, což lidem zabrání dozvědět se více o vašich (jistě skvělých) službách.

A které platformy můžete použít pro vaše internetové stránky?

DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Na to není úplně jednoznačná odpověď, záleží na vašich cílech a představách. A také na finančních možnostech. Pokud jste ale malá a střední firma nebo jednotlivec, zvažte platformu WordPress, protože se mi jeví jako nejlepší v poměru cena / výkon.

WordPress – Je skvělá platforma, kterou je prostě musíte zvážit. WordPress celosvětově pohání cca 40% všech internetových stránek. A má to své důvody. Za rozumné peníze dokážete (s odborníky nebo i sami, pokud jste trochu nerdi) vytvořit profesionální web. I já stavím klientům webové stránky na systému WordPress – můžete si mě najmout…

Webové stránky postavené na WordPress svádí k tomu, abyste si je postavili sami. Ale toto řešení úplně nedoporučuju, pokud nejste opravdoví nerdi a nerdky nebo alespoň neprojdete mými školeními a tutoriály. Samotná instalace, spuštění a nastavení není úplně jednoduchým úkonem pro lidi, kteří WordPress vůbec nikdy neviděli. Proto doporučuju prvotní práce nechat znalým lidem (třeba mně) a poté již můžete vše obsluhovat sami, „pod občasným dozorem“.

A nejen, že je WordPress populární, ale má také předpřipravená „témata“ (grafický vzhled a funkcionalitu), kterou si můžete koupit za rozumnou cenu, ať už formou tzv. šablony nebo formou pagebuilderu (například nadstavba Elementor nebo Divi).

Díky zmíněnému nemusíte najímat žádné velké (často drahé a nekorektní) digitální agentury. Webové stránky nemusí stát desetitisíce ani jednotky stovek tisíc Kč. Stačí pouze jeden – dva šikovní a znalí lidé a ti vám mohou postavit profesionální webové stránky za rozumné peníze a v rozumném čase, třeba do 1 týdne.

Na co byste neměli nezapomenout, pokud se rozhodnete stavět internetové stránky?

Měli byste mít vlastní webové stránky?
Digizín – Digitální lifestyle magazín a služby

Při navrhování webových stránek je třeba vzít v úvahu mnoho faktorů, včetně designu, obsahu, navigace, použitelnosti na různých zařízeních a mnoho dalších aspektů. Pojďme si tyto faktory krátce projít a vysvětlit, proč jsou nezbytné pro vytvoření úspěšného webu.

# 1 – Najděte si weby, které se vám líbí, inspirujte se u konkurence.

Udělejte si čas a podívejte se na lídry ve vašem oboru a na jejich webové stránky. Podrobně se podívejte na své konkurenty a poznamenejte si oblasti jejich webů, které by se vám mohly líbit. Není třeba objevovat Ameriku, stačí se inspirovat a vše vhodně zkombinovat!

Přínosné může být pořídit si snímky webů a umístit je do dokumentu, abyste je mohli použít. Můžete si tak zkontrolovat své myšlenky a představit je návrhářům a tvůrcům webu, které si najdete. Zejména byste měli hledat jedinečné prvky, jako jsou nabídky, rozvržení, barvy, obsah, cíle a specifické funkce.

# 2 – Správně poskládat obsah je klíčové.

Udělejte si čas na prohlížení jiných webů, abyste se naučili, jak na web umísťují obrázky, videa, podcasty a text. Poté vyberte ty weby, které vám na mobilu a počítači připadají nejpřitažlivější a dobře se vám ovládají. Kromě toho, že samotný obsah musí být kvalitní, je nutné jej také lidem kvalitně servírovat.

# 3 – Hlavní nabídka, Menu a navigace na webu.

V závislosti na počtu služeb nebo produktů které máte, budete chtít pro váš web snadno ovladatelnou nabídku. Jako dobré se mi jeví například rozbalovací nabídka (hamburger menu, tedy ikona čárek nad sebou), která má minimalistický vzhled, což vám umožní rychle a snadno najít vše důležité na vašem webu.

# 4 – Jednoduchost přináší lidem užitek a hodnotu.

V dnešní době jsou nejlepší webové stránky ty, které jsou nejjednodušší na používání a prohlížení. Chcete-li mít pro váš projekt dobrý design webových stránek, budete chtít jednoduché barvy, typografii (druh písma) a obrázky, které lze snadno zobrazit na jakémkoliv zařízení. Tomu se říká mít responzivní webové stránky, které se skvěle zobrazí jak na obrazovce počítače, tak na tabletu i na mobilním telefonu.

