Jak se stát úspěšným podnikatelem ve fitness a wellness oboru?

David Groh
David Groh
14 minut čtení
DIGIZÍN - Digitální magazín a služby
DIGIZÍN - Digitální magazín a služby

Vlastnit tělocvičnu / posilovnu / sportovní centrum nebo jiný podobný fitness a wellness projekt může být extrémně lukrativní záležitost a veřejné statistiky, které sledujeme, to potvrzují. Nicméně, jak je tento obor lukrativní, tak je současně velmi nasycený.

Úroveň konkurence je velmi vysoká a pro váš úspěch musíte investovat do podnikání spoustu práce, času, energie a často i peněz. Být v tomto oboru špičkou, opravdovým profíkem, však není nemožné – mnozí to přece udělali před vámi.

V dnešním článku se podíváme na skutečnost, že jste (nebo chcete být) majitelem tělocvičny, posilovny, sportovního nebo wellness centra a že pro takový cíl musíte mít vlastnosti a dovednosti, které k tomu být úspěšným majitelem byznys projektu pomohou.

Co dělá majitel nějakého fitness / wellness projektu?

Jak vyjednávat o pronájmu vaší budoucí provozovny?
Digizín – Digitální magazín a služby

Jako každý podnikatel v oblasti fitness a wellness, je i majitel tělocvičny / posilovny / sportovního a wellness centra zodpovědný za údržbu a v konečném důsledku růst svého projektu. Majitelé takových provozoven mají celou řadu povinností. Potřebují řídit a motivovat své zaměstnance, zajistit, aby účty a mzdy zaměstnanců byly vypláceny každý měsíc a implementovat strategie, které zajistí, že provozovna získá nové členy a udrží si ty stávající. A to není zrovna málo aktivit a nejsou vždy úplně snadné.

Podle našeho názoru, abyste byli úspěšní jako majitelé fitness a wellness projektu, musíte si najmout tým správných lidí (pokud agendu již neobsáhnete sami). Musíte své lidi poté motivovat, aby dosáhli společně s vámi vytyčených obchodních cílů.

Jako majitel firmy nemůžete být vším pro všechny lidi a i když máte vysokou úroveň odborných znalostí v oblastech, jako jsou prodej, marketing nebo třeba fitness instruktor, asi nemůžete vše obsáhnout sám / sama.

Realita být majitelem tělocvičny / posilovny / wellness / sportovního centra.

Vlastnit firmu není pro každého. To je prostě realita života. Mnoho z nás vidí úspěch podnikatelů, kteří pracují na svých projektech. Je to velmi atraktivní sen, pokud děláte v zaměstnání, které vás nenaplňuje nebo jste unavení z každodenního stereotypu. Proč to tedy nezabalit a nezačít vlastní impérium v hodnotě několika milionů korun?

Není to tak jednoduché! Kdyby ano, udělal by to každý z nás. Ale pokud je fitness a wellness obor něčím, co vás opravdu zaujalo – zkuste to a jděte do toho. Uvědomte si ale také realitu budování vlastního podnikání. Je nutné mít na paměti opravdu velkou řadu věcí, které nesmíte opomenout. Vše si musíte řádně připravit, propočítat a jak se říká, desetkrát měřit než jednou do toho říznete.

Co vše je třeba zvážit? Mějte třeba na paměti…

  • Jednání o nájmu pokud nejste ve své nemovitosti.
  • Pojistné nároky a možné hrozby.
  • Odpovědnost vůči zaměstnancům a investorům.
  • Nákladná oprava zařízení, protože nic nevydrží věčně.
  • Branding a design webových stránek – a vlastně celá vaše komunikace v online prostředí.
  • Propagace – nejen ta online…
  • Znalost konkurence

atd. atd. atd. atd.

Takto bychom mohli vypsat desítky, až stovky bodů, které si musíte před zahájením vašeho fitness podnikání pořádně analyzovat, spočítat a řádně se na všechny aspekty připravit.

