Aktuální trendy v obsahovém marketingu pro druhou polovinu roku 2022

Aktivity zaměřené na kvalitní obsah zvyšují povědomí o vaší značce (o vaší osobě). Můžete tak očekávat větší návštěvnosti na vaše webové stránky a následně můžete generovat více potenciálních zákazníků.

David Groh
David Groh
5 minut čtení
Důležité trendy v obsahovém marketingu
DIGIZÍN - Digitální magazín a služby

Pojďme si některé aktuální trendy v obsahovém marketingu ukázat. Protože “Online” je neuvěřitelně rychle se rozvíjející oblast. Pokud to myslíte vážně s přítomností v online světě a chcete být úspěšní na internetu, musíte se neustále věnovat novým technikám a trendům, které neustále přicházejí.

Ať už máte webové stránky nebo jste přítomni pouze na sociálních sítích nebo využíváte mailingovou a SMS komunikaci, je pro vás nutné být neustále aktivní a jít s dobou. A proto byste měli znát i aktuální trendy v obsahovém marketingu.

Stále více je potřeba přinášet smysluplné služby, produkty a v online prostředí i vysoce kvalitní obsah. Prostředí obsahového marketingu je stále složitější a v těchto dnech se zaměřuje převážně na dobrou zákaznickou zkušenost.

Abyste se s vaším podnikáním dobře etablovali v online a marketingovém prostředí, musíte mít kvalitní obsahovou strategii a dobrou optimalizaci všech procesů zaměřených na kvalitní obsah.

Pojďme si proto připomenout některé směry, kterými se vydat, pokud chcete být úspěšní (nejen) v online prostředí. Dnešní „tipy, triky, rady, postupy“ jsou v podstatě vhodné pro všechny obory podnikání. A nezáleží na tom, zda jste e-shop, OSVČ, online kouč, prodejna se zdravou výživou, výrobce kompresních podkolenek nebo továrna na čokoládu. Informace v našem příspěvku využijí všichni, kdo jsou přítomni v online prostředí – bez ohledu na obor podnikání.

Pojďme si ukázat hlavní trendy v obsahovém marketingu.

Důležité trendy v obsahovém marketingu
Důležité trendy v obsahovém marketingu

Jedním z hlavních trendů obsahového marketingu pro rok 2022 je zaměření se na lidštější komunikaci. Je důležité optimalizovat obsah pro lidi, tedy pro čtenáře a návštěvníky. Dříve se často optimalizoval obsah pouze pro vyhledávače a roboty z Google, Seznam, Bing. Aktuálně je však klíčové zlepšení celkové kvality vašeho obsahu a přizpůsobení prostředí pro lidské čtenáře.

Dalším trendem v obsahu pro rok 2022 je správné zacílení obsahu. Všichni z vás, kdo tvoříte obsah, byste se měli zaměřit na tvorbu hodnotného obsahu, na základě průzkumu cílového publika. Při průzkumu cílové skupiny lidí zjistěte přání a potřeby, zejména pokud jde o záměr lidí ve vyhledávání a skutečný cíl konzumace konkrétního obsahu.

Měli byste také experimentovat s více druhy obsahu, abyste zacílili na konkrétní publikum. Pozvedněte se nad pouhý rámec blogových příspěvků nebo popisků produktů a vrhněte se do krátkého videoobsahu nebo audio obsahu, abyste pocítili zvýšené zapojení vašich návštěvníků a diváků.

Když se budete zaměřovat na správný obsah pro lidi, bude pro vás také důležité stanovit si měřitelné cíle, které lze pravidelně kontrolovat. Tím zajistíte, že obsahová strategie vaší značky přinese požadované výsledky. Podnikatelé, kteří dosahují svých cílů, přistupují k obsahovému marketingu strategicky, plánovaně a dlouhodobě konzistentně.

Na co byste se měli zaměřit v obsahovém marketingu?

Digizín - Digitální lifestyle magazín a služby
Digizín – Digitální lifestyle magazín a služby
  • Optimalizace pro vyhledávače (SEO), abyste měli větší návštěvnost vašich webových stránek.
  • Zlepšení celkové kvality vašeho obsahu, abyste podpořili dlouhodobé zapojení vašich návštěvníků. Váš obsah musí mít přidanou užitnou hodnotu, vzdělávat, informovat nebo bavit.
  • Vytváření více videí, podcastu, rozhovorů, recenzí a vizuálního obsahu, protože samotný text již dnes nestačí.

Tipy, jak vylepšit váš obsah pro lepší zážitek vašich návštěvníků.

  • Vytvářejte názvy příspěvků, které čtenářům řeknou, co mohou očekávat v daném příspěvku.
  • Vyprávějte delší příběhy pomocí nadpisů a dodržujte jasně strukturovaný obsah, aby se lidé v textu neztratili.
  • Přidávejte do textů odkazy na další relevantní obsah na vašem webu nebo na vašich sociálních sítích.
  • Přidávejte odkazy na relevantní externí zdroje informací, které čtenářům pomohou se orientovat v tématice. Protože nejen vy jste jediní, kdo je v daném oboru odborníkem.
  • Pokud děláte podcast, udržujte konzistentní a relevantní tón hlasu.
  • Zaměřte se na poskytování užitečného obsahu založeného na znalosti vašeho publika. Jedině tak se odlišíte od rostoucí konkurence.
  • Vytvářejte originální obsah s možností vyhledávání, abyste upoutali pozornost lidí, kteří vaši značku zatím neznají, ale hledají více informací o tématu (např. o osobním růstu, podnikání a aktivním životního stylu).
  • Publikujte i na jiných webech z vašeho oboru, které již mají velkou čtenářskou základnu, která odpovídá vaší cílové skupině. (Publikujte zajímavé informace o vás na našem digitálníma magazínu – Digizín)
  • Diverzifikujte váš obsah prostřednictvím blogových příspěvků, videí, podcastu, webinářů, případových studií, atd. To vám umožní zaujmout publikum ve všech fázích “cesty kupujících”.

A k čemu by to celé mělo vést?

Správné aktivity zaměřené na kvalitní obsah pro vaše publikum zvýší povědomí o vaší značce / o vaší osobě, přiláká větší návštěvnosti na vaše webové stránky a následně vám pomůže dlouhodobě generovat potenciální zákazníky a klienty.

David Groh - DIGIZÍN - Digitální magazín a služby
Publikoval David Groh Jednatel
Kde mě můžete ještě najít:
Provozovatel internetového projektu DIGIZÍN. Jako redaktor vytváří obsah digitálního magazínu. Jako konzultant pomáhá klientům v oblasti online podnikání, online marketingu, SEO, SEM a copywritingu. David je také milovníkem dobrého jídla, moderních gadgetů, marketingu, zdravého životního stylu, sportu, fitness a cestování.