Proč jsou menší butiková fitness a wellness studia populární?

Celkově vzato, malá studia se stávají stále populárnější díky zvýšené vášni lidí pro zdraví a fitness. Část popularity spočívá i v tom, že jsou vysoce specializovaná, s nadstandardní péčí o klienty, plná pozitivní nálady a atmosféry.

David Groh
David Groh
8 minut čtení
DIGIZÍN - Digitální magazín a služby
DIGIZÍN - Digitální magazín a služby

Nemáme věšteckou kouli, proto nechceme předpovídat budoucnost nějaké oblasti ve fitness oboru. Ale pravdou je, že se věnujeme dění v lifestyle oboru, a proto se díváme na budoucnost malých fitness studií s optimismem. Malá fitness a wellness studia čeká dobrá budoucnost.

Pojďme se společně podívat na to, co by mohlo čekat butiková fitness studia a malé specializované posilovny v tomto roce a v letech nejbližších.

Nejprve si pojďme říci, co je vlastně to malé butikové fitness studio. Na rozdíl od velkých posiloven se butiková studia obvykle zaměřují na jeden konkrétní druh cvičení nebo jeden druh pohybových aktivit. Jelikož se v těchto provozovnách zaměřují převážně na konkrétní druh cvičení (jóga, pilates, atd.), instruktoři bývají často vysoce kvalifikovaní v dané oblasti, často více, než univerzální trenéři ve velkých komerční posilovnách.

Tato malá studia často nazýváme jako fitness butiky. Malé butikové fitness studio by mělo nabízet exkluzivní zážitek pro svoji klientelu. Kapacity míst na tréninku tak mohou být omezené a obvykle je nutná i rezervace předem.

Ve srovnání s velkými komerčními provozovnami mohou mít malá wellness studia i poplatky za zrušení lekce ze strany klienta nebo za nedostavení se na lekci. Malá butiková studia se tak mohou na první pohled zdát jako dražší alternativa k běžným sportovištím, avšak za své peníze by lidé měli dostat maximální servis a kvalitu služeb, zaměřenou na konkrétního jednoho klienta.

Butiková fitness studia jsou již značně populární.

Digizín - Digitální lifestyle magazín a služby
Digizín – Digitální lifestyle magazín a služby

Jak roky plynou, butiková wellness studia jsou dle dostupných informací stále populárnější. S předpovědí, že do konce roku 2022 budou mít po celém světě hodnotu cca 20 miliard dolarů (dohledáno na webových zdrojích). Ať už to je 10 nebo zmíněných 20 miliard dolarů, jedno je jasné, tento vysoce specializovaný směr ve fitness bude mít svoji budoucnost.

Pro ty, kteří se již pohybují na wellness scéně jako podnikatelé, to může být lukrativní a lákavá cesta, do které se pustit s podnikáním. Takové butikové fitness studio umožňuje vytvořit kvalitní komunitu stejně smýšlejících sportovců a aktivních lidí, kteří odpovídají zaměřením vašemu podniku.

Jakmile máte znalosti, zdroje a správný obchodní model, může pro vás být velmi snadné založit takový wellness butik / malou specializovanou provozovnu na fitness, jógu, pilates a podobně.

Jaké jsou výhody malého specializovaného wellness studia?

Proč jsou menší butiková fitness a wellness studia populární?
Digizín – Digitální lifestyle magazín a služby

Máte-li v plánu otevřít si malé butikové wellness studio, můžete očekávat řadu výhod. Výhody pro vás, jako majitele, tak i výhody pro vaše členy a zákazníky. Pojďme se na to podívat detailně.

Malá wellness studia umožňují efektivní budování komunity. Malé specializované fitko a sportoviště je o komunitě a má obvykle za cíl uspokojit pouze úzkou skupinu klientů. Na rozdíl od velkých komerčních posiloven a sportovišť, tato myšlenka malého specializovaného podniku často přitahuje návštěvníky, kteří se zajímají pouze o konkrétní cvičení nebo se na něj chtějí dlouhodobě soustředit.

Na rozdíl od velkých komerčních provozoven, kde mnoho členů přeskakuje mezi různými sportovními a pohybovými aktivitami, zákazníci malého butiku se chtějí zlepšovat v konkrétním jednom cvičení. Díky tomu se mnoho členů může stýkat a spřátelit se mezi sebou, to vše díky společným sportovním zájmům a společným cílům.

Zkombinujte to s vysoce kvalifikovaným specializovaným instruktorem a získáte časem skupinu oddaných klientů, kteří s vámi budou pravděpodobně dlouhé roky.

