Klienti a partneři se nás ptají, co přesně znamená SEO – Optimalizace pro vyhledávače. Co si mohou pod tímto pojmem představit. A také se obvykle zeptají, zda tuto dlouhodobou a promyšlenou aktivitu marketingového a komunikačního mixu využijí i pro vlastní internetové stránky nebo internetový obchod.
Odpověď pro ně mám vždy velmi podobnou. A tou je, že ano, optimalizaci pro vyhledávače (SEO) skutečně využijí všichni provozovatelé a majitelé webových stránek a eshopů. Protože se vyhledávače, pro které se tato optimalizace dělá, stále drží jako jeden z hlavních zdrojů návštěvnosti všech stránek, eshopů a aplikací.
SEO je dlouhodobá a řízená aktivita, kterou je nutné v pravidelných intervalech nebo kontinuálně dělat, pokud chcete na vaše internetové stránky přivést adekvátní návštěvnost lidí, kteří hledají právě to, čím se zabýváte při podnikání vašeho projektu publikovaném na internetu.
Pokud lidé provozují webové stránky nebo eshopy, tak chtějí, aby jim plnily obchodní a podnikatelské cíle, kvůli kterým si je nechali vytvořit, aby pomohly naplnit podnikatelské sny o úspěšném projektu.
Dnes vám proto odpovím například na tyto otázky:
- Jak optimalizovat webové stránky?
- Jak se dostat na přední místa ve vyhledávači?
- Jak získat vysokou návštěvnost z vyhledávačů?
Z praxe víme, že se mnoho z vás ocitlo v situaci, kdy vaše webové stránky / e-shop / vznikly a po několika týdnech nebo měsících od spuštění jste narazili na krutou pravdu. Pravdu, že na vaše stránky skoro nikdo nechodí a návštěvnost je velmi nízká. A tak vás začne napadat, že za vaše peníze, které jste vynaložili na vybudování webu / eshopu / nemáte nic moc funkčního, co by vás přeneslo mílovými kroky vstříc úspěchu.
A tak se možná ptáte, co jste udělali špatně? Proč na vaše stránky skoro nikdo nechodí? Vždyť nebyly zrovna levné, vždyť vám jejich tvůrci slibovali, že budou pracovat parádně a že budou úspěšné.
Takže co se stalo špatně? Ta odpověď je prostá, při budování a spuštění webových stránek, eshopu nebo aplikace, celá snaha, jak získat kvalitní a dostatečnou návštěvnost, teprve začíná. A pokračuje po celou dobu fungování webu / eshopu! Po celou dobu fungování projektu, pokud chcete být opravdu úspěšní. Protože internet je extrémně konkurenční prostředí a všichni se rvou o přízeň návštěvníků.
Optimalizace pro vyhledávače s cílem získávání návštěvníků z přirozeného (organického) vyhledávání je běh na dlouhou trať a v podstatě nekončící disciplína a úkol.
Proč byste měli webovky optimalizovat pro vyhledávače?

