Pokud provozujete webové stránky, blogy a magazíny, kde máte pro monetizaci (vydělávání peněz) nasazenou reklamu od Google AdSense, jistě uvítáte novinku, která propojí data analytického nástroje Google Analytics a data z reklamního systému AdSense.
A proč je to důležité pro každého publishera a provozovatele blogu, vlogu, magazínu, případně jiných portálů, kde se dá nasadit reklama a vydělávat tak peníze? Tato aktualizace umožňuje, aby byla data z nástroje Google AdSense dostupná v přehledech a průzkumech Google Analytics 4 (GA4), což poskytuje komplexnější pohled na (finanční) výkon webu / magazínu / blogu / vlogu / atd.
Sloučení údajů Google AdSense s dalšími daty vašich webových stránek, jako jsou například zdroje návštěvnosti a chování uživatelů, poskytuje provozovatelům komplexnější a přesnější pochopení (finančního) výkonu jednotlivých internetových stránek a podstránek.
Pojďme si to celé více přiblížit, ať víte, na co se můžete těšit v dnešním příspěvku.
- Google umožňuje integraci služeb Google Analytics 4 s účty Google AdSense.
- Integrace může zvýšit přesnost údajů o interakci s reklamou na daném webu.
- I přes výhody této integrace obou systémů se můžete setkat s nesrovnalostmi v údajích.
Tyto informace můžete použít k identifikaci vzorců chování lidí, které vám mohou pomoci optimalizovat příjmy z reklam. Integrace umožňuje službě Analytics nově automaticky shromažďovat určité události na vašem webu, jako jsou kliknutí na reklamy, zobrazení reklam a dotazy na reklamy.
Automatické shromažďování těchto událostí pro každou reklamu může provozovatelům webů zvýšit počet zpoplatněných událostí a poskytnout přesný přehled o interakcích s reklamami. To eliminuje datové nesrovnalosti, k nimž dříve došlo při integraci mezi Universal Analytics a Google AdSense.
Jak zapnout propojení mezi dat Google Analytics 4 a Google AdSense?

Celý postup je vážně jednoduchý. Pokud máte správně nastavené jednotlivé služby, tak je to celé na několik málo kliknutí. Chcete-li propojit službu GA4 se svým účtem AdSense, postupujte takto:
- Přihlaste se ke svému účtu AdSense.
- Klikněte na Účet > Přístup a ověření> Integrace Google Analytics .
- Klikněte na +Nové propojení (modré velké tlačítko) .
- Vyberte ze seznamu vaši službu Analytics, kterou chcete propojit (musí být napárována na stejný Google účet, jako je váš AdSense, aby se vám v nabídce možného propojení ukázala – to je logické, nemůžete propojovat cizí účty).
- Klikněte na Vytvořit propojení.

Vaše služba Google Anylatics 4 je nyní propojena se službou AdSense a vy se tak v průběhu několika dní, až oba dva systémy sesbírají nějaká použitelná data, můžete začít sťourat v informacích o tom, jak vám a kde, jaká reklama, vydělává peníze.
A jak to celé funguje, aneb trocha technikálií pro masochisty…

Tuto část opravdu doporučuji jen pro NERDY a GEEKY, jinak přeskočte na další velký nadpis… 🙂 Integrace GA4 a AdSense funguje prostřednictvím klíčových procesů, včetně sdílených ID, automaticky shromažďovaných událostí a spojování dat. Aby integrace fungovala, komunikují tagy GA4 a AdSense pomocí sdílených ID, aby každé zobrazení reklamy přiřazovalo odpovídající události z GA4.
Tato komunikace mezi značkami (tagy) zajišťuje, že zaznamenaná ID jsou stejná mezi GA4 a AdSense pro jednu událost a její odpovídající zobrazení reklamy. GA4 shromažďuje konkrétní události automaticky prostřednictvím tagu Google.
Tato integrace využívá k naplnění dat v GA4 události ad_impression a ad_click. Pro spojení dat se používá událost ad_query. GA4 navíc spojuje svá data se soubory protokolu AdSense pomocí sdílených ID, aby přiřazovala data AdSense k datům Analytics.
V tomto integračním procesu se využívají informace a konfigurační nastavení, která jsou k dispozici při každé události. Po nastavení integrace přehledů AdSense budou údaje o tržbách AdSense dostupné v hlavní nabídce Přehledy ve službě GA4.
Řešení možných nesrovnalostí v datech

Navzdory vylepšené integraci může docházet k přetrvávajícím nesrovnalostem mezi přehledy v účtu AdSense a přehledy v sekci AdSense v Google Analytics 4.
Mohou být způsobeny například vloženými prvky iframe, bezpečnostním nebo jiným blokovacím softwarem, zatím zcela novou integrací AdSense/Analytics, nastavením časového pásma a chybějícími údaji Analytics.
Ujistěte se, že máte GA4 měřící kód na vašem webu správně nastaven a po propojení účtů AdSense a Analytics počkejte cca 24 hodin, než se data začnou zobrazovat v přehledech.
Integrace GA4 a AdSense nabízí velké množství datových statistik. Navzdory potenciálu pro optimalizaci výkonu webových stránek a příjmů z reklam si ale dávejte pozor na možná omezení. Takový je život, holt neuvidíme vše jak na zlatém podnosu, musíme brát v potaz určitá technická omezení jednotlivých systémů. Přistupujte k této integraci s pochopením výhod, nevýhod a možnosti nesrovnalosti v datech. Data vždy berte s určitou rezervou, nikdy nejsou zcela 100% přesná, tak to prostě je!
Chcete moji pomoc nebo konzultaci? Kontaktujte mě. Nezáleží na tom, jestli své online podnikání teprve plánujete nebo už ho máte. Jsem tady od toho, abych vám předal podporu, pochopení a také ty nejlepší informace z oblasti online podnikání, online marketingu a komunikace, tvorby webu, tvorby digitálního obsahu, sociálních médií a digitálních gadgetů.