Google posouvá termín ukončení služby Universal Analytics 360 až na rok 2024.

David Groh
Jak začít spolupracovat s marketingovou agenturou (freelancerem) ?
DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby

Přesunutím data ukončení služby Universal Analytics 360 na rok 2024 dává Google obchodníkům pro velké podniky více času na přechod jejich klientů z 360tek na GA4. Pro upřesnění se tato informace týká podnikové verze Universal Analytics 360.

Google posouvá datum ukončení Universal Analytics 360 na rok 2024, což dává podnikovým uživatelům více času na přechod na Google Analytics 4. Poslední den pro přechod z Universal Analytics 360 na GA4 se mění z 1. října 2023 na 1. července 2024.

Jak bylo oznámeno na začátku tohoto roku, Google stále plánuje ukončení standardních služeb Universal Analytics k 1. červenci 2023. Jaký je rozdíl mezi jednotlivými verzemi? Pojďme si to nejprve trochu rozdělit:

Co je to Google Universal Analytics? (řekněme standardní verze)

DIGIZÍN - Digitální magazín, vzdělávání, služby
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Google Analytics je výkonný nástroj pro analýzu webu, který lze použít ke sledování široké řady statistik týkajících se návštěvnosti webových stránek. Shromážděná data se většinou týkají získávání návštěvnosti (nasměrování návštěvnosti na web) a chování návštěvníků. Tato data, jakmile jsou analyzována, poskytují pohled na zkušenosti návštěvníků a na to, jak optimalizovat web a další marketingové aspekty. Služba neanalyzuje výhradně webové stránky, může se vztahovat i na mobilní aplikace.

Služba Google Analytics je navržena tak, aby poskytovala vysoce přizpůsobitelné přehledy, které uživatelům nabízejí údaje, které potřebují k utváření své online marketingové strategie a plnění svých cílů.

Tato služba je zcela zdarma a bude končit právě k termínu 1. července 2023. tuto službu právě přímo nahradí opět standardní služba Google Analytics 4.

Co je to Google Universal Analytics 360?

Co je to SEO – optimalizace pro vyhledávače?
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Zjednodušeně řečeno, Google Universal Analytics 360, dříve známá jako Google Analytics Premium, je placená verze služby. Jedná se o analytickou platformu na vyšší úrovni, řekněme pro velké organizace.

Google Analytics 360 je služba webové analýzy nabízená společností Google jako součást její ucelené marketingové platformy. Může vám poskytnout podrobné statistické a analytické informace o vašem webu. Google Universal Analytics 360 si klade za cíl pomoci středním a velkým firmám získat ucelený holistický pohled na jejich online marketingové úsilí prostřednictvím menšího počtu samostatných nástrojů.

A nyní k samotnému oznámení o přechodu na novou verzi.

Google posouvá termín ukončení Universal Analytics 360 až na rok 2024.
DIGIZÍN – Digitální magazín, vzdělávání, služby

Čas navíc na přechod z Universal Analytics 360 umožňuje podnikovým zákazníkům plynulejší přechod. Google také poskytuje více času na vývoj nového GA4 do produktu, který je vytvořen i pro velké korporátní podniky.

V oznámení Google uvádí:

Naše úsilí a investice zaměřujeme na Google Analytics 4, abychom dodali řešení vytvořené tak, aby se přizpůsobilo měnícímu se internetovému ekosystému. Z tohoto důvodu v průběhu roku 2023 přesuneme podporu z Universal Analytics 360 a v roce 2024 se plně zaměříme na Google Analytics 4.

https://blog.google/products/marketingplatform/analytics/Turn-insights-ROI-Google-Analytics/

Google varuje podnikové zákazníky, že výkon v Universal Analytics 360 bude pravděpodobně až do nového data ukončení klesat. Přejít z Universal Analytics 360 na GA4 můžete kdykoli mezi dneškem a datem ukončení. Čím dříve přepnete, tím více historických dat budete mít v GA4 přístupných. Společnost Google také oznámila několik nových funkcí, které přijdou v roce 2023, aby pomohla využít výhod přechodu na GA4.

Nové funkce přijdou do Google Analytics 4 také v roce 2023. Google plánuje v roce 2023 spustit následující aktualizace GA4.

  • Automatická migrace: Pokud nevytvoříte službu GA4 před začátkem roku 2023, vytvoří ji za vás asistent nastavení Google. Budete mít možnost se odhlásit, pokud jej chcete vytvořit ručně.
  • Behaviorální modelování: Při vytváření přehledů v reálném čase GA4 využívá behaviorální modelování a strojové učení k vyplnění mezer, když nejsou k dispozici soubory cookies a další identifikátory.
  • Vlastní seskupení kanálů: Porovnejte celkový výkon vlastního výběru kanálů.
  • Integrace se službou Campaign Manager 360: Umožňuje marketingovým manažerům nabízet ceny za konverze GA4 ve strategiích automatických nabídek Display & Video 360.

Je důležité říci, že dnešní příspěvek je jen takovou zajímavostí ze světa dat a analytiky. Pro převážnou část našich čtenářů totiž základní (zdarma) verze Google Analytics 4 bohatě stačí pro veškeré potřebné měření dat a provozu na internetových stránkách.

ZDROJ INFORMACÍ: Google Marketing Platform
David Groh - jednatel DIGIZÍN
Autor příspěvku: David Groh
Sledujte mě
Tvořím pro vás články, podcasty, videa, návody, tutoriály a online kurzy. Vzdělávám tak jednotlivce i společnosti. Odbourávám strach z moderních technologií, rozvíjím digitální návyky a online dovednosti, šetřím lidem čas, peníze a nervy. Protože webové stránky, online obsah, sociální sítě, umělá inteligence a online aplikace přináší příležitosti i pro vás! Jen to musíte začít správně využívat.