1. Malá fitness a wellness studia bývají dobře zisková.

Pokud máte dobré znalosti o podnikání, marketingu a obchodu, otevření a provozování butikového studia může být neuvěřitelně lukrativní. Koneckonců, mnoho úspěšných butikových studií může snadno dosáhnout zisku během 6-18 měsíců od svého otevření.

Kromě platby za kurzy máte také právo účtovat si storno za zrušení na poslední chvíli. Než se však pustíte do tohoto podnikání, musíte se zamyslet nad nabídkou služeb, kvalitou služeb, umístěním provozovny, komunikací, cenami a marketingem.

2. Členům a zákazníkům je věnována individuální pozornost.

Ve srovnání s komerčními tělocvičnami jsou butiková studia mnohem intimnější. Lekce v malých skupinách pořádané v butikovém studiu poskytují instruktorům dostatek času, aby kontrolovali jednotlivé členy, motivovali je a povzbuzovali. Navíc díky větší pozornosti, které se členům dostává, lidé uvidí výsledky rychleji než ve velké komerční posilovně.

3. Zřízení provozovny je levnější než rozjetí velkého sportovního centra.

Vzhledem k tomu, že butiková studia jsou mnohem menší než komerční tělocvična, jejich výstavba a pronájem vás bude stát méně, vše v závislosti na lokalitě. Kromě toho je potřeba k provozu méně vybavení. Také nebudete muset najímat další zaměstnance na údržbu, vše můžete zvládat sami.

4. Hygienický provoz se lépe dosáhne v menších prostorách.

Ve srovnání s velkými tělocvičnami mohou být malá butiková fitness studia mnohem čistší. Je to proto, že je zde méně vybavení, které je potřeba neustále otírat a také méně lidí vstupuje a odchází.

Jelikož se jedná o menší prostor, případné nečistoty jsou vidět mnohem lépe, takže je snazší udržovat studio v čistotě. Malý prostor vašim členům pomáhá cítit se bezpečně.

5. Očekávejte více odpovědnosti ze strany klientů.

Protože jsou butiková fitness studia mnohem osobnější, je pravděpodobné, že klienti budou odpovědní. Za prvé, existují poplatky za nedostavení se nebo zrušení lekce na poslední chvíli. Za druhé, ve většině fitness butiků mají instruktoři tendenci znát klienty osobně. Tyto faktory mohou přispět k odpovědnosti obou stran a tím mohou přispět k udržení dlouhodobého členství.

Pozitivní prostředí bez ega velké skupiny lidí. Mnoho zkušených cvičenců může být jako zastrašující prvek vůči novým klientům. Podobně mohou lidé pociťovat úzkost v přeplněné tělocvičně a vyhýbat se proto cvičení.

V malých provozovnách lidé cvičí se společným zájmem a podobným cílem. Tato vzájemná motivace pomáhá členům vzájemně se povzbuzovat a postupovat společně směrem k fitness cílům zdravého životního stylu.

6. Efektivita lekcí v malých studiích je vysoká.

Tím, že je malé fitness a wellness studio specializované, s malým okruhem klientů a s malým sortimentem vybavení, je samotná lekce velmi efektivní. Nevznikají prostoje způsobené kecáním, výběrem toho správného stroje nebo hledáním závaží, čekáním ve frontě na baru nebo ve frontě na konkrétní náčiní.

A to se v dnešní době velmi hodí. Když jdu do posilovny, nechci v ní strávit 1 hodinu cvičením a další 2 hodiny neefektivními aktivitami. Chci přijít, zacvičit a poté se věnovat dalším důležitým věcem.

Co říci na závěr?

Digizín - Digitální lifestyle magazín a služby
Digizín – Digitální lifestyle magazín a služby

Celkově vzato, butiková fitness studia se stávají populárnější díky zvýšené vášni lidí pro zdraví a fitness. Část popularity těchto studií spočívá v tom, že jsou plná pozitivní nálady a atmosféry.

Personalizovaný přístup lektorů přináší klientům správné znalosti, formu, techniku a výsledky rychleji, než ve velké a často neosobní komerční tělocvičně. Aspekty popsané v dnešním článku mohou z takových malých butikových fitness studií udělat lukrativní cestu pro každého podnikatele v oblasti fitness a zdravého životního stylu.

David Groh - DIGIZÍN - Digitální magazín a služby
Publikoval David Groh Jednatel
Kde mě můžete ještě najít:
Provozovatel internetového projektu DIGIZÍN. Jako redaktor vytváří obsah digitálního magazínu. Jako konzultant pomáhá klientům v oblasti online podnikání, online marketingu, SEO, SEM a copywritingu. David je také milovníkem dobrého jídla, moderních gadgetů, marketingu, zdravého životního stylu, sportu, fitness a cestování.