Jak lépe prodávat na Instagramu? Máme pro vás tipy, rady a příklady.

Začít prodávat na Instagramu je docela snadné, ať už máte zavedenou značku nebo teprve začínáte s online prodejem.

David Groh
David Groh
10 minut čtení
Instagramové aktivity, ze kterých můžete těžit
DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby

Slyšeli jste o tom, že můžete prodávat fyzické zboží a služby přímo na sociálních sítích? Obchod na sociálních sítích je však o důvěře k prodávajícímu, jako o chytré prezentaci produktů a služeb. Pojďme se podívat, jak to můžete dělat na Instagramu, tedy jak s úspěchem prodávat na Instagramu.

Instagram je jednou z největších sociálních platforem na světě s více než miliardou uživatelů po celém světě. A vaše cílové publikum si v aplikaci Instagram nejen prohlíží obsah, ale také přímo nakupuje výrobky a služby.

To znamená, že máte obrovskou příležitost dostat své produkty nebo služby před lidi, kteří je potřebují a chtějí – to vše s kreativními příležitostmi, které poskytuje vizuální platforma, jako je právě Instagram.

Díky tomu, že je tato sociální síť tak populární, je také přeplněná obsahem. Bohužel často velmi zbytečným, balastním a otravným obsahem. Takže vyniknout dá hodně práce a tvůrčí kreativity. V našem příspěvku chceme ukázat několik možností, které vám pomohou být vidět a díky tomu úspěšně prodávat produkty a služby. Jdeme na to a ukažme si tipy, rady, zkušenosti s prodejem na Instagramu.

1. Ujistěte se, že váš účet je „firemní“ účet.

Provozujete obsahové webové stránky?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Než začnete cokoliv nabízet a poté snad i vydělávat na Instagramu nějaké ty peníze, musíte mít všechny základy odpracovány. Za prvé: Ujistěte se, že váš účet je „firemní“. Může se to zdát samozřejmé, ale je to důležité. Firemní účty mají doplňující specifické funkce, které usnadňují marketing a následný prodej. Jsou to například tyto funkce:

  • Statistiky o vašem publiku, kdo, odkud, v jakém věku, s jakými zájmy a podobně.
  • Další možnosti přidání cenných informací do vašeho profilu, které lidem pomohou vás najít a spojit se s vámi i mimo aplikaci. Například odkaz na vaše webové stránky, které by stále měli být středobodem vaší online přítomnosti.
  • Schopnost placeně propagovat příspěvky, aby oslovily více lidí, než pouze ty, které máte přihlášené ve svých sledujících.

2. Opakovaně si zkontrolujte veškeré informace o vašem profilu.

Jak lépe prodávat na Instagramu?
Digizín – Digitální lifestyle magazín a služby

Opakovaně kontrolujte, zda je vaše značka konzistentní napříč komunikačními kanály, včetně Instagramu. Vaše přítomnost tak zůstane rozpoznatelná a zapamatovatelná. Váš profilový obrázek, styl vašich příspěvků a dokonce i váš (firemní) životopis by měly být v souladu s vaší stávající přítomností značky ve všech komunikačních kanálech.

3. Zůstaňte konzistentní a poskytujte lidem užitečnou přidanou hodnotu.

Jak prodávat na Instagramu, když už tam máte nějaké sledující? Stejně jako u vašeho dalšího obsahu se zaměřte na konzistenci a poskytování hodnoty. Nezaměřujte se pouze na prodej. Prodejní účet je pro mnoho lidí obrovským problémem. Pokud vše, co zveřejníte, jsou funkce produktu s odkazy k nákupu, nebudete mít dlouhodobě zaujaté a věrné publikum. A jak možná víte, pro lepší konverze (splnění cílů) je rozhodující aktivní a věrné publikum.

Lidé, kteří vás znají a mají vás rádi a důvěřují vám, mnohem pravděpodobněji koupí. Konzistentní a vysoce kvalitní obsah Instagramu je zásadní pro prodejní rovnici. Pravidelné zveřejňování kvalitního neprodejního obsahu pomáhá budovat důvěru v průběhu času, díky publikování statických příspěvků s vysokou hodnotou a Reels příspěvků.

4. Vytvářejte vysoce kvalitní příspěvky, abyste na Instagramu prodávali více.

Jak lépe prodávat na Instagramu?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Vysoce kvalitní příspěvky pomáhají budovat vaši přítomnost na Instagramu a přitahovat nové sledující, ze kterých se nakonec mohou stát zákazníci. Dá to ale práci a chvilku to trvá, proto vydržte, jednoho dne se vám vaše úsilí vrátí v podobě prodaných produktů a služeb.

Jak vypadají kvalitní příspěvky na Instagramu?

  • Vysoce kvalitní snímky, které zapadnou do celkové atmosféry vaší značky.
  • Cenné a relevantní informace, ať už v samotném obrázku příspěvku nebo v titulku, které dokazují vaši odbornost, jsou aktuálně relevantní pro váš obor a dávají vašemu publiku něco k ochutnání (u méně vážných účtů se počítá i hodnota zábavy!).
  • Spolehlivé zveřejňování, na které se vaše publikum může spolehnout. To znamená, že nezmizíte bez upozornění na několik dní nebo týdnů.

