Jistě jste opakovaně slyšeli jste o tom, že můžete prodávat fyzické zboží a své služby přímo na sociálních sítích. Obchod na sociálních sítích je však o důvěře sledujících k prodávajícímu, stejně jako je o chytré prezentaci produktů a služeb. Pojďme si ukázat, jak to můžete dělat chytře na síti, tedy jak s úspěchem a dlouhodobě prodávat na Instagramu.
Instagram je jednou z největších sociálních sítí na světě s více než miliardou uživatelů. A vaše cílové publikum, ideální kupující, si v aplikaci Instagram nejen prohlíží obsah, ale také přímo nakupuje výrobky a služby.
To znamená, že máte obrovskou příležitost dostat vlastní výrobky nebo služby před lidi, kteří je potřebují a chtějí – to vše s kreativními příležitostmi, které poskytuje tato vizuální platforma.
(Mohl by vás také zajímat článek Instagram aktuálně testuje 10minutová videa Reels. Budeme všichni tvořit dlouhý videoobsah? – tak si ho potom také přečtěte…)
Ale zpět k tomuto tématu. Díky tomu, že je tato sociální síť tak populární, je také přeplněná obsahem. Bohužel často velmi zbytečným a otravným obsahem, prostě úplným balastem. Takže vyniknout dá hodně práce a tvůrčí kreativity. V mém příspěvku vám chci ukázat několik možností, které mohou pomoct být na očích a díky tomu úspěšně prodávat produkty nebo služby. Jdeme na to a ukážeme si tipy, rady a zkušenosti s prodejem na Instagramu.
# 1 – Ujistěte se, že váš účet je „firemní“ účet.

Než začnete cokoliv nabízet k prodeji přímo na Instagramu a poté snad i vydělávat na nějaké ty peníze, musíte mít všechny základy odpracovány. Ujistěte se, že váš účet je „Firemní účet“. Může se to zdát samozřejmé, ale je to důležité. Firemní účty mají doplňující specifické funkce, které usnadňují marketing a následný prodej. Jsou to například tyto funkce.
# 2 – Znovu zkontrolujte veškeré informace ve vašem profilu.

Opakovaně kontrolujte, zda je vaše značka konzistentní napříč komunikačními kanály, včetně Instagramu. Vaše přítomnost tak zůstane rozpoznatelná a zapamatovatelná. Váš profilový obrázek, styl vašich příspěvků a dokonce i váš (firemní) životopis by měly být v souladu s vaší stávající přítomností značky ve všech komunikačních kanálech.
Dále si ověřte, že jste ve vašem profilu vyplnili maximum informací o vás a vašem podnikání, včetně všech relevantních odkazů – třeba odkazy na vaše webové stránky.
# 3 – Zůstaňte konzistentní a poskytujte lidem skutečnou hodnotu.

Jak začít prodávat na Instagramu, když už tam máte nějaké sledující? Stejně jako u vašeho neprodejního obsahu, zaměřte se na konzistenci a poskytování skutečné hodnoty.
Prodejní účet je pro mnoho lidí obrovským problémem. Pokud vše, co zveřejníte, jsou funkce produktu s odkazy k nákupu, nebudete mít dlouhodobě zaujaté a věrné publikum. A jak možná víte, pro lepší konverze (splnění cílů) je rozhodující aktivní a věrné publikum.
Lidé, kteří vás znají a mají vás rádi a důvěřují vám, mnohem pravděpodobněji koupí. Konzistentní a vysoce kvalitní obsah Instagramu je zásadní pro prodejní rovnici. Pravidelné zveřejňování kvalitního neprodejního obsahu pomáhá budovat důvěru v průběhu času, díky publikování statických příspěvků s vysokou hodnotou a Reels příspěvků.
# 4 – Vytvářejte vysoce kvalitní příspěvky, abyste prodávali více.

Vysoce kvalitní příspěvky pomáhají budovat vaši přítomnost na Instagramu a přitahovat nové sledující, ze kterých se nakonec mohou stát zákazníci. Dá to ale práci a chvilku to trvá, proto vydržte, jednoho dne se vám vaše úsilí vrátí v podobě prodaných produktů a služeb.
Jak vypadají kvalitní příspěvky na Instagramu?
# 5 – Používejte chytré nástroje a aplikace, které pomáhají s tvorbou obsahu.