To jsou jen některé z výzev, se kterými se majitelé podobných obchodních projektů mohou pravidelně setkávat. Stabilní provoz je základem úspěšného podnikání, a to nejen v oblasti fitness / wellness.

Kolik vydělají majitelé tělocvičen / posiloven / wellness a sportovních center?

SEO údržba webových stránek
Digizín – Digitální magazín a služby

Pokud půjdete do vlastnictví tělocvičny, centra nebo jiného fitness projektu a zaměříte se pouze na peníze a zisk, nedostanete se příliš daleko. Nejúspěšnější majitelé tělocvičen a posiloven jsou řízení svojí misí a jsou nadšení z toho, že pomáhají lidem zlepšovat životy a jsou tak šťastní i sami se sebou.

Pokud mluvíme o výdělku, musíte si být vědomi toho, kolik musíte vydělat, zejména na začátku. Obrazně řečeno: Zatímco ve své tělocvičně musíte nechat rozsvícená světla, musíte také nechat zapnutá světla ve svém vlastním domě. To znamená, že musíte vydělat tolik, abyste mohli rozvíjet svůj projekt a zároveň tolik, abyste mohli žít v osobním životě. A nyní se již konečně pojďme podívat na 10 znaků úspěšného majitele projektu.

Co byste neměli opomenout, pokud chcete být úspěšným podnikatelem v oboru wellness / fitness?

Úspěšný podnikatel můžete být i vy. Pamatujte, že práce na dovednostech vyžaduje čas a úsilí. Je důležité se neustále vyvíjet a je v pořádku, pokud hned na začátku netrefíte hřebíček na hlavičku. Zvládnutí dovedností popsaných níže vám však pomůže zlepšit podnikání a rozvíjet váš projekt.

Dlouhodobá konzistence a vytrvalost vašich aktivit je základem.

Jak se stát úspěšným podnikatelem ve fitness a wellness oboru?
Digizín – Digitální magazín a služby

Konzistence je jednou ze základních vlastností a dovedností každého úspěšného majitele firmy. Je to odraz zvyků, povědomí a schopností plánovat. Vlastnictví tělocvičny (nebo jiného wellness projektu) se skládá z mnoha každodenních úkolů, jako jsou například správa financí a celková údržba.

Bez důslednosti se tyto úkoly mohou později stát velkým problémem. Pokud necháte vyhnít hromadu každodenních úkolů, pravděpodobně něco zmeškáte nebo zapomenete. A to může vašemu podnikání dlouhodobě uškodit.

Ujistěte se tedy, že budete mít vždy nad vším kontrolu. Například vaše tělocvična by měla být čistá každý den a měli byste se také starat o každodenní finance. Otálení je váš nejhorší nepřítel, zatímco dlouhodobá konzistentní důslednost přinese hojnost.

Měli byste si osvojit silné vůdčí schopnosti.

Chcete vydělávat lepší peníze, ale bojíte se říct si o vyšší mzdu?
Digizín – Digitální magazín a služby

Jako majitel tělocvičny / sportoviště / fitness (nebo podobného) projektu budete muset denně pracovat s desítkami lidí. To zahrnuje jak zaměstnance, tak zákazníky. Musíte se naučit dělat zásadní rozhodnutí na místě a zajistit, aby vám každý věřil.

Musíte být také laskaví, ale přitom pevní ke svým zaměstnancům. To je bude motivovat k tomu, aby podali co nejlepší výkon. Totéž platí pro klienty – vy jste jméno a image vaší provozovny / projektu. Navažte s lidmi vztahy a buďte upřímní. Budou vědět, že jsou v dobrých rukou.

Existuje mnoho zdrojů, které vás mohou naučit více o vedení. Učení se od nejlepších může zlepšit vaše podnikání. A někdy budete muset provést výkonný příkaz, takže si buďte jistí svými schopnostmi a stůjte si za nimi.

Měli byste být přizpůsobiví okolnostem a veškerému dění.

