LinkedIn, viz oficiální informace, přidává několik funkcí zaměřených na lepší použitelnost pro určité skupiny lidí, aby byla tato sociální síť inkluzivnější pro jednotlivce se speciálními potřebami přístupnosti. Například aktuálně přidávají automatické titulky k video obsahu publikovaným uživateli.
S automatickými titulky má LinkedIn za cíl zpřístupnit videa těm, kteří jsou neslyšící, nedoslýchaví nebo dávají přednost sledování videí s vypnutým zvukem. LinkedIn automaticky přidá k videím titulky během procesu nahrávání, které můžete okamžitě implementovat nebo zkontrolovat a upravit z hlediska přesnosti.
Tato sociální síť navíc zavádí do mobilní aplikace režim vysokého kontrastu, který upraví barvy, aby se zlepšila dostupnost pro lidi se zrakovým postižením.
Nové funkce pro pracovní nabídky a uživatelské profily
Na počest National Disability Employment Awareness Month, LinkedIn zavádí několik vylepšení zaměřených na dostupnost pracovních nabídek a uživatelských profilů.
Pracovní pozice obsahující slovo “Přístupnost” – LinkedIn hlásí, že celkový roční počet pracovních nabídek v USA se slovem „přístupnost“ v názvu pozice významně vzrostl, což naznačuje rostoucí poptávku po specialistech na přístupnost:
Citujeme: „…naše data ukazují, že tyto nabídky práce vzrostly od září 2019 o 171 %, což naznačuje, že společnosti o tom nejen aktivně mluví, ale podnikají kroky k najímání specialistů na přístupnost, kteří jim mohou pomoci vytvářet produkty a služby, které budou fungovat pro každého.“ Uživatelé LinkedIn, kteří pracují v odvětví přístupnosti, si nyní mohou vybrat standardizovaný titul, jako je „návrhář přístupnosti“, „hlavní úředník pro přístupnost“ nebo „inženýr přístupnosti“.
LinkedIn nám říká, že používání standardizovaných pracovních názvů může pomoci pracovníkům najít a získat pozice, které odpovídají jejich dovednostem.
Nová dovednost „Dyslektické myšlení“ pro profily uživatelů
LinkedIn spolupracuje s Richardem Bransonem a Made By Dyslexia na spuštění Dyslektického myšlení, uznávané dovednosti, kterou si uživatelé mohou přidat do svých profilů.
Opět citujeme: „…prostřednictvím našeho výzkumu jsme zjistili, že dyslektičtí lidé jsou často schopni zjednodušit složité produkty nebo úkoly a vidět souvislosti, které ostatním mohou uniknout. Tento příklad ukazuje na fakt, že na postižení lze také pohlížet jako na silnou a smysluplnou diferenciaci.“
Alternativní text pro reklamy (tzv. alt popisek)
Inzerenti nyní mohou k grafickým reklamám přidávat textové popisy přidáním alternativního textu (alt-text) ve službě Campaign Manager. Alternativní text umožňuje nevidomým nebo zrakově postiženým jedincům porozumět snímkům uvedeným v reklamě.
Nový výukový kurz LinkedIn
Nový kurz v knihovně LinkedIn Learning může lidem pomoci budovat dovednosti v oblasti přístupnosti. Například kurz Praktická přístupnost pro designéry od instruktora Chimmy Kalu vás naučí, jak navrhovat a vytvářet přístupné prostředí na webu.
Jak bude probíhat implementace těchto LinkedIn novinek?
Automatické titulky u videí budou zavedeny v nadcházejících týdnech a alternativní text pro reklamy bude k dispozici „brzy“. Všechny ostatní funkce uvedené v tomto článku jsou již nyní k dispozici. U nás v redakci DIGIZÍN si myslíme, že je to krok správným směrem a jsme za něj rádi.