Pojďme si ukázat některé aktuální trendy v obsahovém marketingu, jejichž větší nasazení očekávám v následujícím období. Protože Online + AI je neuvěřitelně rychle se rozvíjející oblast. Pokud to myslíte vážně s přítomností v online světě a chcete být úspěšní se svým projektem na internetu, musíte se neustále věnovat novým technologiím, technikám, trendům a nástrojům, které k nám ze digi-světa neustále přicházejí.
S postupem času je stále více potřebné přinášet skutečně smysluplné služby, produkty a v online prostředí i vysoce kvalitní obsah. Prostředí obsahového marketingu je stále složitější a v těchto dnech se zaměřuje převážně na dobrou zákaznickou zkušenost, přidanou hodnotu, kvalitní informace a smysluplnou komunikaci.
Ať už máte off-line podnikání, online podnikání, webové stránky, jste přítomni pouze na sociálních sítích nebo využíváte třeba e-mailingovou a SMS komunikaci, je pro vás naprosto stěžejní být neustále aktivní a jít s dobou. A proto byste měli také znát a využívat hlavní aktuální nástroje a trendy obsahového marketingu.
Abyste se s vaším podnikáním a s vašimi projekty dobře etablovali v online prostředí, musíte mít kvalitní obsahovou strategii a dobrou optimalizaci všech procesů zaměřených na tvorbu hodnotného obsahu.
Pojďme si proto připomenout některé kroky, kterými se vydat, pokud chcete být úspěšní v online prostředí v dalších letech. Dnešní moje „tipy, triky, rady, postupy“ jsou v podstatě vhodné pro všechny obory a velikosti podnikání.
Nezáleží na tom, zda jste e-shop, OSVČ, online kouč, prodejna se zdravou výživou, výrobce kompresních podkolenek nebo továrna na čokoládu. Informace v mém dnešním příspěvku využijí všichni, kteří chtějí být úspěšní v online prostředí – bez ohledu na obor podnikání.
Aktuální trendy v obsahovém marketingu.

Jedním z hlavních trendů obsahového marketingu je zaměření se na lidštější komunikaci. Je důležité optimalizovat obsah pro lidi, tedy pro čtenáře, sledující, diváky a posluchače. Dříve se například textový obsah optimalizoval hlavně pro vyhledávače a roboty Google, Seznam, Bing.
Aktuálně je klíčové celkové zlepšení kvality vašeho obsahu a přizpůsobení prostředí pro lidi. Protože lidé nakonec rozhodnou o vašem úspěchu, či neúspěchu.
Dalším trendem v obsahu pro následující období je správné zacílení obsahu. Všichni z vás, kdo tvoříte obsah, byste se měli zaměřit na tvorbu hodnotného obsahu, na základě průzkumu cílového publika. Při průzkumu cílové skupiny lidí zjistěte přání a potřeby, zejména pokud jde o záměr lidí ve vyhledávání a skutečný cíl konzumace konkrétního obsahu.
Měli byste také experimentovat s více druhy obsahu, abyste zacílili na konkrétní publikum. Pozvedněte se nad pouhý rámec blogových příspěvků nebo popisků produktů a vrhněte se do krátkého videoobsahu nebo audio obsahu, abyste pocítili zvýšené zapojení vašich návštěvníků a diváků.
Když se budete zaměřovat na správný obsah pro lidi, bude pro vás důležité stanovit si měřitelné cíle, které lze pravidelně kontrolovat. Tím zajistíte, že obsahová strategie vaší značky přinese požadované výsledky. Podnikatelé a aktivní lidé, kteří dosahují svých cílů, přistupují k obsahovému marketingu strategicky, plánovaně a dlouhodobě konzistentně.
Jak vylepšit váš obsah pro lepší zážitek vašich sledujících?

Zjistěte, co je pro vaše sledujícího důležité a čím se zabývají. Porozumění jejich potřebám a zájmům vám umožní vytvářet obsah, který je osloví a poskytne jim hodnotu. Vaši sledující, návštěvníci vašich webových stránek, klienti a zákazníci očekávají, že váš obsah jim přinese něco užitečného. Nabídněte jim informace, rady, návody nebo inspiraci, které jim pomohou řešit jejich problémy nebo dosahovat jejich cílů.
Vytvářejte více videí, podcastu, rozhovorů, recenzí, vzdělávání, kurzů a vizuálního obsahu, protože samotný text již dnes nestačí. Lidé se spojují s autentickými a skutečnými značkami a lidmi. Buďte vy sami sebou a nebojte se ukázat lidskou stránku vás a vaší značky. Oslovte své sledující s osobním přístupem a ukažte jim, že vám na nich záleží.
Nezapomeňte využít také umělou inteligenci AI. Některé AI systémy jsou schopny generovat obsah samy. Můžete například využít generativních modelů pro tvorbu článků, produktových popisů nebo k tvorbě scénářů videí. AI může pomoci s nápady, redakčními kontrolami a automatizací procesu tvorby obsahu.
Umělá inteligence může pomoci předvídat budoucí trendy, chování uživatelů a jejich preference. Na základě analýzy dat a využití strojového učení můžete získat informace o tom, jaký obsah bude nejpravděpodobněji úspěšný a můžete tomu přizpůsobit strategii.
Mějte ale na paměti, že AI, různí chatboti, strojové učení nenahrazuje lidský přístup, ale může být cenným nástrojem pro zpracování dat, automatizaci a vylepšení efektivity vaší strategie obsahového marketingu.
A na závěr přidám několik konkrétních postupů tvorby obsahu.

- Vytvářejte názvy příspěvků, videí a podcastu, které lidem řeknou, co mohou očekávat v daném příspěvku.
- Vyprávějte delší příběhy pomocí nadpisů a dodržujte jasně strukturovaný obsah, aby se lidé v textu neztratili.
- Přidávejte do textů, videí a do podcastu odkazy na další relevantní obsah na vašem webu nebo na vašich sociálních sítích.
- Přidávejte odkazy na relevantní externí zdroje informací, které lidem pomohou se orientovat v tématice. Protože nejen vy jste jediní, kdo je v daném oboru odborníkem.
- Pokud děláte podcast, udržujte konzistentní a relevantní tón hlasu.
- Zaměřte se na poskytování užitečného obsahu založeného na znalosti vašeho publika. Jedině tak se odlišíte od rostoucí konkurence.
- Vytvářejte originální obsah s možností vyhledávání, abyste upoutali pozornost lidí, kteří vás zatím neznají, ale hledají více informací o tématu (např. o osobním růstu, podnikání a aktivním životního stylu).
- Publikujte i na jiných webech z vašeho oboru, které již mají velkou čtenářskou základnu, která odpovídá vaší cílové skupině.
- Diverzifikujte váš obsah prostřednictvím blogových příspěvků, videí, podcastu, webinářů, případových studií, atd. To vám umožní zaujmout publikum ve všech fázích “cesty zákazníka”.
Tak pro dnešek to ukončíme, dokud držíte pozornost. Aktivity zaměřené na tvorbu kvalitního obsahu zvyšují povědomí o vás, o vašem projektu a podnikání. S hodnotným obsahem a se smysluplnou komunikací můžete očekávat vysoké zapojení lidí, ze kterých můžete následně generovat potenciální zákazníky a klienty.
A pokud chcete moji pomoc nebo konzultaci, kontaktujte mě. Nezáleží na tom, jestli své podnikání teprve plánujete nebo už ho máte. Jsem tady od toho, abych vám předal podporu, pochopení a také ty nejlepší informace z oblasti online marketingu, komunikace, tvorby webu, digitálního obsahu, sociálních médií a online podnikání.