Každé odvětví podléhá změnám a vlastnictví sportovního a volnočasového projektu není výjimkou. Vlastníci projektu si stanovují, jak tyto změny zvládnou. Cestou pravděpodobně narazíte na nějaké překážky – takový je prostě život.

Adaptabilita zajistí, že vás tyto potíže nevykolejí. Místo toho je můžete využít jako příležitost ke vzdělávání. Úspěch nepřichází snadno a rychle. Adaptabilita znamená proměnit výzvy v příležitosti.

Vezměme si jako příklad pandemii COVID. Pokud vaše tělocvična nemůže fungovat kvůli koronaviru a sociálnímu distancování, obraťte se na své zákazníky a nabídněte online hodiny fitness. To je jen jeden z mnoha způsobů, jak udržet podnikání v chodu.

Mít finance pod kontrolou ani snad nemusím zmiňovat!

Reklama PPC (Pay Per Click)
Digizín – Digitální magazín a služby

Jako majitel obchodního projektu máte na starosti své živobytí. Máte však také kontrolu nad živobytím vašich zaměstnanců. A finance mohou podnikání rozbít nebo zlomit. Pokud nemáte rozsáhlé znalosti z oblasti financí, hledejte zdroje informací k jejich rozšíření.

Musíte se seznámit se zisky a ztrátami, mzdovými náklady, materiálovými náklady atd. Pokud nemáte pocit, že jste se svými znalostmi na správné úrovni, což je v pořádku, zvažte najmutí externí pomoci. Je lepší vyčlenit nějaký rozpočet pro účetní, než riskovat, že všechno zkazíte.

Znalost vašeho oboru ze všech stran je dalším základem.

Know-how je jednou z nejdůležitějších věcí, kterou je třeba zvážit. Každé odvětví podléhá rychlým změnám, včetně vlastnictví třeba fitness centra a sportoviště. Rozvoj a učení se pomůže zmírnit potenciální problémy. Může také pomoci při zaznamenávání trendů. Tyto trendy vám mohou poskytnout nápady, jak zlepšit své podnikání.

Nejen to, ale mohou také poskytnout přehled o tom, čemu se vyhnout. Pečlivě sledujte svoji konkurenci. Napodobujte a zlepšujte jejich úspěchy a učte se z jejich chyb. Rozpoznejte trendy včas a využijte své znalosti.

Zaveďte do své obchodní strategie statistiky, abyste zjistili, co funguje a co ne. Vytvořte pro své zákazníky průzkumy, abyste dostali rady, co zlepšit. A vždy buďte naladěni na nejnovější zprávy z oboru. Vědění je moc, nenechte to přijít vniveč.

Být dobrým komunikátorem a pustit to správné do světa…

Co je to vlog a proč je vlogování dnes tak populární?
Digizín – Digitální magazín a služby

Dobrá komunikace je v podnikání klíčová. Budete muset navázat spojení s dodavateli, zákazníky a zaměstnanci. A dobrá komunikace je klíčem k udržení těchto vztahů.

Sociální dovednosti jsou obecně základní vlastností, na které byste měli vždy zapracovat. Občas se pravděpodobně ocitnete v konfliktu. Dobré sociální dovednosti vám pomohou rychle se v těchto situacích zorientovat. A to samozřejmě platí i ve zmíněném fitness / wellness oboru, kterému převážně pomáháme u našich obchodních partnerů.

Mezi některé sociální dovednosti, na kterých byste měli zapracovat, patří mediace, sebevědomí, přívětivost, řeč těla, respekt a schopnost naslouchat. To vám pomůže při vytváření komunity a vytváření spojení s lidmi.

Trpělivost a zase ta trpělivost. Projekt je na dlouhé roky přece.

Úspěch nepřichází snadno a rychle. Znamená to spoustu tvrdé práce a obětavosti. Někdy může trvat roky, než se vaše podnikání rozjede na plné obrátky. Pokud nejste trpěliví, budete pod velkým a zbytečným stresem.