Míst a zdrojů návštěvnosti, odkud k vám mohou návštěvníci vašich internetových stránek přijít je mnoho. Avšak zcela zásadním a nejdůležitějším zdrojem návštěv jsou vyhledávače. Ať vám kdokoliv říká cokoliv, vyhledávače stále dominují! V našem případě, v České republice, to jsou vyhledávače Google a minoritně i Seznam a Bing.
Ostatní důležité kanály a zdroje návštěvnosti, odkud k vám lidé chodí na váš web, eshop nebo aplikaci, jakými jsou např. kanály sociálních sítí, reklamy, e-mailing a podobně, dnes probírat nebudeme, na to máme jiné příspěvky.
Pokud se budeme bavit právě o vyhledávačích, celý příběh je jednoduchý. Nějaký člověk něco potřebuje a tak to začne hledat. V dnešní době to nejčastěji hledá na internetu. Sedne k počítači nebo k chytrému telefonu a ve vyhledávači zadá svůj dotaz. A od vyhledávače očekává, že mu nabídne tu správnou odpověď na jeho otázky a dotazy, takovou odpověď, která uspokojí jeho potřeby.
A vyhledávač skutečně vychrlí spousty odkazů na různé webové stránky, e-shopy, aplikace, videa, obrázky a podobně. A hledající člověk jde, klikne na odkaz a při troše štěstí na daném odkazu skutečně najde informace, které odpoví na jeho otázku a uspokojí tak jeho potřebu.
A zde přichází celá ta zapeklitá optimalizace pro vyhledávače. Říkáte si proč? No, protože celý internet je velmi konkurenční prostředí. A to, co děláte vy, dělají ještě další desítky nebo stovky vašich konkurentů. A všichni se snaží být na prvních místech ve zmíněných výsledcích vyhledávání (SERP – Stránka s výsledky vyhledávání), které vyhledávače vychrlí.
A tak všichni chtějí být na prvních místech. Protože, co si budeme povídat, když něco hledáte, tak mrknete na první stránku výsledků, někdy dokonce na druhou a z těchto výsledků si vyberete a klikáte. Na 3., 4., 5. stránku výsledků vyhledávání a na další stránky už skoro nikdo nechodí a nekliká. Tak to prostě je!
A zde může být odpověď na to, proč možná právě k vám skoro nikdo nechodí. Protože se zobrazujete na chvostu startovního pole v závodě o co nejlepší umístění ve výsledcích vyhledávání. Kdo je v popředí, tedy na 1., maximálně 2. stránce, je vítěz a bere odměnu v podobě vysoké návštěvnosti lidí, kteří hledají právě to, čím se zabýváte i vy na vašem webu nebo eshopu.
Definice pojmu SEO – Optimalizace pro vyhledávače

Co máte udělat, aby na vaše stránky chodilo více lidí z vyhledávačů? Budete muset dělat správné a dlouhodobé aktivity, které situaci změní a vy budete na předních místech ve vyhledávání. A tyto aktivity pojmenováváme právě Optimalizace pro vyhledávače – SEO.
Co znamená SEO? Je to optimalizace internetových stránek pro vyhledávače. SEO je zkratka z anglického – Search Engine Optimization.
SEO je dlouhodobý (nekončící) proces vylepšování vašeho webu, e-shopu, za účelem zvýšení jeho viditelnosti ve chvíli, kdy lidé hledají v internetových vyhledávačích produkty nebo služby související s vaší činností, kterou prezentujete.
Čím lepší je viditelnost vašich stránek ve výsledcích vyhledávání, tím je pravděpodobnější, že získáte pozornost a návštěvníky na váš web. Protože organické (přirozené) vyhledávání je nejvýraznějším způsobem, jak vás mohou lidé objevovat a přistupovat k vašemu online obsahu. Dobrá SEO strategie je nezbytná pro zlepšení kvality a kvantity návštěvnosti vašeho webu.
Pokud tuto optimalizaci uděláte dobře, bude to znamenat, že k vám budou chodit návštěvníci zajímající se o vaše služby a produkty a vaše stránky budou odpovědí na jejich dotazy. Proto jsou takoví návštěvníci velmi cení – hledají to, čím se právě vy zabýváte.
Optimalizace pro vyhledávače se skládá z desítek až stovek aktivit. Pokud hledáte pomocnou ruku, jsme tu pro vás s naší službou: Služba – Optimalizace pro vyhledávače, proto nás oslovte, rádi vás vystřelíme na první příčky ve vyhledávačích.
Jak fungují vyhledávače, aby našli správné odpovědi?