# 5 – Barvy a jejich kombinace, vhodné pro váš obor.

Co se týká barev a různých barevných kombinací, budete chtít mít takové webovky, aby byly efektní. Takové, které se hodí k vaší značce a k vašemu oboru zájmu. Pokud je to možné, zkuste dodržet maximálně 3-5 barev na celém webu nebo méně.

# 6 -Jaký zvolit druh textu (font) a jak jej kombinovat?

Na webu nepoužívejte velkou škálu různých druhů písem. Mnoho různých písem může vypadat nepřirozeně a může to být pro vašeho uživatele nepříjemné. Zkuste na vašem webu dodržet maximálně 1-2 druhy písem, protože jedině tak budou konzistentní ve všech částech webu a v textu. Na mém webu mám například pouze 1 font, a to Poppins (různě tučný).

# 7 – Obrázky, videa a grafický obsah.

Jakékoliv obrázky, videa nebo grafika, které se rozhodnete použít na webových stránkách, by měly být relevantní pro vaše podnikání. Nevolte vždy fotografie z fotobanky (které mohou být i zdarma), protože se běžně používají na dalších desítkách (až stovkách) webů a nebudou vypadat jedinečně. A vy chcete být jedineční. Snažte se používat obrázky, které odrážejí vaši značku, osobnost a společnost.

# 8 – Navigace musí být jednoduchá a přehledná.

V závislosti na tom, kolik stránek máte a jaké služby nabízíte, budete chtít web se snadnou navigací na jakémkoli zařízení. Dobrá navigace umožní klientům / zákazníkům zůstat na vašem webu déle a snadno se dozvědět vše podstatné. Pokud navigace není dobrá, můžete mít brzké odchody lidí z webu a můžete tak přijít o cenné příležitosti a obchody.

# 9 – Vaše stránky musí být vhodné pro mobilní zařízení.

V tomto roce se přibližně 55 % většiny návštěv webových stránek uskutečnilo na mobilních zařízeních. Na mém webu to je dokonce nějakých 60% všech návštěv pomocí mobilního telefonu. A tento trend bude jistě narůstat. Proto je nezbytný dobrý design (mobile first), optimalizovaný pro mobily, stolní počítače a tablety současně. Ujistěte se, máte webové stránky (e-shop), který lze snadno přizpůsobit jakémukoliv zařízení každého uživatele.

Tak si to celé trochu shrneme…

Měli byste mít vlastní webové stránky?
Digizín – Digitální lifestyle magazín a služby

Dnešní informace jsou použitelné téměř pro jakýkoliv obor podnikání. Na začátku článku jsme si řekli, proč je dobré mít stránky, že to je vhodné místo, pro budování důvěry, takový ten středobod vaší online komunikace. Že nestačí mít pouze profily na sociálních sítích, pokud se chcete prezentovat skutečně profesionálně.

Také jsme si řekli, že postavit kvalitní webové stránky není otázka statisíců, ale že si to dnes může dovolit téměř každý, když se ví jak. Právě použitím vhodné platformy, jakou je například WordPress a spoluprací s vhodným dodavatelem a správcem stránek, jako je například DIGIZÍN.

Celkově vzato, dobrý web by neměl být uspěchaný. Měli byste si dát na design a strukturu čas a vědět, co se vám líbí. Bez ohledu na to, jakou strategii zvolíte, je důležitý promyšlený design, protože vynikne mezi vašimi konkurenty a získáte tak více potenciálních zákazníků.

Než však začnete cokoliv navrhovat, měli byste si dát čas na zhodnocení vašich cílů a podívat se na webové stránky konkurentů, které se vám líbí, abyste získali představu o tom, jak chcete vaši společnost prezentovat.

David Groh - jednatel DIGIZÍN
Autor příspěvku: David Groh
Sledujte mě
Tvořím pro vás články, podcasty, videa, návody, tutoriály a online kurzy. Vzdělávám tak jednotlivce i společnosti. Odbourávám strach z moderních technologií, rozvíjím digitální návyky a online dovednosti, šetřím lidem čas, peníze a nervy. Protože webové stránky, online obsah, sociální sítě, umělá inteligence a online aplikace přináší příležitosti i pro vás! Jen to musíte začít správně využívat.