Lidé často říkají, že trpělivost přináší hojnost. A nemýlí se. Trpělivost posílí vaši odolnost, což vám pomůže stát se úspěšným majitelem vlastně jakéhokoliv podniku. Síla je nezbytná, protože potkáte mnoho odpůrců, kteří vám budou dávat nevyžádané názory.

Pokud se stresujete z každého z nich, vyhoříte poměrně rychle. Místo toho buďte trpěliví, počkejte si na dobré příležitosti a pamatujte si, že opravdový úspěch obvykle nepřichází rychle.

Nesobeckost? Lidé chtějí spolupracovat s nesobeckými jedinci.

Oslavte výročí vašeho projektu a podnikání
Digizín – Digitální magazín a služby

Egoismus může přinést více škody než užitku. A přiznejme si to – být sobecký je snadné. Jediné co dělají sobci je, že se starají pouze o svůj zájem a přitom ignorují ostatní. Mnohem náročnější je nesobeckost. Obchodní vlastnictví je o vytváření a udržování vztahů, budování hodnot a vytvoření následného zisku.

Pokud se vašemu podnikání daří, měli byste se o úspěch podělit se svými zaměstnanci. Koneckonců, bez jejich tvrdé práce byste nebyli nikde. Nabídněte jim roční bonusy a třeba investujte do jejich vzdělání.

Investice do vašich zaměstnanců zlepší kvalitu vašeho podnikání. Organizujte třeba firemní akce, abyste odměnili své zaměstnance. To vytvoří zdravější firemní kulturu. Jak se říká: „Ke svým zaměstnancům se vždy chovejte přesně tak, jak chcete, aby se chovali k vašemu nejlepšímu zákazníkovi.“

Kvalitní řízení vztahů se zákazníky vás bude potkávat každý den.

Digizín - Digitální magazín a služby
Digizín – Digitální magazín a služby

Vaši zákazníci jsou stejně důležití jako vaši zaměstnanci. Bez nich byste nemohli generovat žádný zisk. A jejich ústní podání o vašem podniku může zlepšit nebo zhoršit vaši pověst. Musíte se tedy ke svým zákazníkům chovat důstojně a s respektem.

Nezapomeňte odměnit jejich loajalitu a vyslechnout si jejich názor. Občas provádějte průzkumy, abyste zjistili, co byste mohli zlepšit. Udržujte svůj projekt tak, aby byl vždy v bezpečí. Investujte do nového vybavení a vylepšení, abyste lidem poskytli co nejlepší zážitek. Obecně – nikdy nepřestávejte rozvíjet své podnikání.

Co si z dnešního článku můžete odnést?

Jak vidíte, být úspěšným majitelem tělocvičny, posilovny, sportoviště nebo jiného fitness a wellness projektu vyžaduje hodně práce, trpělivosti a důslednosti. Vlastnictví takového projektu může být extrémně lukrativní byznys, pokud víte, jak s ním zacházet. Většina renomovaných majitelů takových projektů sdílí stejné vlastnosti, které jsme v tomto článku probrali.

Naštěstí existuje velké množství online zdrojů, které vám mohou pomoci zdokonalit tyto dovednosti a vlastnosti. I když vám v některých oblastech chybí nějaké to know-how, můžete jej vylepšit prací. Když se chce, tak to jde. Prostě to nevzdávejte a nikdy nepřestávejte pracovat na svých dovednostech. Výsledky se vážně dostaví a váš sen o vybudování projektu se naplní.

David Groh - DIGIZÍN - Digitální magazín a služby
Publikoval David Groh Jednatel
Kde mě můžete ještě najít:
Provozovatel internetového projektu DIGIZÍN. Jako redaktor vytváří obsah digitálního magazínu. Jako konzultant pomáhá klientům v oblasti online podnikání, online marketingu, SEO, SEM a copywritingu. David je také milovníkem dobrého jídla, moderních gadgetů, marketingu, zdravého životního stylu, sportu, fitness a cestování.