Fotografka Zuzana Šounová vám radí – brandové fotografie vás odliší od konkurence.

7 minut čtení
Zuzana Šounová (Autor: Klára Palm Hanzl)
Zuzana Šounová (Autor: Klára Palm Hanzl)

Co si představíte pod pojmem business portrét nebo brandové fotografie? Nejspíš manažera v obleku s kravatou, pěkně upraveného a překypujícího sebevědomím. I tak můžete budovat svou značku. Podstata brandového focení ale leží jinde – ve vaší osobnosti a práci, kterou děláte.

Ať už jste vrcholový manažer, kouč nebo třeba kadeřník. Profesionální fotografie vás budou skvěle prezentovat napříč sociálními sítěmi – využijete je kdekoliv, kde vystupujete se svojí prací.

I v online světě platí, že chceme spolupracovat s někým, kdo je nám sympatický. Využijte toto pravidlo tak, aby pracovalo pro vás.

Pro koho je brandové focení vhodné?

Brandové fotografie vás odliší od konkurence.
Zdroj: Zuzana Šounová

Pokud jste profesionál ve svém oboru a chcete se prezentovat odpovídajícím způsobem, pak pro vás. Brandové fotografie by měl mít každý podnikatel. Proč? Trh je přesycen nabídkami a pro zákazníka není jednoduché se v něm zorientovat a vybrat si svou srdcovou službu či produkt.

Brandové fotografie vám pomůžou odlišit se od vašich konkurentů. Ukážete, kdo za vaší značkou stojí. Osobitost a autenticita je totiž to, co dokáže přitáhnout zákazníky i ve velmi konkurenčním prostředí. Často je právě tohle chybějící dílek skládačky jménem úspěšné podnikání.

Možná máte hezký web, lámete si pravidelně hlavu u příspěvků na sítě, snažíte se zviditelnit. Pokud ale v pracně sestavené prezentaci chybí vaše tvář, můžete se tím připravovat o zakázky. Zákazníci se rozhodují nejen rozumem, ale také srdcem, a tak rozhodně stojí za to se jim ukázat.

Brandové fotografie jako marketingový nástroj

Brandové fotografie vás odliší od konkurence.
Zdroj: Zuzana Šounová

Nemusíte mít strach z toho, že se zákazníkům nebudete líbit. Pokud si vyberete správného fotografa, postará se o to, aby vaše fotografie působily přesně takovým dojmem, jakým si přejete. Brandové focení totiž není o načančaných portrétech. Samotnému focení předchází důsledná příprava, během níž byste si měli s fotografem ujasnit, jaké jsou cíle vaší značky, kdo je váš ideální zákazník a jaké společné hodnoty s ním sdílíte.

Dobrý brandový fotograf vás navede k zamyšlení o směřování vašeho podnikání a pomůže vám ujasnit si, jaká má být značka, kterou budujete. Samozřejmě není možné zaměňovat brandového fotografa s lidmi, kteří se zabývají samotným budováním značek, ale bez těchto základů si těžko stanovíte to, jak by vaše výsledné fotografie měly vyznívat.

A proč je právě toto vyznění tak důležité? Jedná se o váš unikátní otisk ve světě, kde se pohybujete, poznávací znamení, které se bude vznášet nad vaší osobností, a díky němuž vás vaši potenciální zákazníci najdou. Brandové focení by mělo vyjadřovat podstatu vaší značky, ať už je jakákoliv.

Vaše podnikání je jen vaše a vy sami si nastavujete procesy, know-how i vizuální stránku, které se budete držet. A v tom vám brandové fotografie velmi pomohou. Vy jste vaše značka.

Promyslete, kde budete své brandové fotografie používat, a kolik jich vlastně potřebujete. Fotografové nabízejí balíčky pro různé fáze online prezentace, obvykle si tak můžete vybrat mezi startovacím balíčkem vhodným třeba pro prezentaci na LinkedIn, středním balíčkem, který se nejlépe hodí pro ty z vás, kdo tvoří nové webové stránky, až po celou fotobanku, z níž můžete čerpat po celý rok.

Pokud chcete fotografie využívat zároveň jako grafiku a například do nich vpisovat texty, domluvte se se svým fotografem dopředu, aby tomu mohl přizpůsobit kompozici.

Jak brandové focení probíhá?

Brandové fotografie vás odliší od konkurence.
Zdroj: Zuzana Šounová

Každá spolupráce, například s fotografkou Zuzanou Šounovou, začíná video hovorem / telefonátem, během něhož si ujasníte, jaké jsou vaše požadavky a aktuální potřeby. Ať už s podnikáním začínáte nebo máte rozjetý business, před takovým „online setkáním“ vám Zuzana zašle brandový dotazník, který vám pomůže společně se orientovat v základních stavebních kamenech vaší značky.

Na základě něj si vytvoříte plán focení, včetně výběru vhodných lokalit, doplňků nebo třeba oblečení. Tyto přípravy jsou pro brandové focení zásadní, na fotkách totiž chcete zachytit celý proces, kterým vašeho zákazníka provedete.

Pokud tvoříte, určitě půjdete fotit do vašeho ateliéru nebo domova, kde vaše výrobky a služby vznikají. Zákazníkům tak umožníte nahlédnout do zákulisí vašeho podnikání a třeba
i vašeho soukromí.

Sdílejte ale vždy jen to, co je vám příjemné. Nahrané fotky z databank nikoho moc neosloví, je proto důležité, abyste si zachovali svou autentičnost. Není nutné předstírat a hrát si na něco, co nejste.

Rádi tvoříte bosi? Ukažte to! I zdánlivé maličkosti mohou být velmi užitečné. Vaši klienti budou milovat věci, které máte společné. Může to být oblíbená značka čokolády, oblíbený nápoj nebo třeba filmová hvězda.

V brandové fotografii hraje každý detail obrovskou roli.

Brandové fotografie vás odliší od konkurence.
Zdroj: Zuzana Šounová

V brandové fotografii hraje každý detail obrovskou roli a pomůže vám přiblížit se vysněným zakázkám. Jak to vypadá v praxi se podívejte k fotografce Zuzaně.

Je ale třeba myslet na to, že samotné fotografie vás nespasí. Věnujte pozornost celému vizuálnímu obsahu vašeho podnikání, ať už jde o vaše webové stránky nebo sociální sítě. Pokud si nerozumíte s grafikou či psaným textem, nebojte se obrátit na profesionály v daném oboru. Ušetříte si tím spoustu času, nervů a peněz.

Sdílej příspěvek