Generální ředitel společnosti Google, Sundar Pichai, nedávno odhalil plány na začlenění konverzační umělé inteligence (AI) do hlavního vyhledávače tohoto technologického giganta. Toto oznámení, učiněné během rozhovoru pro The Wall Street Journal, reaguje na rostoucí konkurenci ze strany AI chatbotů, jako je ChatGPT a další obchodní tlaky.
Finanční sázky na integraci AI – Soutěž o integraci umělé inteligence do spotřebitelských produktů zesílila od chvíle zveřejnění ChatGPT od OpenAI, startupu podporovaného Microsoftem.
Microsoft již integroval technologii podobnou ChatGPT do svého vyhledávače Bing, což představuje výzvu pro hlavní byznys společnosti Google. Uživatelé Bingu se nyní mohou zapojit do rozšířených konverzací s jazykovým modelem, který významně zvýšil používání tohoto vyhledávače (Bingu).
To je pro Google problém, protože reklamy ve vyhledávání jsou jeho primárním zdrojem příjmů a loni vygenerovaly 162 miliard dolarů. Za každý procentní bod získaný na trhu vyhledávání očekává Microsoft další 2 miliardy dolarů v příjmech.
Google byl při přijímání chatbotů poháněných umělou inteligencí opatrný kvůli obavám o jejich přesnost. Pichai odhalil, že Google bude pokračovat ve zdokonalování svého samostatného chatbota Bard pomocí nových modelů AI a stále hledá ten správný trh.
Vyvážení vývoje Google AI s řízením nákladů

Vývoj technologie AI vyžaduje obrovský výpočetní výkon pro zpracování výpočtů pro konverzace podobné lidským konverzacím. Pichai uznal, že Google musí vyvážit využívání zdrojů pro práci s umělou inteligencí a řízení nákladů.
Aby byly náklady zvládnutelné, budou Google Brain a DeepMind, primární jednotky AI společnosti, těsněji spolupracovat na úsilí o vytvoření velkých algoritmů. Google, stejně jako Microsoft, doufá, že využije své investice do modelů AI k získání širšího byznysu, více peněz z našich kapes.
Nedávno Google otevřel přístup ke svému jazykovému modelu Pathways pro vývojáře ve své cloudové službě. Pichai předpovídá, že menší modely umělé inteligence budou stále užitečnější a umožní společnostem navrhnout vlastní nebo umožní uživatelům spouštět algoritmy na osobních zařízeních.
Rozhodnutí společnosti Google zahrnout do svého vyhledávače konverzační umělou inteligenci ukazuje významnou změnu v tomto odvětví. Google, konkurující Microsoftu, se vyvíjí, aby si udržel vedoucí postavení na trhu vyhledávání. Tato akce může ovlivnit interakce uživatelů s vyhledávači a utvářet budoucnost SEO a digitálního marketingu.
I my v DIGIZÍN tuto oblast umělé inteligence sledujeme stále častěji. Občas zkoušíme využívat různé nástroje pro zefektivnění každodenní práce a rutiny. Proto nás samozřejmě zajímá, kam se tato oblast posune, jaké skutečné výhody lidem při práci přinese a zda nebude zneužita, jako téměř každý lidský vynález v historii.