Manuální správa instagramového účtu je zaručeným receptem na bolest hlavy. Zveřejňování příspěvků denně, někdy i vícekrát denně, v různých formátech, může být vyčerpávající. Naštěstí existují nástroje, které vám pomohou naplánovat publikování na vašem Instagram profilu tak, aby profil vypadal soudržně a zůstal konzistentní.
Několik nástrojů ke zvážení:
A ještě přidám rychlé tipy na závěr…

Publikujte Reels příspěvky, které řeší potřeby a problémy. Chcete-li dosáhnout nejlepších výsledků prodeje na Instagramu, využijte všechny funkce, které máte k dispozici. Jednou ze skvělých strategií je zveřejňovat Reels, které řeší problémy a potřeby vašeho publika. (Musíte znát potřeby vašeho publika.) Řešením, které poskytujete, by měl být váš produkt / služba, na kterou můžete odkazovat ve svých příspěvcích přímo v samotném profilu.
Strategicky používejte „Odkazy v Bio“. Chcete-li na Instagramu prodat více, neuvádějte v biu odkaz na svou domovskou stránku. Místo toho odkazujte na cílenou vstupní stránku, kde mohou zákazníci přicházející z platformy provést přímý nákup. Můžete změnit odkaz tak, aby odkazoval na různé vstupní stránky vázané na konkrétní produkty, a poté přidat CTA (call to action – výzva k akci) do vašeho „odkazu v bio“ u statických příspěvků obsahujících tyto produkty.
Odkazy na produkty / služby ve Stories – Dostat se do Stories a sdílet produkt nebo službu je další skvělý způsob, jak prodávat na Instagramu. Zejména proto, že můžete přímo odkazovat na produkt a službu pomocí nálepky. Mluvte o produktu přímo, třeba na kameru a předveďte jej, vyprávějte příběh o klientovi, který měl se službou úspěch atd. Můžete přidat nálepku odkazu směřující přímo na stránku produktu přímo ve Stories. Mimochodem, tato funkce bývala pro některé typy uživatelů uzamčena, ale Instagram ji nedávno zpřístupnil všem.
Zvýrazněte Stories obsahující vaše produkty a služby. Udělali jste některé z vašich příběhů s produkty opravdu dobře? Není třeba je nechat zmizet v éteru – uložte si je do svých nejlepších příběhů! Nezapomeňte vytvořit konkrétní zvýraznění pouze pro příběhy obsahující produkty a služby, aby je zákazníci mohli snadno najít. Můžete také vytvořit různá zvýraznění pro různé typy produktů atd.
Propagujte příspěvky obsahující produkty / služby. Propagace (nebo „posílení“) produktového příspěvku je jedním z nejjednodušších způsobů, jak vytvořit reklamu na Instagramu. Díky tomu bude váš příspěvek viditelný, pro širokou skupinu lidí. Konkrétně propagujte příspěvky, které si již poměrně dobře vedou, pokud jde o zapojení. Tyto příspěvky mají větší šanci zaujmout nové lidi, protože víte, že oslovují velmi dobře už i vaše stávající publikum.
Používejte hashtagy moudře, konzistentně a plánovaně. Správné hashtagy mohou mít velký vliv na to, jak snadno noví zákazníci najdou vás, vaši firmu a vaše produkty. Věnujte nějaký čas jejich zkoumání a podle toho označujte příspěvky, Stories a Reels. Nezapomeňte ani na značkové hashtagy. Jedná se o značky, které vytváříte pouze vaše služby a produkty a které mohou pomoci zákazníkům, kteří u vás již nakupují, najít přesně to, co hledají.
Prodávejte přímo s Instagram Shopping. Na závěr zmíníme ještě, abyste nezapomněli, že Instagram zavedl funkci, která vám umožní prodávat přímo v aplikaci: Instagram Shopping. Poté, co se zaregistrujete a připojíte váš online obchod, můžete v aplikaci Instagram vytvořit „obchod“ a odkazovat přímo na produkty ve vašem online obchodě. Toto odkazování můžete poté provádět v příspěvcích, Reels a Stories. Tato funkce je však placená a Instagram si za každou akci nechá zaplatit určitý desátek!
Tolik opět letem světem Instagramem,,, od Davida z DIGIZÍN.