5. Používejte chytré nástroje a aplikace, které vám výrazně pomohou s publikací obsahu.

Jak se stát úspěšným podnikatelem ve fitness a wellness oboru?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Manuální správa instagramového účtu je zaručeným receptem na bolest hlavy. Zveřejňování příspěvků denně, někdy i vícekrát denně, v různých formátech, může být vyčerpávající. Naštěstí existují nástroje, které vám pomohou naplánovat publikování na vašem Instagram profilu tak, aby profil vypadal soudržně a zůstal konzistentní.

Několik nástrojů ke zvážení:

  • MeetEdgar – Spousta skvělých funkcí, včetně automatického plánovače obsahu, který stahuje příspěvky z vaší knihovny.
  • Later – Vše v jednom nástroji s řadou flexibilních plánů.
  • Agorapulse – Nástroj pro správu všech vašich sociálních účtů, nejen Instagramu.

6. Publikujte Reels příspěvky, které řeší nějaké potřeby a problémy.

DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Chcete-li dosáhnout nejlepších výsledků, využijte všechny funkce, které máte k dispozici pro prodej na Instagramu. Jednou ze skvělých strategií je zveřejňovat Reels, které řeší problémy a potřeby vašeho publika. (Musíte znát potřeby vašeho publika.)

Řešením, které poskytujete, by měl být váš produkt / služba, na kterou můžete odkazovat ve svých příspěvcích přímo v samotném profilu.

7. Strategicky používejte „Odkaz v Bio“.

Chcete-li na Instagramu prodat více, neuvádějte v biu odkaz na svou domovskou stránku. Místo toho odkazujte na cílenou vstupní stránku, kde mohou zákazníci přicházející z platformy provést přímý nákup. Můžete změnit odkaz tak, aby odkazoval na různé vstupní stránky vázané na konkrétní produkty, a poté přidat CTA (call to action – výzva k akci) do vašeho „odkazu v bio“ u statických příspěvků obsahujících tyto produkty.

Protože ve statických příspěvcích nemůžete odkazovat přímo, je to skvělý způsob, jak to obejít.

8. Odkazy na produkty / služby ve Stories

Dostat se do Stories a sdílet produkt nebo službu je další skvělý způsob, jak prodávat na Instagramu. Zejména proto, že můžete přímo odkazovat na produkt a službu pomocí nálepky.

Mluvte o produktu přímo, třeba na kameru a předveďte jej, vyprávějte příběh o klientovi, který měl se službou úspěch atd. Můžete přidat nálepku odkazu směřující přímo na stránku produktu přímo ve Stories.

Mimochodem, tato funkce bývala pro některé typy uživatelů uzamčena, ale Instagram ji nedávno zpřístupnil všem.

9. Zvýrazněte Stories obsahující vaše produkty a služby.

Udělali jste některé z vašich příběhů s produkty opravdu dobře? Není třeba je nechat zmizet v éteru – uložte si je do svých nejlepších příběhů!

Nezapomeňte vytvořit konkrétní zvýraznění pouze pro příběhy obsahující produkty a služby, aby je zákazníci mohli snadno najít. Můžete také vytvořit různá zvýraznění pro různé typy produktů atd.

10. Propagujte příspěvky obsahující produkty / služby.

Co je to vlog a proč je vlogování dnes tak populární?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Propagace (nebo „posílení“) produktového příspěvku je jedním z nejjednodušších způsobů, jak vytvořit reklamu na Instagramu. Díky tomu bude váš příspěvek viditelný, pro širokou skupinu lidí. Konkrétně propagujte příspěvky, které si již poměrně dobře vedou, pokud jde o zapojení. Tyto příspěvky mají větší šanci zaujmout nové lidi, protože víte, že oslovují velmi dobře už i vaše stávající publikum.

11. Používejte hashtagy moudře, konzistentně a plánovaně.

Správné hashtagy mohou mít velký vliv na to, jak snadno noví zákazníci najdou vás, vaši firmu a vaše produkty. Věnujte nějaký čas jejich zkoumání a podle toho označujte příspěvky, Stories a Reels. Nezapomeňte ani na značkové hashtagy. Jedná se o značky, které vytváříte pouze vaše služby a produkty a které mohou pomoci zákazníkům, kteří u vás již nakupují, najít přesně to, co hledají.

12. Prodávejte přímo s Instagram Shopping.

Na závěr zmíníme ještě, abyste nezapomněli, že Instagram zavedl funkci, která vám umožní prodávat přímo v aplikaci: Instagram Shopping. Poté, co se zaregistrujete a připojíte váš online obchod, můžete v aplikaci Instagram vytvořit „obchod“ a odkazovat přímo na produkty ve vašem online obchodě. Toto odkazování můžete poté provádět v příspěvcích, Reels a Stories. Tato funkce je však placená a Instagram si za každou akci nechá zaplatit určitý desátek!

A jak jste na tom vy s Instagramem? Plánujete jej využít i pro prodej vašich služeb a produktů? Dejte nám vědět do komentářů, v diskuzi pod článkem.

David Groh - DIGIZÍN - Digitální magazín a služby
Publikoval David Groh Jednatel
Kde mě můžete ještě najít:
Provozovatel internetového projektu DIGIZÍN. Jako redaktor vytváří obsah digitálního magazínu. Jako konzultant pomáhá klientům v oblasti online podnikání, online marketingu, SEO, SEM a copywritingu. David je také milovníkem dobrého jídla, moderních gadgetů, marketingu, zdravého životního stylu, sportu, fitness a cestování.