Vyhledávače, jako jsou u nás Seznam, Google a Bing používají tzv. roboty k procházení webových stránek. Tito roboti přechází z webu na web, shromažďují informace o stránkách a tyto informace vkládání do svého indexu. Tomu říkáme indexace webových stránek.
Představte si index jako obří knihovnu, kde si knihovník (člověk s dotazem) může vytáhnout knihu (webovou stránku), aby pomohla najít přesně to, co v tu chvíli hledá.
Algoritmy těchto vyhledávačů analyzují internetové stránky uložené v indexu, přičemž berou v úvahu stovky hodnotících faktorů nebo signálů, aby určily pořadí stránek, které by se měly objevit ve výsledcích vyhledávání pro daný dotaz. V naší analogii s knihovnou to znamená, že knihovník přečetl každou jednotlivou knihu v knihovně a může vám přesně říct, která z nich bude mít nejlepší odpovědi na vaše otázky.
Na rozdíl od reklam a placeného vyhledávání, nemůžete zaplatit vyhledávačům za získání vyššího hodnocení v organickém vyhledávání. To znamená, že si přední pozice ve vyhledávačích budete muset odmakat kvalitní prací s vašimi webovými stránkami. O reklamě ve vyhledávačích si můžete přečíst detailní informace v našem příspěvku: Co je to PPC reklama – Pay Per Click reklama?
Ale zpět k přirozenému vyhledávání… Algoritmy vyhledávání jsou navrženy tak, aby zobrazovaly relevantní, důvěryhodné stránky a poskytovaly tak lidem kvalitní výsledky. Dobrá optimalizace webu a obsahu s ohledem na SEO faktory může významně pomoci vašim internetovým stránkám umístit se ve výsledcích vyhledávání výše, v mnoha případech na prvních místech, tj. na 1. stránce.
Zde přidám jedno důležité připomenutí… Je nutné si uvědomit, že kdokoliv má stránky se stejným nebo podobným zaměřením jako jsou ty vaše, stává se automaticky vašim konkurentem. Sami to znáte, pokud něco hledáte, kliknete na výsledky na první stránce vyhledávání, maximálně vyzkoušíte druhou stránku. Co je dále, nikoho už téměř nezajímá. A právě proto jsou všichni ostatní vašimi konkurenty v soutěži, o co nejlepší umístění ve výsledcích vyhledávání.
Více o vyhledávačích naleznete v našem příspěvku: Co je to internetový vyhledávač a jak vyhledávače fungují?
Proč je SEO důležité pro úspěch internetových stránek?

SEO je základní součástí digitálního online marketingu, protože lidé každoročně provádějí biliony vyhledávání, často se záměrem najít informace o produktech a službách. Vyhledávání je pro podnikatele často primárním zdrojem návštěvnosti, i když ho doplňují i další marketingové kanály (většinou sociální sítě, e-mailing, placené reklamy a placené výsledky vyhledávání – PPC).
Lepší viditelnost a vyšší hodnocení ve výsledcích vyhledávání oproti vaší konkurenci může mít významný dopad na váš konečný výsledek. A nejen ten finanční… Stručně řečeno, SEO je základem vašeho marketingu, pokud máte vlastní webové stránky. Když pochopíte, co návštěvníci vašeho webu chtějí (co hledají), můžete tyto znalosti implementovat do dalších aktivit a kampaní (placených i neplacených).
Nezáleží na tom, zda jste fyzická osoba, soukromník, malá firma nebo nadnárodní kolos, SEO aktivity jsou pro vás klíčové. Uvádí se, že až 60% všech návštěv webových stránek (celosvětově) provedených lidmi je právě vedeno cestou z vyhledávačů. Proto se na tuto přirozenou návštěvnost lidí, kteří již hledají a již něco konkrétního chtějí, zaměřte přednostně. Přinese vám to výrazný profit a benefit.
Chcete vyniknout ve vyhledávačích a získat dostatek návštěvnosti?

Chcete být mistři v optimalizaci pro vyhledávače nebo najít spolehlivého poskytovatele takové služby? Kontaktujte nás a my vám pomůžeme. Ať už formou školení, konzultací nebo přímo našich služeb digitálního marketingu.
Kontaktujte nás. Společně dokážeme velké věci.
Zaujal vás tento příspěvek a chtěli byste dodatečné informace, konzultaci nebo pomoc? Spojte se s námi na telefonu 737 444 661, emailem info@digizin.cz nebo využijte naši kontaktní stránku.